Imao sam sreće što sam odrastao i o fotografiji učio na ulicama Pariza. Veliki su gradovi sjajna mjesta za uličnu fotografiju jer se toliko toga odjednom događa te ima toliko različitih vrsta zgrada i lokacija. To vam daje priliku da isprobate različite stvari i brzo izučite zanat.
Zadnjih nekoliko godina ne snimam samo u Parizu, već i u drugim gradovima diljem svijeta. Najprije sam snimao pomoću fotoaparata Sony α6000, a sada koristim α7R III.
Grad je igralište
Gradovi su poput labirinta. Svaki dan vidim kao priliku, kao novi izazov otkrivanja lokacija i snimanja prizora koji do sad nisu snimljeni. Stoga fotografima savjetujem da uživaju u gradu i njegovu obilasku. Istražite svoj grad i pokušajte ga gledati drugačijim očima.
Kada pronađem scenu koju želim fotografirati, zastanem na sekundu ili dvije, pogledam što se događa i tek tada snimam fotografiju. Uvijek tražim nešto čarobno, primjerice posebno osvjetljenje ili nešto što odlično dočarava dojam i atmosferu grada u određeno doba dana. Ključno je, dakle, zastati prije snimanja fotografije.
Izbjegavanje očitog
Za mene je najvažnije dočarati atmosferu, energiju, DNK grada. Lako je snimiti sliku za razglednicu grada kao što je New York. Vjerojatno ćete dobiti dobru sliku, ali smo je svi vjerojatno vidjeli već 1000 puta. Radije potražite zanimljive kompozicije boja i pokušajte snimati originalne fotografije – u svaku od njih dodajte nešto svoje.
Da biste uvježbali istraživanje scene i pronalaženje nečeg drugačijeg, snimite očitu fotografiju i zatim se krećite po sceni. Snimajte iz nižeg ili višeg kuta ili pogledajte u drugu stranu. Pronađite drugu sliku. S vremenom ćete početi sami od sebe tražiti drugačije kompozicije koje se razlikuju od uobičajenih turističkih slika.
Procjena trenutka je najvažnija
Kao i u drugim žanrovima fotografije, svjetlost je iznimno bitna. Mnogo slika snimam prilikom izlaska i zalaska sunca. Volim se probuditi rano ujutro, primjerice u 5 ili 6, da bih zabilježio prve zrake svjetlosti na ulici. Uživam fotografirati u to vrijeme jer je svjetlost čarobna te gotovo nikog nema na ulicama.
Jedan od načina na koji unosim atmosferu i čaroliju na fotografije izravno je snimanje prema Suncu. Volim se igrati sa svjetlošću i načinom na koji stvara odraze, odsjaje i .zvjezdane efekte. Neke osobe takve efekte ne vole i pokušavaju ih izbjeći, no za mene upravo oni donose energiju.
Da bih pronašao najbolje osvjetljenje, koristim aplikacije koje prate gdje se Sunce nalazi na nebu u različito doba dana te na temelju toga planiram kako biti u pravo vrijeme na pravom mjestu. I dalje ne znam što ću točno snimiti, ali znam da će se svjetlost pod određenim kutom odbijati od zgrade ili ulice. Moj je zadatak da taj efekt iskoristim na najbolji mogući način.
Važnost kvalitetne obrade fotografija
Na obradu fotografija potrošim istu količinu vremena kao i na fotografiranje – nakon cijelog dana fotografiranja imam dovoljno fotografija za cjelodnevnu obradu.
Prilikom obrade slika koncentriram se na razinu kontrasta da bih istaknuo crne i bijele tonove, a zatim posebnu pozornost obraćam na boju i oblik. Na mojim mi se slikama sviđaju narančaste nijanse, pa ih pokušavam istaknuti, no najvažnije je prepoznati boje koje želite naglasiti i pomoću kontrasta postići savršenu ravnotežu.
Zadajte si projekt
Cilj mojih projekata stvaranje je niza slika koje se odlično nadopunjuju. Nedavno sam posjetio Singapur u sklopu arhitektonskog projekta. Morao sam prilagoditi način rada, pa sam na fotoaparatu α7R III koristio objektiv FE 12 – 24 mm f/4 G u svrhu snimanja crno-bijelih apstraktnih i minimalističkih slika. Usredotočio sam se na vrlo minimalističke kompozicije s mnoštvom linearnih elemenata.
Rad na projektu omogućuje mi da se fokusiram te me motivira da isprobam nešto novo i postanem bolji fotograf.
"Fotografijom pokušavam ući u trag svjetlu, prenijeti pokret i uhvatiti trenutak"