"Snimanje je filmova", počinje Dennis Schmelz, "za mene stvaranje priče i izazivanje emocija. Ljude možete nasmijati i rasplakati koristeći samo slike i zvuk. To je tako snažan medij koji me fascinira iz dana u dan."
Dennis je Sonyjeve fotoaparate počeo koristiti 2017., a jedan od najdražih projekata mu je putopis o Grenlandu. "To mi je putovanje zaista bilo životno iskustvo. Država me već u prvih nekoliko trenutaka oduševila jer je toliko izolirana od ostatka svijeta."
Dennis je koristio dva Sonyjeva fotoaparata, Sony Alpha 7S II, koji omogućuje snimanje detalja čak i pri slabom osvjetljenju, i Sony Alpha 6500, koji je koristio s kardanom zahvaljujući njegovoj maloj veličini.
Dennis je za početak prilagodio objektive sa starog DSLR-a za Alpha 7S II, a za Alpha 6500 koristio je objektive Sony 10 – 18 mm i 35 f/1,8. "Dva APS-C Sony E-mount objektiva vrlo su mala i lagana te savršena za korištenje kardana."
Dennis je potpuno prešao na Sonyjeve objektive te koristi FE 16 – 35 mm f/2,8, FE 24 – 70 mm f/2,8, FE 70 – 200 mm f/2,8, FE 100 – 400 mm f/4,5 – 5,6 i FE 24 mm f1,4. To su objektivi Sony G Master, što za njega čini ogromnu razliku. "Automatsko je fokusiranje sa Sonyjevim objektivima nevjerojatno. Više ne želim koristiti DSLR!"
"Sviđa mi se praćenje fokusa i Eye AF. Te su funkcije iznimno dobre. No ponekad koristim i ručni fokus radi isprobavanja i organskog osjećaja. Sonyjevi fotoaparati imaju mnoštvo alata koji omogućuju brzo i precizno ručno fokusiranje, primjerice vršne vrijednosti fokusa i povećavanje."
Putovanje sa svom opremom potrebnom za snimanje videozapisa može biti naporno, no Dennis ima koristan savjet. "Obožavam Clear Image Zoom jer mi omogućuje izrezivanje dijela slike bez gubitka kvalitete. Tako se mogu približiti za 1,5x u 4K kvaliteti i 2x prilikom snimanja u Full HD kvaliteti. Na taj način često mogu putovati samo s odabranim objektivima s fiksnim fokusom."
Unatoč niskim temperaturama na Grenlandu, Dennis nije imao problema s fotoaparatima i opremom. "Važan savjet za zaštitu opreme na toj hladnoći jest držanje baterija uz tijelo da bi ostale tople", kaže nam.
Dennis je ponio i opremu za snimanje zvuka, uključujući Sony ECM-B1M za snimanje zvuka s fotoaparata. Budući da se B1M priključuje putem priključka s više sučelja (MI), ne morate priključivati kabele u utor za mikrofon na fotoaparatu, što znači da možete ponijeti još manje stvari. Dennis za detaljnije zvukove koristi vanjski snimač zvuka, a snimanjem mnoštva različitih ambijentalnih zvukova tijekom putovanja stvorio je opsežnu biblioteku koju koristi na drugim projektima.
"Glazba je vrlo važan dio mojih snimki", objašnjava Dennis. "Glazbu preuzimam iz mnogo različitih izvora, no na svojem zadnjem kratkom putopisu 'Bijeli anđeli Camarguea – posljednji europski kauboji' surađivao sam sa skladateljem koji je napisao glazbu samo za taj film. To je potpuno drugačiji način rada. No za videozapise kao što je ovaj s Grenlanda obično potrošim sate na različitim glazbenim platformama isprobavajući pjesme dok ne pronađem onu pravu."
Fizička i mentalna priprema za snimanje u teškim uvjetima vrlo je važna, no morate biti spremni i u kreativnom pogledu. "Prije putovanja imam okvirnu ideju o putopisu koji ću snimiti. Da bih došao do te ideje, puno istražujem, no važno je ostaviti prostora i za spontanost."
Koji bi savjet Dennis dao snimateljima koji žele snimati takve putopise? "Jednostavno učinite to! Priprema je nužna, posebno za zemlje kao što je Grenland, no ostavite prostora i za kreativnost i impulzivnost. Uvijek postoje priče koje možete ispričati i nove perspektive koje možete otkriti."
„Uvijek postoji neka priča koju treba ispričati i novi pogled na stvari koji treba otkriti”