Iza objektiva 

Luigi Baldelli

Neobično je da je, prije nego što je prije 30 godina uzeo fotoaparat u ruku, Luigi Baldelli kao dijete želio postati liječnik. Zapravo, možda to i nije tako čudno uzme li se u obzir da je dobar dio vremena proveo fotografirajući sukobe u ratom razorenim državama kao što su Sirija, Afganistan i Sijera Leone. A prenošenje patnje ljudi na koje je ondje naišao široj publici možda može ljekovito djelovati na obratan način.

Karijeru je započeo 1987. kao agencijski fotograf talijanske agencije Contrasto prije nego što će preći u drugu agenciju, Grazia Neri, a naposljetku se i otisnuti u samostalne vode 2001. godine. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony NEX-7 + 18-55 mm f/3.5-5.6 | 1/15 s @ f/3.5, ISO 800

"Volim misliti da moje fotografije uvijek pripovijedaju priču i da se moji osjećaji u trenutku kad sam ih snimao uspijevaju probiti do čitatelja."

Tijekom svojih agencijskih dana, dok je snimao rat u Bosni, upoznao je glasovitog talijanskog novinara Ettorea Moa, koji je izvještavao o tom sukobu za novine Corriere della Sera. Dvojac je uspostavio partnerski odnos i tijesno surađivao kao tim sve do 2015. godine. Zajedno su proizveli mnoštvo priča objavljenih u publikacijama širom svijeta.

Baldelli i Sony prvi su put ukrstili putove prije 10 godina, kada je Baldelli tražio lakšu alternativu za svoj MacBook. Impresioniran kvalitetom i brzinom prijenosnika Vaio, počeo je proučavati Sonyjevu ponudu fotoaparata. Ono što ga je najviše privuklo bila je veličina modela α7, a kad je vidio kvalitetu njime načinjenih fotografija, potpuno je prešao na Sonyjeve fotoaparate prije otprilike pet godina.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/80 s @ f/4, ISO 2500

"Ono što volim kod modela α7 jest način na koji mogu izbliza snimati ljude, a da oni jedva da uopće budu svjesni da sam ondje – to nije nametljiv fotoaparat."

Budući da ga zadaci vode diljem svijeta, veliki je ljubitelj putovanja s malo prtljage i trenutno upotrebljava α7 II i α7R II sa samo nekoliko objektiva: Vario-Tessar T* FE 24-70 mm f/4 ZA OSS, FE 28 mm f/2 i Sonnar T* FE 55 mm f/1.8 ZA. Kaže da mu njihova veličina pomaže da se stopi sa situacijom i da se objekti osjećaju opušteno. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/3200 s @ f/10, ISO 2500

“Nemam što prigovoriti kvaliteti objektiva – oni su sigurno jednako dobri, ako ne i bolji od opreme koju sam do sada koristio.”

Postprodukcija čini velik dio radnog procesa svakog profesionalnog fotografa, ali Baldelli smatra da mora provesti mnogo manje vremena dotjerujući svoje slike kada izađu iz fotoaparata. Također je vrlo zadovoljan snimanjem u kojem upotrebljava JPEG umjesto RAW formata i vjeruje da kvaliteta i brzina obrade odgovaraju njegovom stilu.

U mnogim Baldellijevim radovima opažaju se ponavljajući motivi; snažni stupci svjetla i tamne sjene – stil koji podsjeća na jedan od stilova slikanja u baroknoj Italiji – i nešto što sa zadovoljstvom priznaje kao pozdrav jednom od njegovih omiljenih slikara, Caravaggiu.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7 + 28-70 mm f/3.5-5.6 | 1/1600 s @ f/9.0, ISO 1600
TEST

"Moja je svjesna odluka staviti ljude u prvi, a svjetlo u drugi plan. Kadar je lako pretrpati, stoga radije pokušavam u njega smjestiti samo dva ili tri elementa."

 Proizvodi spomenuti u ovom članku 

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

Kućište/komplet ILCE-7

E-mount fotoaparat α7 sa senzorom punog kadra

SEL28F20 / SEL28F20FEC / SEL28F20UWC

FE 28 mm F2

SEL2870

FE 28 – 70 mm, F3,5 – 5,6 OSS

SEL1855

E 18 - 55 mm F3,5 - 5,6 OSS

Luigi Baldelli
Alpha Universe

Luigi Baldelli

Italija

Za mene fotografija ne pruža odgovore, nego osjećaje i pitanja.

Prikaz profila


x