tomasz tomaszewski sony alpha 7RM3 pripadnik kenijskog plemena drži glavu životinje

Kako snimam | Arhitektura

Tomasz Tomaszewski

Što sam stariji, sve više i više poštujem fotografiju, ali sada shvaćam i njezina ograničenja. Još uvijek želim pričati priče kroz fotografije, ali više ne pokušavam samo dokumentirati ili pružiti dokaze kakav je svijet. Sada znam da istina ovisi o fotografu, no fotoaparat je dobar alat za iskren prikaz svega što čini život. Kada vidimo iste slike, iste priče, prikazane mnogo puta na fotografijama, televiziji, filmu, ne uzbuđuje nas kako slike izgledaju, nego koliko ih različito možemo prikazati.

tomasz tomaszewski sony alpha 7RM3 visoka kenijka naslanja se na djelomično izgrađen krov

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/6.3, ISO 100

Nedavne fotografije snimio sam tijekom izleta u Keniju na području koje uglavnom nije zahvaćeno turizmom i modernim, zapadnim načinom života. Htio sam vidjeti ljude koji pokušavaju preživjeti bez mobilnih telefona ili lijekova ili proizvoda izumljenih tijekom zadnjih 50 godina. Fotografije nisu priča, nego zbirka slika. Nadam se, kao i uvijek, da će slika ili dvije iznenaditi ljude – fotografija koja ne odjekuje ili ne potiče reakciju samo je prazni kadar.

tomasz tomaszewski sony alpha 7RM3 kenijka pozira i drži drveni štap

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/4.5, ISO 320

Korištenje boje U Keniji sam snimao fotografije stvarnih osoba koje obavljaju stvarne poslove, stoga sam htio stvoriti slike koje vjerno prikazuju sve što sam doživio u tom trenutku. Cilj mi je bio žarišnom duljinom i bojom vjerno dočarati tu viziju. Crno-bijela fotografija, na primjer, odlikuje se apstraktnom kvalitetom. Nevjerojatno je emocionalno snažna i smatram je elegantnijom. Boju je, s druge strane, u većini slučajeva izrazito teško izražajno koristiti i zato se većina fotografa odlučuje za stiliziranje fotografija da bi uzbudili gledatelje.

tomasz tomaszewski sony alpha 7RM3 mlada kenijka s crvenim šalom na glavi vodi stado koza

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/9.0, ISO 100

Komplet Da bih tijekom snimanja ostvario svoju viziju, pokušavam sve pojednostavniti. Uglavnom snimam uz Sony α7R III i objektiv FE 24 – 70 mm f/2,8 GM. Ta mi kombinacija omogućuje da se vrlo brzo usredotočim na snimanje željenog trenutka. Većinu radova želim snimiti pri vrlo maloj udaljenosti od objekta. Na objektivu imam posebnu točku koja mi obilježava približnu žarišnu daljinu od 35 mm. Pokušavam što je više snimati na toj udaljenosti.

tomasz tomaszewski sony alpha 7RM3 profil mlade kenijke s pletenicama

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/8.0, ISO 100

Kada gledate povijest fotografije, iznenađujuće je koliko mnogo fotografija je snimljeno objektivima sa samo dvije žarišne duljine. Žarišna duljina od 50 mm vjerojatno je najljepša, ali može je biti teško koristiti, a postoji i 35 mm. Dulje žarišne duljine gledatelju daju osjećaj voajerstva, što ih udaljava od objekta koji je samo glumac na pozornici.

tomasz tomaszewski sony alpha 7RM3 kenijka pozira, a pas spava u pozadini

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/5.6, ISO 1600

So why do photographers love 35mm and 50mm so much? In my view, it’s because they’re close to the human field of view. With a 24mm or 28mm there could be a very boring situation in front of you, but when you look through the viewfinder you can see beyond what’s on the surface; your brain is seeing something different to what it was seeing before with your eye. With a 35mm or 50mm lens if the scene in front of you is mundane, it will still be boring though the viewfinder. So with a 50mm focal length especially you have to be mesmerised and see something stunning to make you press the shutter button. Simplicity is Key I always think extremely carefully about the shots I am going to take, so for this reason I don’t use continuous shooting. I think we should be more human about how we shoot, so I always shoot a single image at a time. Every time I press the shutter I have to know why; there has to be a reason. I have to be amazed or surprised.

tomasz tomaszewski sony alpha 7RM3 unutrašnjost kuhinje u kenijskoj kolibi s mesom obješenim o kuke

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/5.6, ISO 1250

Postizanje savršenosti izazov je reduciranja – reduciranja slike na najosnovnije elemente i pri tome prenijeti značenje. To je u suprotnosti s komercijalnim svijetom u kojemu su fotografije stilizirane, objekti se kreću unutar kadra, a boje su intenzivnije od stvarnih. Želim postići stanje na fotografijama kada ništa ne može biti uklonjeno iz fotografije, a to se odnosi i na boje. Želim da boja bude tako savršena i stvarna da moj mozak shvati odmah sve, bez naprezanja i razmišljanja. Želim pogledati fotografiju i shvatiti je u djeliću sekunde.

tomasz tomaszewski sony alpha 7RM3 sjene rublja koje se suši s ružičastom japankom u kadru

© Tomasz Tomaszewski | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/10, ISO 100

Da biste snimili odličnu fotografiju, morate stvoriti nešto što sadrži tajnu, metaforu. Ako stvorite nešto što obuhvaća tajnu, postat će dragocjenije. Isto se može reći i za fotografiju. Najbolje su fotografije one koje raspaljuju maštu i izazivaju pitanja tjerajući nas da pronađemo zaključak. Ako sve dobijete na pladnju i ne trebate kretati se, neće duboko utjecati na vas.

Predstavljeni proizvodi

Tomasz Tomaszewski

Tomasz Tomaszewski | Poland

"Ono što je meni važno u fotografiji nije što slika prikazuje i predstavlja, nego kakva pitanja potiče"

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili