Brzi i žestoki

Alejandro Ceresuela

Alejandro Ceresuela jedan je od onih sretnika koji su uspjeli pretvoriti svoju strast u karijeru, no u njegovom slučaju to nije bila slučajnost.

"Stvari se ne događaju slučajno, već zato što vi želite da se dogode. Mislim da nije stvar u sreći, već u radu na sebi i samopouzdanju"

Alejandro je započeo svoje putovanje prije otprilike deset godina, kada je motociklističke utrke fotografirao kao obožavatelj tog sporta, no njegove su slike vrlo brzo privukle pozornost, nakon čega je počeo biti tražena roba.

alejandro-ceresuela-sony-alpha-9-gp-motociklist-spreman-za-početak-utrke
© Alejandro Ceresuela| Sony α9 + FE 100 – 400 mm f/4,5 – 5,6 GM OSS| 1/500 s @ f/9,0, ISO 100

Kao i u samom sportu motociklističkih utrka, prilikom snimanja sjajne slike ključni su položaj i procjena trenutka. Alejandro je to objasnio na sljedeći način: "morate koristiti odgovarajuću tehniku i imati jasnu ideju o tome što želite postiži. Za mene je kod motocikala najvažnija brzina i upravo to na svojim slikama želim pokazati. Da bih to mogao učiniti, moram biti na pravom mjestu, a tehnika mora biti savršena."

alejandro-ceresuela-sony-alpha-9-gp-motociklist-spušta-koljeno-u-zavoju-pri-velikoj-brzini
© Alejandro Ceresuela| Sony α9 + FE 100 – 400 mm f/4,5 – 5,6 GM OSS| 1/50 s @ f/22, ISO 100

Osim tehnike, tijekom cijelog procesa Alejandro na umu ima i konačnu sliku, od snimanja kadra do njegova uređivanja, što mu omogućuje da snimi upravo onu fotografiju koju želi.

"Provodim puno vremena na stazi, no i u medijskom centru gdje uređujem svoje slike. Za mene je najvažnija vizija koju imam u glavu, a nakon toga razmišljam o tome kako upotrijebiti svoj fotoaparat."

Kao stručnjak na svom području s više od deset godina iskustva, Alejandro se suočava s izazovom održavanja svježine svog rada: "Klijenti uvijek trebaju tipične slike staze, koje uvijek i snimam. No tijekom vikenda iskorištavam priliku da se malo igram, istražim nove slike i umjetničke kadrove. Svake godine tražim nove položaje iz kojih mogu snimati da bih izbjegao situaciju u kojoj će sve slike izgledati jednako. Svaka je godina poput novog izazova. Idemo na ista mjesta, no želim snimati drugačije fotografije. Želim se neprestano razvijati. To održava svježinu i uzbudljivost mojih djela."

Iako Alejandrove slike s utrka prikazuju zavoje i promjene smjerova, one ujedno pružaju i uvid u ono što se događa na stazi – bile to akcije ulaska u boks u zadnjem trenutku ili vozači koji gotovo da meditiraju zatvorenih očiju te u mislima vrte svaki zavoj prije no što sjednu na motocikl. Poznavanje sporta i položaja na kojima treba stajati ključno je pri snimanju takvih trenutaka.

alejandro-ceresuela-sony-rx1rII-dugačka-ekspozicija-vozača-i-ekipe-u-boksu

© Alejandro Ceresuela| Sony RX1R II| 1 s @ f/22, ISO 100

"Ako želite snimiti zaista dobru sliku ekipe u boksu, morate znati što će raditi i kada će se što dogoditi. Možete snimiti dobru sliku ekipe kada mijenja gumu, no tijekom tih deset sekundi samo je jedna sekunda zaista najvažnija. Treba imati iskustva i ne biti fokusiran samo na tu jednu sliku. U tri je sekunde moguće snimiti tri veoma različite slike – no trebate znati kada se brzo pomaknuti da biste ih snimili."

Utrke koje se održavaju vikendom mogu se razlikovati prema onome što Alejandro snima, pa stoga koristi različite fotoaparate i objektive koji odgovaraju objektima koje će snimati. "Obično koristim α9 tvrtke Sony za snimanje slika na stazi jer su automatsko fokusiranje i brzina snimanja savršeni za praćenje brzine akcije. Treba snimati pri 1/50 s, jer manje brzine zatvarača i pomicanje pokazuju stvarnu brzinu akcije."

alejandro-ceresuela-sony-alpha-9-gp-motociklist-se-dramatično-naginje-tijkom-prolaska-zavojem
© Alejandro Ceresuela| Sony α9 + FE 100 – 400 mm f/4,5 – 5,6 GM OSS| 1/100 s @ f/22, ISO 100

"Kada snimam slike u boksu ili portrete, koristim α7R III, no ako trebam dodatnu rezoluciju, ponekad ću ga koristiti i za snimanje motocikala u pokretu. Ponekad je situacija obrnuta – želim snimiti vozača koji slavi pobjedu ili pak boks, pa pri tome koristim α9 zbog brzine snimanja od 20 sl./s."

alejandro-ceresuela-sony-alpha-7rIII-motociklist-slavi-pobjedu-uz-bocu-šampanjca
© Alejandro Ceresuela| Sony α7R III + FE 100 – 400 mm f/4,5 – 5,6 GM OSS| 1/500 s @ f/5,6, ISO 125

Alejandro nam je rekao i više o elementima kompleta koji su mu pojednostavnili život kada je riječ o snimanju: "jedna od značajki koje volim na fotoaparatu jest Eye AF jer mi pomaže da bolje iskoristim objektive. Uz objektiv od 35 mm f/1,4, 50 mm f/1,4 ili 85 mm f/1,4 može biti teško postaviti fokus izravno na oko objekta, no uz Eye AF ono uvijek može biti jasno."

Da bi snimio pravi trenutak, Alejandro koristi i različite objektive te ih neprestano mijenja ovisno o onome što slika. "Na stazi obično koristim objektiv 100 – 400 mm f/4,5 – 5,6 GM OSS i pretvarač od 1,4x. Povremeno na stazi koristim i FE 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS, no većinom za parc ferme, početnu liniju i boks", objasnio je Alejandro. Važan mu je faktor i masa, što mu pomaže kad putuje s jedne utrke na drugu s velikom količinom opreme, "Sa sobom nosim i mali FE 28 mm f/2 i FE 85 mm f/1,8 – riječ je o povoljnijem objektivu koji radi fantastično."

Za sve one koji žele krenuti njegovim stopama Alejandro ima savjet: "Uvijek možete postići sve, samo trebate biti pripremljeni. Sve uvijek ovisi o vama; možete postići sve."

Proizvodi spomenuti u ovom članku

ILCE-9

α9 fotoaparat bez zrcala punog kadra sa slojevitim slikovnim CMOS senzorom

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

DSC-RX1RM2

Kompaktan profesionalni fotoaparat RX1R II sa senzorom od 35 mm

TEST
SEL100400GM

Supertelefoto objektiv za zumiranje FE 100 – 400 mm iz serije G Master

SEL14TC

Telekonverterski objektiv od 1,4 x

Alejandro Ceresuela
Alpha Universe

Alejandro Ceresuela

Španjolska

Uvijek postoji način da putem fotografije prenesete ono što želite pokazati.

Prikaz profila


x