Fotografije za članke i oglase

Kenton Thatcher

Kenton Thatcher fotografirao je sve, od starih filmskih zvijezda kao što je Pierce Brosnan, do popularnih nogometaša kao što je Cristiano Ronaldo. Sjedište mu je u Lisabonu u Portugalu, a na zahtjev snima fotografije za oglase i članke nekih od najvećih svjetskih robnih marki i časopisa.

kenton-thatcher-sony-alpha-9-dva-muškarca-skaču-u-zrak-dok-jedan-fotografira-drugoga
© Kenton Thatcher | Sony α9 + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/160 s @ f/5,0, ISO 400

U Kentonovom slučaju nijedne dvije slike nisu iste. Bilo da je riječ o planiranju i pripremi ili o samo nekoliko minuta za snimanje slike, za njega je najvažnija procjena trenutka.

"Moram znati kako snimiti djelić trenutaka koji traju samo nekoliko sekundi. Fotografi mrtve prirode imaju vremena da udahnu i razmisle, no kada ste fotograf portreta, to nije moguće. Uzmite kao primjer vožnju automobila za utrke – ne smijete maknuti oči s ceste. Isto je i s ljudima koje snimam. Uvijek moram zadržati pogled na objektu ili ću propustiti trenutak."

enton-thatcher-sony-alpha-9-model-s-anđeoskim-krilima-stoji-na-zgradi-s-pogledom-na-grad
© Kenton Thatcher | Sony α9 + FE 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS | 1/160 s @ f/6,3, ISO 100

Iako je potreban samo djelić sekunde da bi se snimila konačna slika, potrebno je puno pripreme iza scena. Kenton nam je ispričao više o nedavnom snimanju za oglase tijekom kojeg je morao snimiti djevojku s krilima na vrhu zgrade u Lisabonu i pojasnio nam pripreme koje je odradio prije samog snimanja.

"Otišao sam na tu lokaciju otprilike 25 puta da bih snimio pejzaž u pozadini, no nikako nije izgledao dobro. Ovo je snimljeno s jedne od najviših zgrada u Lisabonu i vjetar je bio zaista divlji; čak i uz fotoaparat na tronošcu koji je pridržavala dodatna težina osjećale su se vibracija i kretanje tijekom dugačke ekspozicije. Nekoliko sam dana morao prekinuti snimanje, pa sam proveo sate pokušavajući snimiti tu jednu sliku."

kenton-thatcher-sony-alpha-7RII-boris-johnson-pije-čaj-dok-na-nogama-ima-čarape-s-britanskom-zastavom

© Kenton Thatcher | Sony α7R II + FE 50 mm f/1,4 ZA| 1/125 s @ f/8,0, ISO 100

Tu su i slike s editorijala kada je Kenton na raspolaganju imao samo nekoliko minuta. Prisjetio se zadatka snimanja službenog portreta Borisa Johnsona kada je posjetio Portugal u ulozi ministra vanjskih poslova. "Na mojim snimanjima nikada nema dosadnih trenutaka", izjavio je Kenton. "Znao sam da ću imati samo tri minute da ga fotografiram, pa sam dan prije dva sata pripremao scenu da bih snimio što više u tako kratkom vremenu. Prvi sam portret snimio ispred bijele pozadine. Kada je dovršio s popravljanjem kravate, pritisnuo sam zatvarač i snimio prvu sliku. Bila je zaista prirodna i sljedećih je 30 do 40 slika bilo u redu, no izgledale su previše namješteno, što nije moj stil. Kada smo snimili službeni kadar, imao sam još minutu za ostale slike. Brzo sam s pomoću trake na zid postavio crnu pozadinu i pripremio se na snimanje slike u zaista britanskom duhu. Rekao sam mu da pridrži tanjurić i pretvara se kao da pije iz šalice čaja. Iako sam imao samo minutu, ta mi je slika bila najdraža, a čuo sam da se i Borisu zaista svidjela."

kenton-thatcher-sony-alpha-7RII-model-nosi-remen-kao-šešir
© Kenton Thatcher | Sony α7R II + FE 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS| 1/160 s @ f/20, ISO 160

Kenton je započeo sa snimanjem na filmu i fotoaparatima srednje veličine, no nakon toga je prihvatio tehnološke prednosti koje donose digitalni fotoaparati.

"Moj mi je otac bio poput mentora; bio je amaterski fotograf i cijelu je garažu pretvorio u tamnu komoru s četiri uređaja za povećavanje slika! Ondje sam naučio o sustavu zona Ansela Adama i o tome kako postići željenu ekspoziciju slika da bi se maksimalno iskoristio dinamički opseg. Kada sam snimao na filmu, uvijek bi nakon razvijanja napravio testiranje dijela filma i molio se da sam odabrao ekspoziciju sa 1 zaustavnom točkom jer je dinamički opseg bio veoma ograničen. Sada koristim α7R III tvrtke Sony s fantastičnim dinamičkim opsegom – kada sam ga prvi put upotrijebio, nisam mogao vjerovati koliko je detalja u osvijetljenim dijelovima i sjenama."

kenton-thatcher-sony-alpha-9-crno-bijeli-portret-muškarca-koji-se-smije-tijekom-nanošenja-šminke
© Kenton Thatcher | Sony α9 + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/100 s @ f/5,0, ISO 100

Kenton koristi neke od objektiva čije su žarišne duljine klasičan odabir za portrete, a omiljen mu je Zeiss FE 50 mm f/1,4 jer "ispunjava sve uvjete; riječ je o fenomenalnom objektivu."

Pojasnio nam je kako koristi i objektive FE 85 mm f/1,4 GM i FE 70 – 200 mm f/2,8 GM tvrtke Sony jer su savršeni za portrete. No, za Kentona, "objektiv koji koristim čak i više od ta tri jest FE 24 – 70 mm f/2,8. Riječ je o objektivu koji koristim svakodnevno i nosim ga gdje god išao. Sviđa mi se to što je zaista jasan."

kenton-thatcher-sony-alpha-7RIII-portret-glazbenika-s-jednim-koji-skače-u-zrak
© Kenton Thatcher | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/100 s @ f/4,0, ISO 200

Još je jedna važna značajka koju Kenton smatra zaista korisnom pri snimanju portreta s pomoću digitalnog fotoaparata α7R III značajka Eye AF. Objasnio nam je zašto je to naročito korisno prilikom snimanja fotografija životnog stila.

 

"Nekada bih koristio objektiv od 50 mm f/1,4 pri žarišnoj duljini od f/2,8 ili čak f/4 da bih se uvjerio da su oči objekta savršeno fokusirane, no uz Eye AF mogu oči učiniti zaista jasnima i pri f/1,4, što je promijenilo način na koji snimam. Mogu razgovarati s osobama te ih usmjeravati, a kada uključim Eye AF, mogu samo pritisnuti zatvarač i bit ću siguran da je slika fokusirana."

 

kenton-thatcher-sony-alpha-7RII-joaquim-de-almeida-pije-whisky
© Kenton Thatcher | Sony α7R II + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/500 s @ f/1,7, ISO 800

Prema Kentonovom mišljenju slika koja to savršeno naglašava jest ona Joaquima de Almeide koju je snimio za kampanju u sklopu koje glumac pije whisky. "Rijetko koristim tronožac i neprekidnu rasvjetu, no on se neprestano kretao, naginjao prema naprijed, točio whisky u čašu, smijao se i pomicao prema naprijed i natrag. Dubina polja bila je zaista malena, no oči su na svakoj slici bile u fokusu. To je zaista revolucionarna značajka!" 

Proizvodi spomenuti u ovom članku

TEST
ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

ILCE-9

α9 fotoaparat bez zrcala punog kadra sa slojevitim slikovnim CMOS senzorom

SEL85F14GM

FE 85 mm F1,4 GM

SEL50F14Z

Planar T* FE 50mm F1.4 ZA

SEL70200GM

FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS

SEL2470GM


FE 24 – 70 mm F2,8 GM

Kenton Thatcher
Alpha Universe

Kenton Thatcher

Portugal

Fotografije su moje sredstvo komunikacije. O životu sam naučio više držeći fotoaparat u rukama i slušajući osobe koja sam snimao nego iz bilo koje knjige koju sam pročitao – ali, s druge strane, ja sam disleksičan.

Prikaz profila


x