Detalji Alpha Universe priče
Snimanje Serengetija fotoaparatom Alpha 7S III 

Chris Schmid 

Ja sam fotograf, filmaš i kinematograf iz Švicarske specijaliziran za snimanje prirode na udaljenim lokacijama, najčešće velikih mačaka. Posvetio sam život dokumentiranju prirodne ljepote našeg planeta i cilj mi je uvijek isti: pristupiti prirodi u njezinu srcu radi podizanja razine svijesti o krhkosti našeg planeta i potaknuti akcije za njegovo očuvanje.

Predano radim na zaštiti divljih životinja i blisko surađujem s organizacijom za zaštitu okoliša WildAid iz San Francisca na smanjivanju potražnje za ilegalnim proizvodima od divljih životinja. Godine 2019. pokrenuo sam internetsku prodavaonicu nakita Stay·WildTM, koja 50 % zarade donira neprofitnim organizacijama radi podrške projektima zaštite divljih životinja. Moj je rad predstavljen zbirkom slika u časopisu National Geographic.

Naš je glavni projekt bio snimanje migracije gnuova u Serengetiju u Tanzaniji. Svake godine 1,5 milijuna gnuova migrira u ogromnoj petlji i to je prepoznato kao jedno od "sedam svjetskih čuda prirode".

U ovo doba godine gnuovi migriraju u na sjever Serengetija, gdje prelaze čuvenu rijeku Mara u dramatičnoj borbi protiv vode, krokodila i drugih predatora. Na vrhuncu migracije predatori kao što su lavovi i gepardi vrlo su aktivni jer imaju brojne prilike za hvatanje plijena.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 krdo gnuova prelazi preko rijeke

© Chris Schmid | Sony α7R IV + 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/1250s @ f/7.1, ISO 400

Prvi dojmovi o fotoaparatu Alpha 7S III

Dugogodišnji sam korisnik Sonyjevih proizvoda i sada za fotografije koristim isključivo Alpha 9 II i 7R IV, ali htio sam isprobati Alpha 7S III za videozapise.

Najbolja je značajka novog fotoaparata mogućnost 4k 4.2.2 50/60p snimanja s mogućnošću povećavanja na 100/120 uz zadržavanje iste dubine na razini bitova. Volim snimati uz S-Log3 i gradirati boje snimki, pa mi mora biti dostupna 10-bitna gradacija.

Fokusiranje na dodir i sve postavke fokusa također su koristan dodatak fotoaparatu Alpha 7S III. Mogućnost praćenja lava u visokoj travi pomoću steadicama uz fokusiranje na dodir u aplikaciji Imaging Edge bila nam je vrlo važna i prilikom praćenja na steadicamu nismo morali koristiti motore za fokusiranje. Svim je postavkama fotoaparata moguće upravljati sa sigurne udaljenosti.

Uz to, efekt pokretnog zatvarača drastično je ublažen u odnosu na Alpha 7S II, što je najviše došlo do izražaja prilikom snimanja na steadicamu.

I na kraju, ključna je bila mogućnost povećavanja ISO-a – mogućnost korištenja visokog ISO-a da bi se postiglo 50/60p i uz slabo osvjetljenje bila je fantastična, a posebice rano ujutro i noću, kada su velike mačke aktivne.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 chris kadrira fotografiju na svom fotoaparatu alpha postavljenom na stativ

Chris kadrira fotografiju na svom fotoaparatu Alpha 7S III s FE 200 – 600 mm f/5,6 – 6,3 G OSS objektivom

Oprema 

Srećom, za snimanje su nam bila dostupna dva fotoaparata Alpha 7S III – jedan s FE 200 – 600 mm f/5,6 – 6,3 G OSS objektivom za fotografije na stativu i jedan s FE 70 – 200 mm f/2,8 G Master objektivom (i povremeno 1,4x konverterom) za snimanje na steadicamu Ronin 2. Obje su konfiguracije dodane u Atomos Ninja V za RAW snimanje izravno putem HDMI priključka.

Mogućnost upravljanja fotoaparatom na steadicamu iz aplikacije Imaging Edge bila je neprocjenjiva i mogli smo brzo promijeniti postavke kada bi se promijenilo osvjetljenje.

Budući da smo radili na vrlo visokim temperaturama, ne bi me iznenadilo da su se fotoaparati pregrijali, a posebice prilikom snimanja u punoj rezoluciji, ali premda su bili satima uključeni, nije bilo nikakvih problema.

Chris Schmid fotoaparat sony alpha 7RM4 postavljen na steadicam

Savjet za snimanje videozapisa divljih životinja

Nemojte sve snimati usporeno. Premda je mogućnost snimanja brzinom 100/120p korisna, važno je držati ritam između normalne brzine i usporenih snimki. Za videozapise je najvažniji ritam.

Prije snimanja postavite postavke fotoaparata pomoću funkcije memoriranja. Na primjer, na mom je fotoaparatu "M1" postavljeno na 50/60p, "M2" na 25p, a "M3" na 100/120p, pa mogu brzo promijeniti brzinu snimanja.

Vrlo je važno proučiti postavke automatskog fokusiranja dolaska na lokaciju da biste znali koja je najprikladnija za vas i za objektiv. Praćenje najčešće postavljam na 1 da bi fotoaparat što brže počeo pratiti objekt snimanja, a brzinu automatskog fokusiranja na 2 da bi fotoaparat mogao jednostavno promijeniti fokus ako se praćenje prekine.

Nemojte koristiti automatski ISO dok snimate jer može biti nezgodan dok snimate nešto tamno i ravnoteža bijele pokušava popraviti temperaturu boje. Uvijek koristite ravnotežu bijele za sunčano ili oblačno vrijeme, ovisno o uvjetima snimanja.

Po mogućnosti koristite veliki vanjski zaslon. Ako radite na otvorenom, svjetlost može biti oštra, a morate vidjeti što radite.

Jedna od najvažnijih stvari je strpljenje. Morate biti strpljivi i spremni na višesatno čekanje da se nešto dogodi. Nemojte žuriti jer ćete propustiti najljepše snimke.

I na kraju, pokušajte mijenjati žarišnu duljinu dok ste na lokaciji jer varijacije između širokokutnih snimki i krupnih planova pružaju veće mogućnosti prilikom uređivanja.

Predstavljeni proizvodi
ILCE-7SM3
α7S III s profesionalnim mogućnostima za filmove/fotografije

ILCE-7SM3

SEL70200GM
FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS

SEL70200GM

SEL200600G
FE 200 – 600 mm F5,6 – 6,3 G OSS

SEL200600G

SEL14TC

Telekonverterski objektiv od 1,4 x

SEL14TC

Slični članci
Chris Schmid
alpha universe

Chris Schmid

Švicarska

„Slika je snažna. Jedna snimka može zabilježiti emociju ili potaknuti osjećaje.“

Prikaz profila


x