amsterdamski kanal u sumrak

Kako snimam | Snimka protoka vremena

Albert Dros

Što je snimka protoka vremena?

Ljepota videozapisa protoka vremena krije se u tome da može pokazati određene pokrete koje inače ne biste mogli vidjeti. Primjerice, kada gledamo oblake na nebu, zapravo ne vidimo da se oni stalni kreću i mijenjaju oblik, ali uz snimku protoka vremena vidjet ćete suptilne pokrete za samo nekoliko sekundi.

odraz čamaca u amsterdamskom kanalu

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 16-35mm f/2.8 GM | 2.5s @ f/14, ISO 50

Zbog vremena koje protekne između snimanja pojedinačnih slika u nizu katkad prođe mnogo sati da bi se snimile stotine slika potrebne za izradu uspješne snimke protoka vremena. No, kad se te slike reproduciraju brzinom 24 ili 25 sličica u sekundi, krajnji rezultat može biti videozapis od samo nekoliko sekundi.

Što snimiti

Odabir odgovarajuće lokacije ili objekta za videozapis protoka vremena vrlo je važan. U danom vremenskom razdoblju mora se dogoditi dosta toga da bi videozapis bio dinamičan i zanimljiv gledatelju. Nedavno sam radio na videozapisu protoka vremena u Amsterdamu, gdje živim.

tih i miran kanal u Amsterdamu u suton

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 16-35mm f/2.8 GM | 4s @ f/7.1, ISO 200

Mnogo je zanimljivih pokreta u gradovima koje možete pomnije promotriti uz snimku protoka vremena – način na koji se ljudi i automobili ritmično pomiču, način na koji se pale svjetla grada dok pada mrak. To ne primjećujemo u stvarnom vremenu, ali fascinantno je kada ga ubrzamo.

Kako snimiti protok vremena

Za taj projekt uglavnom sam koristio Sony Alpha 7 III. Rezolucija od 24 milijuna piksela više mi je nego dovoljna jer što je rezolucija veća, potrebno je više prostora za pohranu i snage za izradu i obradu snimke protoka vremena.

crkva u Amsterdamu na podlozi čistog plavog neba

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 16-35mm f/2.8 GM |1/80s @ f/8.0, ISO 200

Poput većine fotoaparata tvrtke Sony, Sony Alpha 7 III ima ugrađenu značajku intervalnog timera, koju koristim za snimanje većine snimki protoka vremena. Jednostavno postavite interval između snimki i broj snimki koji želite snimiti, a zatim fotoaparat obavi ostalo. Naravno, morate ga držati na stativu što je moguće stabilnije; ako se pomakne, imat ćete preskok u konačnoj snimci protoka vremena.

Ispravna ekspozicija

Ako snimate kratak protok vremena i znate da se uvjeti osvjetljenja neće promijeniti, najbolje je koristiti potpuno ručnu prilagodbu ekspozicije tijekom cijelog trajanja snimke protoka vremena.

kanal u Amsterdamu u sumrak

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 16-35mm f/2.8 GM |1/8s @ f/10, ISO 500

Pri snimanju protoka vremena fotoaparatima tvrtke Sony važna je stvar njihov dinamički opseg. Budući da snimam sve u RAW formatu, mogu ih uređivati poslije, pa nisam morao koristiti gradirani filtar ni u kojem protoku vremena. Obično dosta podeksponiram da bih zadržao detalje na nebu jer znam da iz sjene mogu izvući mnogo detalja. Na taj način uvijek postižem savršenu sliku. Ako snimam neki prijelaz, npr. iz dana u noć, u funkciji intervalnog timera postoji jedna pametna značajka zvana osjetljivost praćenja automatske ekspozicije. Ta će značajka postupno prilagođavati ekspoziciju promjenama osvjetljenja. Fotoaparat ću postavit na prioritet otvora blende, a zatim ću postaviti osjetljivost praćenja automatske ekspozicije na nisku vrijednost. To znači da će fotoaparat prilagođavati ekspoziciju vrlo postupno, bez iznenadnih skokova, koji bi u konačnoj snimci protoka vremena izazvali treperenje.

odraz zgrada u Amsterdamu u kanalu noću

© Albert Dros | Sony α7R IV | 0.6s @ f/4.0, ISO 200

Morate biti sigurni da je interval dovoljan. Prve ekspozicije, primjerice, moraju biti 1/30 s uz interval između snimki od 2 s, ali kako se smračuje, vrijeme ekspozicije možda će morati biti 3 s, što je dulje od intervala. Da bih bio siguran da će ekspozicija biti kraća od intervala, snimam s velikim otvorom blende (što također pomaže da se izbjegne bilo kakva senzorska prašina), a osjetljivost postavljam na ISO 200 ili 400.

Dodavanje neke druge dimenzije

U kompozicijama protoka vremena volim biti stvarno kreativan , pa često koristim motorizirani klizač i glavu. Pomoću motoriziranog klizača i glave dopušta mi stvaranje pokreta, npr. panoramske snimke oko nečega u prvom planu. To konačnoj snimci protoka vremena daje mnogo trodimenzionalniji efekt. Zato volim snimati u gradu jer je tu mnogo objekata pomoću kojih mogu stvarati takve efekte – grad je zaista igralište za fotografiju protoka vremena.

impresivna-snimka-tornja-crkve-iznad-kanala-u-Amsterdamu

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 16-35mm f/2.8 GM | 30s @ f/5.0, ISO 200

Stvaranje snimke protoka vremena

Kada snimite na stotine slika, možete ih kompilirati u snimku protoka vremena. Za uređivanje slika i izglađivanje treperenja koristim kombinaciju programa Adobe Lightroom i LR Time-lapse. Zatim slike izvozim kao JPEG niz u Adobe After Effects, gdje mogu preoblikovati bilo koji dio ako je netko zapeo za kameru i pomaknuo je te dodati rezove i efekte zuma, baš kao da montiram normalnu videosekvencu.

Predstavljeni proizvodi

Albert Dros

Albert Dros | Netherlands

„Opsjednut sam potragom za savršenom fotografijom”

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili