Vizualna gozba

Pablo Gil

„Sve je počelo zahtjevom klijenta da se na slici vide svi sastojci hamburgera – da bi se pokazalo da je sve prirodno i svježe.”

Taj je jednostavni zahtjev fotografu Pablu Gilu dao odličnu ideju. Ima li boljeg načina da se pokažu svi sastojci hamburgera od prikaza kako svaki od njih lebdi u zraku?

To je vrlo dramatična vizija za sliku običnog hamburgera, ali u iznimno konkurentnom polju fotografije hrane fotograf mora biti maštovit da bi mu fotografije došle do izražaja.

pablo gil sony alpha 7RII sastojci hamburgera lebde u zraku.

© Pablo Gil | Sony α7R II + FE 90 mm f/2,8 makro G OSS | 1/125 s @ f/5,0, ISO 200

„Svojim fotografijama gledatelju u pravilu nastojim prenijeti neku priču. One nisu samo jedan kadar, već cijela priča. Nastojim stvoriti dojam, pomoću kompozicije i osvjetljenja, da je hrana glavni lik priče. Ona nije samo objekt ili rekvizit, već glavni junak priče.”

Ono što je počelo s hamburgerom nedavno je rezultiralo drugom serijom reklamnih slika široke lepeze pića snimljenih istom tehnikom. No kao i prilikom snimanja hrane koja lebdi, tekućinu koja se kreće nije bilo jednostavno snimiti u savršenom položaju. Premda mnogi misle da je tekućina tek puki računalno generirani efekt, zapravo je stvarna i u potpunosti je snimljena fotoaparatom, premda je cijeli proces bio vrlo dugotrajan i mukotrpan.

pablo gil sony alpha 7RIII sastojci frapea lebde u zraku

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 makro G OSS | 1/250 s @ f/2,8, ISO 100

„Stvaranje slike podrazumijeva mnogo ponavljanja. Najprije stvaramo skicu konačnog izgleda slike, uključujući istjecanje tekućine iz čaše koja je naizgled u pokretu. Nakon toga snimamo 100 do 150 slika uz pomicanje čaše, pri čemu nastojimo oponašati kut njezina padanja. Budući da nastojimo oponašati kutove padanja, ponavljamo pad pod kutom što sličnijim konačnom kutu. To ponavljamo koliko je god puta potrebno da bismo dobili što oblike tekućine što realističnijeg izgleda, ali tekućina se ponaša nepredvidljivo. Pomičemo čašu i snimamo slike dok ne dobijemo upravo onakav izgled kretanja tekućine i kapljica kakav želimo.”

Sve su Pablove slike snimljene fotoaparatom Sony α7R III. „Fotoaparat pomaže na brojne načine. Budući da često moram snimiti mnogo slika pod različitim kutovima, potreban mi je vrlo lagan fotoaparat da bih ga mogao dugo držati. Nagibni zaslon također je odličan jer mi omogućuje ugodno snimanje iz visokih kutova, gledajući odozgo na hranu. Kod ovog me fotoaparata najprije privukao njegov fantastičan raspon boja i dinamički raspon. Ne samo što uz njega hrana izgleda odlično, već mi i daje fleksibilnost u pogledu uređivanja tijekom postprodukcije.”

pablo gil sony alpha 7RIII šalica vruće čokolade lebdi u zraku okružena s lebdećim keksima

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS | 1/250 s @ f/5,6, ISO 100

Da bi postigli efekt lebdenja, Pablo i njegova pomoćnica Monica Sanz objesili su objekte snimanja na okvir da bi ih postavili u savršeni položaj ispred pozadine.

„Pozadina je iznimno važna, ona je treći dio cijele priče. Ona stvara okruženje za fotografiju. Ona gledatelju govori radi li se o modernističkoj, klasičnoj ili rustikalnoj fotografiji – ona uokviruje sve, doslovno i figurativno”, izjavio je Pablo.

Pozadine su Pablu tako važne da on i njegova pomoćnica svaku izrađuju ručno da bi dobili upravo onakvu kakva je potrebna za sliku. „Koristimo drvo, tkaninu, plastiku, karton – sve što je nam je potrebno da bismo izradili pozadinu za svaku fotografiju.”

pablo gil sony alpha 7RIII lonac s mlijekom i kolači lebde u zraku

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 makro G OSS | 1/250 s @ f/3,2, ISO 100

Nastavio je s objašnjenjem važnosti svoje opreme: „objektivi su važni za fotografije hrane jer hrana ne smije izgledati deformirano ili izobličeno. Zato ne koristim širokokutne objektive. Koristio sam Sonyjev makroobjektiv 90 mm f/2,8. To mi je dugi niz godina bio omiljeni objektiv. No nedavno sam počeo koristiti STF objektiv 100 mm f/2,8. Bokeh izgleda fantastično – izgleda tako organski. To moj novi omiljeni objektiv!”

Premda je sliku moguće dotjerati u postprodukciji, ključno je dobiti savršeno osvjetljenje prilikom snimanja slike. Kao i na mnogim drugim fotografijama hrane, na seriji fotografija s motivom lebdenja osvjetljenje je prilično jednostavno. Veliki je softbox korišten za stvaranje meke prirodne svjetlosti, a reflektor na suprotnoj strani za omekšavanje sjena.

Kombinacija svjetla, drame, pozadine i boje rezultirala je serijom slika koje su tako dobre da biste ih najradije pojeli ili, u ovom slučaju, popili.

Proizvodi spomenuti u ovom članku

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

ILCE-7RM3

SEL90M28G

FE 90 mm F 2,8 makro G OSS

SEL90M28G

SEL100F28GM


FE 100 mm F2,8 STF GM OSS

SEL100F28GM

Pablo Gil
Alpha Universe

Pablo Gil

Španjolska

Slika nikad ne laže, ali moja bi mogla

Prikaz profila


x