Detalji Alpha Universe priče

Let i slijetanje

Uroš Podlogar

"Dolazim iz Slovenije, prilično male države u kojoj su helikopteri rijetki. Kada sam bio mlađi, uvijek su me zanimali i htio sam raditi s njima." 

Podlogarova se želja godinama kasnije ispunila i mogao je kombinirati fotografiju i ljubav prema helikopterima.

uroš podlogar sony alpha 7RM3 dva helikoptera u niskom letu prema plaži, planine u pozadini

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/50s @ f/11, ISO 50

Poznat po avanturističkoj fotografiji i snimanju ljudi dok se bave ekstremnim sportovima na ekstremnim terenima, Uroš primjenjuje istu filozofiju na fotografije helikoptera u zraku.

"Pejzaž je jedan od najvažnijih elemenata mojih slika. Pruža pozadinu za sliku helikoptera", pojašnjava. "Vrlo je važno pronaći jedinstven i zapanjujuć pejzaž koji će istaknuti fotografiju." Uroš vjeruje da je fotografija bez pejzaža bezvrijedna.

uroš podlogar son alpha 9 crni helikopter leti kroz Himalaju u Nepalu

© Uros Podlogar | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/160s @ f/14, ISO 50

Kada Uroš kaže "fantastičan pejzaž", ne pretjeruje. Njegova suradnja s tvrtkom Bell Helicopters odvela ga je na kultna mjesta na planetu. "Jedan od najvećih projekata na kojima sam radio bio je u Nepalu kada smo letjeli oko Mount Everesta. Letio sam oko Fujija u Japanu i iznad krda zebra u Južnoafričkoj Republici". Nedavno je posjetio fantastični obalni pejzaž u Vijetnamu.

S obzirom na to da je svaka lokacija jako različita, potrebno je mnogo planiranja svakog projekta. Pejzaž je istražen, stoga Uroš može točno definirati gdje moraju biti i on i helikopteri da bi snimio najbolju fotografiju. Kao i svaka druga fotografija pejzaža, ključni su vrijeme i smjer sunčeve svjetlosti. "Osvjetljenje je iznimno važno – poboljšat će ili uništiti fotografiju", kaže.

uroš podlogar sony alpha 7RM3 dva helikoptera u niskom letu prema plaži, planine Vijetnama u pozadini

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/80s @ f/9.0, ISO 50

Naravno, let helikopterom nije jeftin, stoga je ključno da sve bude precizno i brzo. Uroš kaže da postoje dvije vrste fotografija helikoptera – jedna je snimanje helikoptera u zraku iz zraka, a druga je na zemlji. "Ponekad me helikopter spusti na spektakularnu lokaciju i zatim poleti da bih mogao fotografirati. No većinu vremena snimam iz drugog helikoptera", kaže.

uroš podlogar sony alpha 7RM3 helikopter leti iznad mora s brodovima u daljini oceana

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/80s @ f/8.0, ISO 50

Fotografije objekata u zraku snimane iz zraka izdvajaju njegove fotografije od onih koje su snimane s tla. No bez čvrstog tla pod nogama, prisutna je složenost snimanja objekata u pokretu iz objekta u pokretu uz vibracije rotora koji pokreću helikopter.

"Potrebno je biti siguran u sebe jer nema dovoljno vremena, nema druge prilike", kaže Uroš i nastavlja "Oslanjam se na stabilizaciju slike fotoaparata Sony α7R III, a s obzirom na to da je trajanje baterije dobro, nikada ne trošim vrijeme na zamjenu baterija usred leta – potrebna mi je oprema na koju se mogu osloniti."

Obično kada snimate objekt u pokretu, morate koristiti najbržu moguću brzinu zatvarača da biste spriječili zamućenje objekta. No prilikom fotografiranja helikoptera na taj se način može zamrznuti elisa helikoptera tako da se čini kao da helikopter lebdi na nebu. Zato Uroš mora pronaći odgovarajuću ravnotežu između brzine zatvarača koja će zamrznuti let helikoptera te istovremeno omogućiti blago zamućenje elise. Nagovještaj kretanja omogućuje oživljavanje slika.

uroš podlogar sony alpha 7RM3 širokokutna snimka dvojice pilota helikoptera u kabini

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 1/100s @ f/5.6, ISO 160

Nevjerojatni pejzaži ne pridonose samo fotografijama na otvorenom. Uroš obično za fotografiranje helikoptera koristi objektive Sony 24 – 70 mm f/2,8 GM ili 70 – 200 mm f/2,8 GM, no kao trik u rukavu koristi objektiv Sony FE 12 – 24 mm f/4 G.

Uroš može ovaj izuzetno širokokutni objektiv koristiti za snimanje unutar kabine helikoptera i prikazati mnoštvo kontrola potrebnih za let helikoptera, ali što je važnije, prikazuje nevjerojatne pejzaže kroz staklo – baš onako kako ih pilot vidi. Na taj se način snimaju fotografije koje u gledatelju bude osjećaj kao da su ondje i intenziviraju nevjerojatni pejzaži kroz koje ti helikopteri lete.

Uroš ne uzima zdravo za gotovo ispunjenje sna da leti helikopterima i radi s njima. "Zaista sam ponosan da radim u zrakoplovstvu", kaže. "Svakim projektom naučim nešto novo što mogu primijeniti na sljedećem projektu – to znači da ću se uvijek unaprjeđivati."

Predstavljeni proizvodi

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

ILCE-7RM3

ILCE-9

α9 sa slojevitim CMOS senzorom punog kadra

ILCE-9

SEL70200GM

FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS

SEL70200GM

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

Slični članci

Uroš Podlogar
Alpha Universe

Uroš Podlogar

Slovenija

"To nije rad. To je strast ili, zapravo, ljubav. Pronaći ono što ti udiše život i tjera ti srce na kucanje. A onda to slijediš svim snagama."

Prikaz profila


x