Mnoga su vjenčanja ista. Svatko ima svoj stil, no tradicija i struktura dana uglavnom su iste. Moj je posao stoga snimiti ono što je jedinstveno na vjenčanju na kojem radim, a za to je ključno uspostaviti odnos s mladom i mladoženjom.
Nije sve samo u snimanju fotografija najbližih prijatelja i obitelji. Uvijek proučavam međusoban odnos partnera da bih shvatio kakva je njihova povezanost; tko su prijatelji s kojima će se nasmijati i našaliti?
Ako shvatite koje su im osobe važne i kakvi su njihovi odnosi, možete zabilježiti te intimne trenutke i uspomene koje su jedinstvene za par koji snimate.
Document Don’t Direct
Vjenčanjima pristupam na dokumentarni način i bilježim tijek događaja. Naravno, snimam više klasičnih portreta jer ih svi vole, no tijekom preostalog vremena ne tražim od osoba da poziraju te im ne govorim gdje da stanu. Želim da se bračni par gledajući slike nakon nekoliko godina prisjeti osjećaja, a ne činjenice da su neprestano morali pozirati.
Humor je jedna od stvari koje uvijek tražim i do koje dolazim proučavanjem odnosa među ljudima. Da bih zabilježio smiješne ili emotivne trenutke, moram biti poput nindže. Prijelazom s DSLR-a na α9 dobio sam tiho snimanje koje je sve iz temelja promijenilo. Sada se mogu približiti osobama bez da ih ometam i snimiti te važne i čiste trenutke. "Klik" fotoaparata često smete osobe koje snimate i zbog toga izgubite trenutak.
Obično na snimanjima koristim objektiv FE 24 – 70 mm f/2,8 GM koji mi pruža fleksibilnost pri brzom kretanju te savršen raspon žarišne duljine. Sa sobom nosim i FE 85 mm f/1,8 za trenutke kada mi je potrebna diskrecija, a uz FE 35mm f/2,8 ZA nikad nemam problema s veličinom opreme.
Use Your Surroundings
A wedding really is playtime for me. I love hunting around a scene for unconventional portraits and finding the extraordinary in the ordinary. I want someone to look at the final image and say ‘wow! How did the photographer do that?’
For example, I recently used glass panels in a roof to create a leading line down to a couple who were stood in a pool of light. I didn’t retouch it, I just exposed for the highlights and the natural light in the scene did the rest. Using the electronic viewfinder of my α9 I could see exactly what the shot was going to look like before I fired the shutter.
Action and Reaction
Savršena je dokumentarna slika ona na kojoj imate cijelu priču, odnosno akciju i reakciju.
Imam sliku na kojoj mladoženja pleše za mladu. Snimio sam mnogo fotografija tog plesa, no najdraža mi je ona na kojoj se vide njegove ruke, ali ne i lice, dok je mlada u fokusu u pozadini i smije se. Mogao sam fotografirati samo nju kako se smije, no nitko ne bi znao razlog. Ovako uz mladoženju koji pleše izvan fokusa dobivate cijelu priču – akciju i reakciju.
Druga mi omiljena slika prikazuje gosta koji u zraku drži kartice s jelovnikom. Sve se na toj slici savršeno poklapa. Smiješna je, ima grafičke elemente te je spontana. Lokacija je dobro osvijetljena te svjetlost smeta gostu, pa drži kartice s jelovnikom u zraku da ne bi ostao zaslijepljen. Slika je smiješna, no sve će goste podsjetiti na mnoštvo detalja: lokaciju, prekrasnu sunčevu svjetlost, jelo i goste, a uz to se na karticama s jelovnikom vide izvrsni detalji.
Na jednoj pak snimci mlada šalje poljubac kumovima u autobusu. Na toj sam snimci ponovno zabilježio akciju mlade koja šalje poljubac i reakciju kumova koju udaraju o staklo autobusa. Oslonio sam se na veliku brzinu prijenosa i automatsko fokusiranje s praćenjem fotoaparata Sony α9. Kada sam vidio mladu kako trči prema autobusu, znao sam da je moram pratiti. Sve se dogodilo u trenu –poslala je poljubac, a ja sam imao djelić sekunde da kadriram njezinu glavu u prozoru autobusa te da pronađem kut pod kojim će njezina ruka i brada biti odvojene. Automatsko fokusiranje i snimanje brzinom od 20 sl./s na fotoaparatu Sony α9 omogućilo mi je da snimanjem više slika u nizu dobijem dobar kadar dok se ona kretala.
"Kada sam pogledao snimke, vidio sam da sam snimio taj savršen kadar koji mi je trebao, što je dokaz koliko je oprema važna u snimanju takvih nezaboravnih slika."
"U potrazi za savršenstvom u nesavršenome"