Krajolici i umjetnička djela

İlhan Eroğlu

Turski fotograf Ilhan Eroglu studirao je likovnu umjetnost, stoga ne iznenađuje da su njegove fotografije poput grandioznih klasičnih slika. Široke panorame, dramatična osvjetljenja i bogate boje omogućuju mu da transformira naš svijet i povede nas na druga mjesta.

Za Ilhana je to bila kombinacija strasti zbog kojih je postao fotograf i koje mu omogućuju da snima takve zapanjujuće fotografije.

ilhan eroglu sony alpha 7R III čovjek stoji na stijeni i gleda preko jezera u daljinu

© Ilhan Eroglu | Sony α7R III + FE 12 – 24 mm f/4 G | 1/160 s @ f/6,3, ISO 100

Ljubav za pustolovinama i otkrivanjem novih mjesta odvela ga je širom svijeta i omogućila stvaranje jedinstvenih fotografija. Od vrućina i pješčanih dina Sahare do snježnih vrhova Čilea, Ilhan ih je snimio svojim jedinstvenim stilom.

Od svih mjesta koje je posjetio, najviše se ističe planina Bromo u Indoneziji.

Bilo je kao da sam ušao u drugi svijet. Penjanje na krater, dim koji se izdiže iz grotla vulkana – jednostavno čarobno."

ilhan eroglu sony alpha 7R mont st michel kroz izmaglicu i ptice u letu

© Ilhan Eroglu | Sony α7R II + FE 70 – 400 mm f/-5,6 G SSM II | 1/160 s @ f/4,5, ISO 100

No nisu sva Ilhanova putovanja jako daleko od rodne Turske. Mnoge najbolje fotografije snimljene su mnogo bliže njegovu domu na popularnim turističkim odredištima, od kanala Venecije i čarobnog burga Mont St. Michel do uspavanih polja lavande u Provanse.

Ilhanove se fotografije ističu zahvaljujući njegovu oku za klasične kompozicije, boje i osvjetljenje.

ilhan eroglu sony alpha 7R III odraz zadivljujuće planine s izmaglicom u vodi

© Ilhan Eroglu | Sony α7R III + FE 16 – 35 mm f/2,8 GM | 1/320 s @ f/16, ISO 100

Možda je strast za umjetnošću nadahnula Ilhanovu fotografiju, ali kao i kod svih ostalih fotografa pejzaža, i dalje su mu potrebne majka priroda i strpljenje da bi bio siguran da je osvjetljenje savršeno za scenu.

"Vremenske su prilike vrlo važne, ali meni nije bitno je li sunčano, kišovito, vjetrovito ili sniježi – nijedna situacija nema dobre ili loše strane. Sve vremenske prilike pružaju različite načine snimanja savršene fotografije, ali važno je točno znati kako je snimiti."

"Osvjetljenje mi je, kao fotografu pejzaža, vrlo važno. Volim kada snaga prirodnog osvjetljenja potpuno transformira lokaciju. Omiljeni mi je trenutak snimanja jesen nakon kišne noći – zlatne nijanse zore su nezaboravne."

ilhan eroglu sony alpha 7R III divlji konji trče kroz more, zalazak sunca

© Ilhan Eroglu | Sony α7R III + FE 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS + 1,4x pretvarač | 1/1000 s @ f/7,1, ISO 640

Iako se po osvjetljenju i boji Ilhanove fotografije razlikuju od konvencionalnih fotografija pejzaža, on se i dalje drži već ustaljenih fotografskih praksi kad je riječ o najboljem trenutku snimanja.

"Ne volim snimati usred dana kada je Sunce visoko, a osvjetljenje vrlo jako. Ljepše mi je snimati tijekom izlaska i zalaska Sunca kada je osvjetljenje nježno i prepuno boja."

Ilhana na putovanjima prati Sony α7R III. "Meni je α7R III savršeni dio opreme za snimanje pejzaža. Njegovih 42,4 MP omogućuju nevjerojatnu rezoluciju i pružaju mi baš ono što mi treba za jasno snimanje sitnih detalja scene koja se nalazi ispred mene."

ilhan eroglu sony alpha 7R II živopisno selo u planinskom pejzažu s dramatičnim oblacima

© Ilhan Eroglu | Sony α7R II + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/60 s @ f/8,0, ISO 100

Dinamički opseg senzora fotoaparata α7R III ima važnu ulogu u Ilhanovu radu – omogućuje mu snimanje velikog raspona boja i osvjetljenja bez smanjivanja kvalitete konačne fotografije.

"Prilikom snimanja tijekom izlaska ili zalaska Sunca koristim postavke optimizacije dinamičkog opsega (DRO). Na taj način u potpunosti iskoristim sve detalje sjena i osvijetljenih dijelova. Ako je osvjetljenje iznimno jako, koristit ću i prilagođeni ND filtar (0,6) da bih malo potamnio scenu i uklopio je u pejzaž."

ilhan eroglu sony alpha 7R III maglovite planine iznad doline s izmaglicom

© Ilhan Eroglu | Sony α7R III + FE 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS | 1/640 s @ f/8,0, ISO 100

Kada je riječ o objektivima, Ilhan uglavnom koristi tri G Master objektiva za zumiranje, FE 16 – 35 mm f/2,8, FE 24 – 70 mm f/2,8 i FE 70 – 200 mm f/2,8. Ta tri objektiva nude mu sve žarišne duljine od 16 mm do 200 mm, što znači da može snimati sve od širokokutnih snimki s objektima u pozadini do telefoto objektiva koji ističu planine i dvorce okružene jutarnjom izmaglicom.

Unatoč putovanjima, Ilhan još nije završio s istraživanjima, planira mnoga zanimljiva putovanja i pustolovine, uključujući posjet Japanu radi snimanja poznatog cvjetanja trešnje. "To neće biti moj prvi posjet Japanu, ali uzbuđen sam jer ću otkriti više o japanskoj kulturi i prirodi. Jedva čekam snimiti zapanjujuće boje sezone Sakura."

Proizvodi spomenuti u ovom članku

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

ILCE-7R

E-mount fotoaparat α7R sa senzorom punog kadra

SAL14TC

Telekonverterski objektiv od 1,4 x

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL70200GM

FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS

SEL2470GM

FE 24 – 70 mm F2,8 GM

SAL70400G2

G SSM II, 70–400 mm, F 4–5,6

İlhan Eroğlu
Alpha Universe

İlhan Eroğlu

Turska

Svijet je za mene veliko platno. U svakoj državi koju posjetim koristim fotografiju da bih naslikao svoje slike.

Prikaz profila


x