Da biste bili pripovjedač, morate učiniti dvije stvari. Pronađite priču koju vrijedi ispričati i posjedujte vještine da je ispričate.
Justin Jin već dva desetljeća to radi, putuje svijetom s fotoaparatom te otkriva i snima stvarne priče za klijente kao što su National Geographic i The Sunday Times te nevladine organizacije.
"Gdje god idem", objašnjava Jin, " pokušavam pronaći dublju ljudsku priču i ispričati je svijetu. Neki mogu reći da sam fotoreporter ili dokumentarni fotograf, ali ja volim reći da sam vizualni pripovjedač".
Da bi se priča ispričala, i to dobro, ključni su odlučujući trenuci. Moraju se snimiti prije nego nestanu. A vizualnom pripovjedaču to znači korištenje fotoaparata na koji se može osloniti. Reagirajte presporo i trenutak će nestati.
Justin je odabrao fotoaparat α7R III koji je koristio tijekom nedavnih projekata za kuće šampanjca Perrier-Jouët i Mumm kada je snimao proizvodnju u sjeveroistočnoj Francuskoj i putovanje proizvoda do potrošača širom svijeta.
"U ovom sam slučaju", objašnjava, "radio s dvije najveće i najprestižnije kuće šampanjca koje su od mene tražile da im nanovo otkrijem robne marke. Možda to zvuči ludo jer su te kuće stare stotine godina, a vina prodaju širom svijeta, no osjećali su potrebu za temeljitom promjenom marketinga i obratili su mi se da stvorim novi pristup. Tvrtkama je to bila prilika da upoznaju sebe kroz novinarski, pripovjedački pristup. Nisu znali što žele reći, stoga je moja uloga bila definirati priču koju pronalazim."
"Kada fotoreporter traži stvarnost, istinu i činjenice," nastavlja Justin, "te tvrtke žele isti pristup radi stvaranja autentičnosti, kredibiliteta i reputacije robne marke. Poveznica je pronalaženje priča usađenih u stvarni život sa stvarnim ljudima da bi se pokazalo što doista čini robnu marku".
Justin se jednim projektom bavi dva do tri mjeseca i ima odriješene ruke. "Nema mnogo tvrtki koje dovoljno vjeruju u sebe da to učine", kaže, "i nitko se nije uplitao ni utjecao na odabir osoba s kojima bih trebao razgovarati ili koja bih pitanja trebao postavljati. Da bi se to dogodilo, potrebno je mnogo povjerenja s obje strane. Dopustili su umjetniku da dođe i interpretira njihov rad, usko surađuje s njima tijekom dugog vremenskog razdoblja i zatim im pokaže što može učiniti."
Takvi su projekti vrlo zahtjevni i za fotoaparat i za fotografa jer moraju biti izdržljivi, svestrani i prilagodljivi. Dani su dugi i to je "poput teretane i za mene i za fotoaparat", smije se Justin, "daleka putovanja, promjene vremenskih zona, duge noći, dan za danom, na snijegu i suncu, pa fotoaparat mora biti robustan i nastaviti snimati. Zatim se možda morate prebaciti na rad u diskretnim situacijama kojima novinar ne bi obično smio prisustvovati, na primjer kada direktor prodaje svoj proizvod međunarodnim klijentima ili kada enolog usavršava aromu vina – tada načini rada, kao što je način tihog snimanja modela α7R III, postaju ključni."
"Zatim iznenada", nastavlja," počinje berba koja je nalik operaciji spašavanja. To je područje Francuske jako kišovito, hladno pa kada grožđe sazrije, odmah treba obaviti berbu. Da bih to snimio, moram biti posve siguran da će fotoaparat uhvatiti fokus i snimati pri velikoj brzini."
Da bi se obuhvatilo toliko različitih situacija, potrebno je i mnogo objektiva, "a u četiri godine koliko koristim Sonyjeve fotoaparate bez zrcala, ponuda se širila tako da obuhvaća sve što mi je potrebno", kaže Justin. "Koristim sveto trojstvo G Master objektiva 16- – 35 mm, 24 – 70 mm i 70 – 200 mm uz makro objektiv, FE 90 mm f/2,8 G OSS, pa mogu otkriti detalje koje čak ni zaposlenici nisu prije uočili."
"Na taj je način", zaključuje, " α7R III bio savršen alat za te projekte. Odlikuje se optimalnom ravnotežom kvalitete slike, agilnosti i ergonomije, a fotoaparat je reagirao bez kašnjenja pa je put reakcije od mozga do zatvarača besprijekoran. Taj je proces ključan jer, na kojem god projektu radim, sve se svodi na snimanje stvarnih trenutaka i elemenata koje ne biste očekivali kao fotograf."
Jin nastavlja, "Ništa nije planirano i ništa se ne može ponoviti. Snimio sam fotografiju na kojoj podrumar predaje ključ nasljednici. Radio je ondje gotovo tri desetljeća i predaje joj cijeli podrum... Nisam to očekivao – a ni ona, kao što se vidi prema njezinoj reakciji! U takvim situacijama treba vrlo brzo reagirati, pronaći fokus i stvoriti kompoziciju. A to ne možete učiniti s fotoaparatom koji ne radi baš ono što želite i kada želite!"
"Zahvaljujući nečujnim zatvaračima, malim kućištima i zadivljujućoj kvaliteti slike, moji fotoaparati Sony alpha otvaraju vrata sasvim novog načina fotografiranja"