Da bi se fotografije zimskih sportova istaknule, kao i kod svih drugih vrsta fotografija, morate biti drugačiji. Pronađite vlastiti stil, a kada snimate na velikim natjecanjima, to može biti teško, posebno kada snimate skijaške skokove. Iz godine u godinu idete na ista mjesta i snimate iste skokove, a ondje fotografi ne mogu pronaći mnogo mjesta za snimanje. Moj prvi savjet bio bi da uvijek dođete rano i budete prvi da biste pronašli najbolji položaj. Pokušavam izbjeći mjesto gdje sam stajao prethodne godine – uvijek pokušajte poboljšati i učiniti nešto drugačije od onoga što ste radili prije, čak i ako je tada rezultat bio vrlo dobar.
Prilikom traženja mjesta za snimanje uvijek u obzir uzimam činjenicu da želim snimiti sliku koja ne izgleda obično. Osvjetljenje je jedan od najvažnijih čimbenika i ono se može vidno promijeniti tijekom snimanja, pa je potrebno uzeti to u obzir. Tu je i kut snimanja. Opet tražim nešto što će biti dinamično, a ne klasična snimka skijaša ili skakača. Mogu postići drukčiji izgled ovisno o objektivima koje koristim, pa razmišljam o tome što želim pokazati i, što je podjednako važno, što želim izostaviti. Moram donositi dobre odluke od samog početka, pa zato na mjesto snimanja dolazim rano i istražujem. Kada natjecanje počne, sportaši će prolaziti jedan za drugim, pa će biti teško promijeniti mjesto, a posebice uz druge fotografe na svojim mjestima.
Snimanje fotografija često je prilično jednostavno! Koristim par fotoaparata Sony α9 s pričvršćenim različitim objektivima da bih ih mogao brzo naizmjenično koristiti. Automatsko fokusiranje postavio sam na neprekidno i koristim prošireno fleksibilno fokusiranje ili jednostruko fokusiranje, što automatskom fokusiranju omogućuje savršeno praćenje objekta. Brzo i precizno fokusiranje omogućuje mi da se usredotočim na pravi trenutak snimanja i stvaranje savršene kompozicije.
Skijaši se spuštaju brzinom od 100 km/h, stoga je brzo automatsko fokusiranje ključno, ali da bih uhvatio trenutak kada lete zrakom, moram koristiti i veliku brzinu zatvarača. Zatvarač obično postavim na 1/1000 ili 1/800 s, a ostatak ekspozicije postavim ručno. Ručnu ekspoziciju koristim jer svijetlo bijeli snijeg često utječe na mjerenje fotoaparata pa fotografije izgledaju pretamno. Kada postavim brzinu zatvarača, mogu koristiti elektroničko tražilo i stražnji LCD zaslon da bih vidio kako će konačne fotografije zaista izgledati. Na taj način mogu prilagoditi otvor blende, ISO osjetljivost i ravnotežu bijele da bih dobio savršenu ekspoziciju unutar fotoaparata.
Ponekad želim pokazati nevjerojatnu brzinu sportaša u pokretu, stoga u takvim slučajevima koristim tehniku pomicanja. Brzinu zatvarača smanjit ću na možda 1/100 ili 1/80 s i pokušat ću pomicati fotoaparat istom brzinom kojom se i sportaš kreće. Objekt će ostati oštar, ali prikazat će se zamućenje pokreta u pozadini, što će naglasiti brzinu kretanja. To je odlična tehnika isticanja fotografija.
Odabir objektiva zaista ovisi o mjestu gdje se nalazite i što pokušavate prikazati. Objektiv od FE 16 – 35 mm f/2,8 GM koristim kada želim široko prikazati mnogo pozadine i okruženja. Objektiv od FE 24 – 70 mm f/2,8 GM koristim kao uobičajeni višenamjenski objektiv, a volim i objektiv od FE 100 – 400mm f/4,5,6 GM. Objektiv od 100 – 400 vrlo je lagan za žarišnu duljinu, što je praktično kada se moram kretati po skijaškim padinama, a pruža savršen raspon žarišne duljine za većinu fotografija koje snimam.
Trenutak koji zaista tražim prilikom snimanja često je jedna emocija, ali i akcija. Želim snimiti brzinu i intenzitet trenutka, ali tražim i reakciju sportaša nakon natjecanja. Tražim emociju koja ne mora biti samo sportaševa, to može biti interakcija s publikom, navijačima. Ti mali trenuci mogu stvoriti nezaboravne fotografije.
Moj zadnji savjet bio bi primjena iskustva stečenog snimanjem ostalih vrsta fotografija. Osim snimanja mnogo različitih sportova, fotografirao sam i ulice. Iskustvo i praksa snimanja fotografija ulica pomogli su mi pri traženju zanimljivih kutova, pozadina i osvjetljenja. Vještine stečene drugim stilovima fotografija uvijek se mogu uključiti u snimanje zimskih sportova. Sve je to dio razvijanja vlastitog stila i ideja.
"Ono što je meni važno u fotografiji nije što slika prikazuje i predstavlja, nego kakva pitanja potiče"