Uloga snimatelja vjenčanja
Smatram da je uloga fotografa vjenčanja stvaranje uspomena za sljedeće generacije. Obrazujemo djecu i obitelji dajemo sjajnu uspomenu na važan dan u njihovu životu. Kada snimam vjenčanje, naravno da želim snimiti sliku koja najbolje dočarava cijelo vjenčanje, no moram biti i fotoreporter i ispričati cijelu priču.
No to je više od dokumentarne fotografije. To je zapravo kombinacija mnoštva različitih stilova i vještina. To je fotografija lokacije i događaja, mrtve prirode, portreta, pejzaža – morate biti spremni na sve u kratkom vremenskom razdoblju. Potreban mi je fotoaparat kojim mogu snimati u svim tim različitim situacijama, pa koristim Sony α7 III.
Sony α7 III i dinamički opseg
Sony α7 III za mene je alat poput olovke. Olovkom mogu napisati, a fotoaparatom α7 III snimiti sve što poželim. Lagan je, ima izvrsnu stabilizaciju slike, dva utora za memorijske kartice, a kvaliteta slike vrhunska je uz sjajan dinamički opseg.
Dinamički opseg iznimno je važan jer ne snimam uvijek uz najbolje osvjetljenje. Ponekad snimam uz slabo, a ponekad uz snažno osvjetljenje, a u oba slučaja želim zadržati sve detalje na vjenčanici bez prekomjerne ekspozicije. Uz dinamički opseg fotoaparata Sony α7 III s time nemam problema. Trik koji koristim neznatno je smanjenje ekspozicije slike, čime zadržavam važan detalj na vjenčanici, a u postprodukciji mogu povećati svjetlinu sjena i ponovno istaknuti taj detalj.
Postavljanje fotoaparata i objektivi
Na dan vjenčanja sa sobom nosim dva fotoaparata α7 III, svaki na jednom ramenu. Značajka fotoaparata α7 III koju smatram iznimno korisnom jest mogućnost spremanja postavki i jednostavan prijenos na drugi fotoaparat putem SD kartice. To znači da oba fotoaparata mogu postaviti na jednak način – sve postavke i sve prilagođene tipke potpuno su iste bez obzira na to koji fotoaparat koristim.
Na lijevom ramenu nosim α7 III s objektivom FE 28 mm f/2 ili FE 35mm f/1,8. Vjerovali ili ne, imam sve objektive Sony G Master, no FE 28 mm f/2 i FE 35 mm f/1,8 laganiji su i iznimno oštri. Tijekom ljetne sezone vjenčanja obično snimam cijeli dan, a ta su dva objektiva za mene savršena kombinacija kvalitete, veličine i mase. Omogućuju mi da snimam bez da ih pritom fizički osjećam. Osim toga, omogućuju mi izvrsno fokusiranje, pa ih koristim za snimanje detaljnih krupnih planova.
Sony α7 III na mojem desnom ramenu ima objektiv Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA. Mogao bih koristiti i 50 mm f/1,4, no kvaliteta slike objektiva 55 mm f/1,8 je fantastična, a sam objektiv je manji i lakši. Naravno, kvaliteta slike objektiva iz serije G i G Master je nevjerojatna, no ovi objektivi srednje klase također nude vrhunsku kvalitetu.
Fokusiranje na lica
Fokusiranje objektiva vrlo je jednostavno uz α7 III. Uvijek koristim način neprekidnog fokusiranja uz način praćenja ako pokušavam zabilježiti kretnje, primjerice mladu i mladoženju kako hodaju. Za portrete koristim Eye AF za precizno fokusiranje na oči osobe. Na taj način ne propuštam nijednu snimku, a svi su portreti savršeno fokusirani na oči osobe.
Jedan od trikova koji koristim jest prepoznavanje i registracija lica. Na početku dana snimim jednostavan portret mlade i mladoženje pomoću funkcije registracije lica. Ta je značajka zaista sjajna. Kada fotoaparat prepozna više lica u kadru, automatski se fokusira na lice mlade i mladoženje ako su unutar kadra. Čak mogu postaviti i prioritet, primjerice da fokus bude na licu mlade prije nego na licu mladoženje.
Te značajke fokusiranja omogućuju mi da se usredotočim na najvažniji dio, a to je snimanje emocija. Moram biti spreman snimiti izraz lica mladoženje kada se okrene da bi pogledao mladu koja hoda prema njemu. Njegov izraz nije važan – može plakati ili se smijati, no znam da moram snimiti taj trenutak na autentičan način da bi se uvijek mogao prisjetiti te uspomene.
Za mene je fotografija rješavanje problema, razgovor o životu, komunikacija sa svima u tišini.