Detalji Alpha Universe priče
Detalji Alpha Universe priče
Fotografija hrane u fokusu 

Pablo Gil 

Svjetla za ispunu, svjetla za rubove, usmjerivači svjetlosti, rešetke, zastavice i reflektori samo su neki čimbenici o kojima fotografi hrane moraju razmišljati. Baš kao i kuhanje, snimanje jela precizna je umjetnost.

No mora li to biti tako komplicirano? Što bi se desilo kada biste za slike koristili samo jedan izvor svjetlosti? Što kada bi kružnica koju emitira taj izvor svjetlosti zamijenila tanjur? To je ideja na kojoj se temelji najnoviji projekt fotografa hrane Pabla Gila koji je ostvario pomoću svojih pouzdanih fotoaparata Sony α7R III i α7R IV.

 

pablo gil sony alpha 7RM4 snazno osvijetljeni narancasti blancmange koji baca duge sjene

© Pablo Gil | Sony α7R IV + FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS | 1/250 s @ f/8,0, ISO 100

"Sve je krenulo kada sam počeo tražiti nove načine osvijetljenja i kadriranja hrane, ali na minimalistički način", objašnjava Pablo. "S tim ciljem na umu smanjio sam izvore svjetlosti na apsolutni minimum, ostavivši samo klasično blago osvjetljenje, te sam počeo proučavati izvore svjetlosti s fiksnim usmjerenjem. Ovisno o tome gdje postavimo izvor svjetlosti, vidimo zanimljive teksture i efekte prozirnosti. Time se otkriva više svojstava objekta snimanja, primjerice gotovo neprimjetni tragovi zapečenosti povrća ili tekstura savršeno kuhanog mesa, kao na ovoj slici."

 

pablo gil sony alpha 7RM3 socan komad mesa i kukuruz secerac pazljivo postavljeni na bijelom tanjuru

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS | 1/250 s @ f/5,6, ISO 50

Hrana je bez složenog osvijetljenja u samom fokusu poput umjetničkog djela, skulpture koju je stvorio kuhar. "Nismo htjeli da se s hranom u vizualnom smislu nadmeću i drugi elementi, čak ni tanjur. Tako smo došli do ideje da tanjur zapravo bude svjetlost, i smatram da je slika koja je nastala savršen primjer postavljanja hrane u samo središte scene."

pablo gil sony alpha 7RM3 skamp ukrasen zeleom i cilijem dramaticno osvijetljen na bijelom tanjuru

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS | 1/250 s @ f/16, ISO 100

"Koristili smo kružno bijelo svjetlo s djelomično mekim rubovima koje je zamišljeno kao kinematografski reflektor, a koristili smo bljeskalicu Profoto B10 i usmjerivač svjetlosti s rešetkom u obliku saća. Takvi su radovi, koje često osmišljavaju kuhari s Michelinovim zvjezdicama, sama po sebi umjetnička djela. Tretman je ekskluzivan i prilagođen svakom komadu, ovisno o strukturi, kompoziciji i bojama."

pablo gil sony alpha 7RM3 tjestenina s rajcicom na kukuruzu na reflektivnom tanjuru osvijetljenim reflektorom

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS | 1/250 s @ f/5,6, ISO 50

Osvjetljenje ima posebnu važnost u fotografiranju hrane. Način na koji Pablo osvjetljava svoje slike može u potpunosti promijeniti izgled i dojam slike. "Svjetlost je osnovna tema priče. Diktira raspoloženje, otkriva ono što želimo pokazati i sakriva tajne. Neupitno je jedno od najvećih oružja uz boju i omogućuje nam da ispričamo priču samo jednom fotografijom."

pablo gil sony alpha 7RM3 tri kukuruzna tacosa s mljevenim mesom na crnom reflektivnom tanjuru

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS | 1/250 s @ f/16, ISO 200

Pablo je za projekt koristio fotoaparate Sony α7R III i α7R IV, ponajviše zbog njihovih senzora. Budući da je za komercijalna snimanja potrebna maksimalna posvećenost detaljima, senzori rezolucije 42,2 i 61 megapiksela zadovoljili su njegove potrebe. Međutim, nije sve samo u broju piksela. "Volim definiciju i boje, a uz BSI senzore visoke rezolucije mogu snimiti širi dinamički raspon i oštrinu. Na ovoj su slici, primjerice, detalji u svijetlim i tamnim područjima izvanredni."

Uz fotoaparate koristi mnoštvo različitih objektiva, no izdvaja dva omiljena:

"Sony FE 100 mm f/2,8 G Master OSS ima čaroban fokus, a Smooth Transition Focus (STF) stvara pozadinsko zamućenje kojim se pozadine stapaju na tako prirodan i nevjerojatan način, što je nemoguće postići na gotovo svim ostalim objektivima." Tu je i objektiv Sony FE 90 mm f/2,8 G Macro: "Fantastičan je", kaže Pablo, "jer mi omogućuje snimanje ekstremnih krupnih planova i slika oštrijih od mnogih kuharskih noževa!"

pablo gil sony alpha 7RM3 kugla limunovog sorbeta na bijelom plastičnom poklopcu

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS | 1/60 s @ f/16, ISO 200

Budući da je fotografiranje hrane postalo iznimno popularno zahvaljujući društvenim mrežama, teško je snimiti uistinu originalne snimke koje se ističu u moru rustikalnih slika s ravno položenom hranom.

"Najbolji savjet koji mogu dati, i koji općenito vrijedi za sve poslove, jest da zaboravite na ograničenja i uvriježena pravila koja vas često koče", savjetuje Pablo. "Igrajte se sa svjetlom i fotoaparatima. Isprobajte različite postavke, kadrove i smjerove svjetlosti da biste probudili svoje instinkte i poboljšali svoju intuiciju. Samo tako ćete sami sebe redovito ugodno iznenaditi." 

Predstavljeni proizvodi
ILCE-7RM4
α7R IV

ILCE-7RM4

ILCE-7RM3
α7R III

ILCE-7RM3

SEL100F28GM
FE 100mm F2.8 STF GM OSS

SEL100F28GM

SEL90M28G

FE 90 mm F2,8 Macro G OSS

SEL90M28G

Slični članci
Pablo Gil
alpha universe

Pablo Gil

Španjolska

Slika nikad ne laže, ali moja bi mogla

Prikaz profila


x