Prilikom snimanja vjenčanja najvažnije je zapamtiti da treba ispričati priču. Uvijek tražim slike koje će mi pomoći da ispričam priču o tom danu – uz svaku novu sliku koju snimim sve je više razvijam. Važni su sitni detalji i prolazni trenuci koji mogu pomoći pri definiranju cjelokupne priče. Da bismo mogli snimiti te trenutke i slike, važno se organizirati, ali i koristiti pouzdan i savršen fotoaparat.
Najvažnije je povjerenje
Kao fotografu dokumentarnog stila moj je zadatak biti nezamijećen, stopiti se s okruženjem, raditi male pokrete tako da ne privučem pozornost na sebe.
Da bi to postigao, koristim tihi zatvarač na fotoaparatu Sony α7R III. Bilo da je riječ o snimanju dokumentarnih slika javnog događaja ili vjenčanja, formula za snimanje nečijih osjećaja ostaje ista. Pokušavam provesti što više vremena s mladenkom i mladoženjom, upoznati ih, saznati više o njima, otkriti kakvi su i pri tome ne propustiti nijedan trenutak. Želim da mladenka i mladoženja i njihova obitelj i prijatelji budu predstavljeni u mojim slikama, da potpuno uhvatim njihove osjećaje. Da bi se dovoljno približio, moram izgraditi odnos s njima da bi mi u potpunosti vjerovali.
Planiranje i priprema
Iako sam ovdje da dokumentiram događaje oko sebe i reagiram na njih, tu je i puno planiranja. Moram znati raspored tog dana, upoznati članove obitelji, a, naravno, važno je i da pokažem poštovanje prema samom obredu i osobama oko sebe. Pokušavam što više planirati unaprijed tako da se mogu stopiti s okruženjem i ne ometati događanja tijekom dana.
No usprkos svom tom planiranju, uvijek postoje i neočekivani elementi, ali što ste bolje pripremljeni, uspješnije ćete na te nepredviđene događaje moći reagirati.
Nova perspektiva
Sa svakim novim vjenčanjem i prostorom pojavljuju se nove mogućnosti koje omogućuju isticanje drugačije perspektive. Primjerice, često razgovaram s DJ-jem da bih saznao što su mladenci pripremili za prvi ples da bih saznao je li nešto posebno isplanirano za kraj, primjerice eksplozija konfeta. Kada prikupim te informacije, mogu početi raditi na rasvjeti prostora i određivanju položaja za snimanje posebnog trenutka.
U drugim pak situacijama nešto što uočim može mi pružiti novu ideju. Na nedavnom sam vjenčanju gledao s balkona i primijetio nešto napisano na ulici, nakon čega sam shvatio da bi to mogla biti zanimljiva slika mladenke. Postavio sam mali Sony RX0 i s pomoću pametnog telefona s mogućnosti daljinskog snimanja u aplikaciji Sony Imaging Edge snimio tu sliku, a da sam pri tome sam bio postavljen na mjestu gdje mogu bolje snimiti izlazak mladenaca. Uvijek tražim zanimljive alternativne poglede koji će upotpuniti priču.
Upoznajte se sa svojim kompletom
Ključno je poznavati način korištenja fotoaparata da biste najbolje iskoristili svaku situaciju. Trenutno koristim dva fotoaparata α 7R III tvrtke Sony. Vjenčanje je dug dan za fotografiranje, a kada se počnem umarati, težina fotoaparata iznimno je važna.
Jedna od značajki koje volim kod fotoaparata α 7R III jest elektroničko tražilo. Promijenilo je način na koji određujem ekspoziciju slika i sada gotovo uvijek koristim ručnu prilagodbu ekspozicije. Budući da mogu vidjeti rezultat koji ću dobiti kroz samo elektroničko tražilo, brže je po potrebi ručno prilagoditi ekspoziciju. Neovisno o svjetlosnim uvjetima, brzo se mogu prilagoditi. Nikada nemam problema kada snimam fotoaparatom α 7R III u uvjetima slabog osvjetljenja.
Fokusirajte se na ono što je važno
Oko je najvažniji dio slike na kojoj se nalazi osoba. Vodeći računa o tome, obično koristim kontinuirano automatsko fokusiranje i Eye AF. To mi omogućuje da budem siguran da je oko objekta uvijek savršeno oštro.
Na fotoaparate postavljam objektive Zeiss Batis 25 mm f/2 i Sony FE 55 mm f/1,8 ZA, no sa sobom u torbi nosim i Sony FE 12-24 mm f/4 G. Objektivi duljine 25 mm i 55 mm pružaju mi izrazito dobro standardno vidno polje, no širokokutni objektiv 12-24 mm zaista je fantastičan. Veoma je lagan i omogućuje mi da se stvarno približim objektu. Blizina i širina često su potrebni jer nekada jednostavno nema dovoljno mjesta da se pomaknete prema nazad ili pak želite ispuniti kadar sitnim detaljima da biste ih naglasili.
Želim što bolje kadrirati sliku u samom fotoaparatu prilikom snimanja, no to nije uvijek moguće. Možda nekad jednostavno nemam vremena da se dovoljno približim ili odaberem ostati na udaljenijem mjestu da ne bih prekinuo trenutak. Ništa od toga nije problem jer mi Sony α7R III i njegov senzor punog kadra od 42,4 megapiksela pružaju rezoluciju i detalje koji su potrebni za obrezivanje bez straha.
Nastavite učiti
Iznad svega najvažnije je da nikada ne prestanete učiti i usavršavati zanat. Fotografija treba biti strast, strast prema pričanju priče iz vlastite perspektive. Ključno je nastaviti otkrivati tehnike i autore, postavljati vlastite zadatke i određivati ograničenja te rješavati probleme sa što manje dostupnih resursa. Uz fotografiju nikada ne prestajete učiti jer se perspektiva mijenja svake minute, a upravo ona postaje osobnija i pametnija.
"Povijest čine ljudi, njihove strasti i njihovi osjećaji"