Detalji Alpha Universe priče

Unesite stil i značajke u portrete

Laerke Posselt

Ako je vaša fotografija putovanje, njezino je odredište možda stil – spoj iskustava koji definira izgled fotografija i način na koji vidite svijet.

Vizualni je stil uvijek bio važan fotografima, a u svijetu u kojemu su fotografije brojene i jednostavnije ih je dijeliti nego ikada prije, stil nikada nije bio važniji. Ali kako doći do stila? Postoji li neki očiti put kojim treba krenuti kao da pratite kartu.

laerke posselt sony alpha 7R II plavokosa žena kojoj sunce jarko obasjava lice

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/3200s @ f/2.8, ISO 100

Čak i nagrađivanoj fotografkinji kao što je Laerke Posselt definiranje može biti komplicirano. Kaže da su u njezinim radovima važni "veza, emocije, osjećaj autentičnosti, predstavljanje i identitet" te dodaje da je "drugima lakše govoriti o mojem stilu, moja fotografija proizlazi iz želje za stvaranjem određenih osjećaja u ljudima i izražavanja onoga što vidim i osjećam".

Njezine slike snažno povezuju estetiku i iskrenost, poput serije autentičnih fotografija snimljenih kroz prizmu umjetnosti pa je možda bit razumijevanja stila gledanje u prošlost i budućnost.

laerke posselt sony alpha 7R II portret žene sa zamućenjem uslijed pokreta na licu snimljen sporom brzinom zatvarača

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 2s @ f/10, ISO 100

"Počela sam s umjetničkom fotografijom", Laerke objašnjava, "a zatim sam krenula prema dokumentarnoj fotografiji pa sam nekoliko godina radila isključivo kao fotoreporter – i sada ta dva svijeta utječu na moju viziju i rad."

Laerke je 2012. isti dan dobila prvu nagradu u kategoriji portreta na natječajima World Press Photo i Pictures of the Year international (POYi). "Taj me trenutak zasigurno odredio kao fotografkinju portreta, a taj žanr mi i dalje pruža izazove i nagrade."

laerke posselt sony alpha 7R II portret žene s prirodno svjetlošću koje baca jaku sjenu na zid iza nje

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/60s @ f/9.0, ISO 640

Laerke nastavlja "Kako napredujem, neprestano me nadahnjuju ljudska interakcija, društvene norme, identitet i predstavljanje, stoga ćete to pronaći u mojem radu."

Kao što biste i očekivali od fotografkinje koja se bavi dokumentarnim i fotoreporterskim stilom, Laerke voli raditi s raspoloživim svjetlom jer "ono pruža autentičan osjećaj mojim fotografijama i okruženju u kojem stvaram slike".

Ističe, na primjer, "rad u domovima ili okruženjima osoba koje snimam uz raspoloživo svjetlo mnogo je prirodnije od snimanja u studiju uz velike bljeskalice, kišobrane i reflektor. To potiče i moju viziju i tjera me da tražim zanimljivo osvjetljenje."

laerke posselt sony alpha 7R II portret muškarca s prošaranim svjetlom iz lišća na zidu iza njega

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/100s @ f/4.5, ISO 200

Da bi se uhvatilo takvo svjetlo potreban je kvalitetan alat, a Laerke ga je pronašla u Sonyjevoj opremi. Prvi Sonyjev model koji je koristila bio je α7R II, a sada počinje koristiti α7R III.

Manje, laganije kućište Sonyjevih fotoaparata bez zrcala, u usporedbi s DSLR-ovima, pristaje njezinu lutajućem dokumentarističkom pristupu, posebice jer fotoaparat "može biti zastrašujuć ljudima koje se snima" pojašnjava. "Činjenica da ne zakriva moje lice znači da objekt može vidjeti mene, a ne uređaj između nas, a ta komunikacija utječe na njegove osjećaje i ekspresije, što se vidi na fotografijama".

laerke posselt sony alpha 7R II portret muškarca naslonjenog na tamnocrveni zid

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/2.8, ISO 200

Rad sa širokim otvorom blende radi maksimalnog iskorištavanja svjetla znači plitku dubinu polja, stoga je značajka Sonyjeva kućišta na koju se Laerke često oslanja Continuous Eye AF način rada.

"Znajući da će fokus biti savršen, to je luksuz", kaže, "posebno kada radim s ljudima koji su nervozni na početku snimanja – to su stvarni ljudi i nije im uvijek ugodno, pa se ponekad vrpolje i ljuljaju, ali α7R II ih snimi savršeno oštro."

Povrh toga, Laerke se ne boji maksimalno koristiti ISO na fotoaparatu α7R II jer zna da će pružiti ekspozicije koje joj trebaju.

laerke posselt sony alpha 7R II žena stoji na vjetrovitoj litici i gleda u fotoaparat

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/125s @ f/9.0, ISO 160

"Znam da, čak i pri vrlo visokim ISO brzinama, detalji na slici neće biti zamrljani niti će se izgubiti u mješavini šuma i neprirodnih boja", kaže. "Oštrina je uvijek dobro sačuvana, toliko da sam ponekad koristila visoki ISO uz osvjetljenje kada nisam trebala. Samo zato jer sam htjela postići taj prekrasan, prirodan, zrnati efekt koji je na modelu α7R II kao negativ filma."
 
Pozivajući se na različite točke fotografskog putovanja, Laerke ujedinjuje α7R II i klasični komplet objektiva za portrete i dokumentarne fotografije, uključujući "FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS za krupne planove, FE 85 mm f/1,4 G Master za portrete s pozadinom ili bez nje, Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA kada želim malo širi prikaz i Distagon T* FE 35 mm f/1,4 ZA kada je okruženje jako važno."
 

laerke posselt sony alpha 7R III portret žene uz slabo osvjetljenje i meko toplo svjetlo koje obasjava samo lice objekta

© Laerke Posselt | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/25s @ f/2.8, ISO 100

Laerke je, kao i fotoaparati i objektivi koje koristi, mnogo napredovala i vrijedilo je. Tko zna kamo će je dalje odvesti α7R III.

Predstavljeni proizvodi

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

ILCE-7RM3

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL35F14Z

Distagon T* FE 35 mm F 1,4 ZA

SEL35F14Z

SEL90M28G

FE 90 mm F 2,8 makro G OSS

SEL90M28G

SEL2470GM

FE 24 – 70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

Slični članci

Lærke Posselt
Alpha Universe

Lærke Posselt

Danska

Fotografiranje portreta intenzivna je vježba iz interakcije među ljudima, a u najboljem se slučaju mnogo brže i intenzivnije približim osobi koju portretiram nego što bih mogla da nema fotoaparata između nas

Prikaz profila


x