Detalji Alpha Universe priče
Detalji Alpha Universe priče
Kako
stvaram cinemagrafe uz Virga Haana 

Cinemagrafe sam otkrio u članku o Jamieju Becku i Kevinu Burgu, dvama fotografima iz New Yorka koje su nadahnule pokretne slike na stranicama novina u filmovima o Harryju Potteru. I sam sam pogledao filmove i pomislio kako bi sjajno bilo da te pokretne slike postanu stvarnost. Nakon nekoliko mjeseci pokušaja i pogrešaka počeo sam objavljivati svoje prve cinemagrafe na Facebooku. U početku su to bile jednostavne ideje, primjerice potpuno nepokretna slika na kojoj se kreću samo kazaljke sata, no s vremenom sam počeo raditi na složenijim idejama.

Ideja

Za privlačenje pozornosti ključna je sjajna ideja. No da bi ta ideja postala stvarnost, važno je znati gdje će cinemagraf biti objavljen. Ako ga objavljujete na Instagramu, kretnja mora biti vidljiva i očita te mora započeti odmah da bi privukla pozornost osobe prije no što prijeđe na sljedeću objavu. No ako će osobe cinemagraf gledati na većem zaslonu, primjerice u oglasu, kretnja može biti suptilnija jer će i dalje biti lako vidljiva.

© Virgo Haan | Model: Lisete Altma | Makeup and Hair: Triin Lepp | Stylist: Konstantsija Ivanova

Modul programa Flixel

Da biste privukli pozornost gledatelja, potreban je i element iznenađenja. Često, primjerice, stvaram kontrast između pokretnih i nepokretnih dijelova slika. Ponekad od nepokretnih dijelova očekujete da se kreću, što je primjerice slučaj s kapljicama vode u zraku, a u isto vrijeme kosa modela vijori na vjetru.

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Modul programa Flixel

Element iznenađenja moguće je postići i slikom, primjerice portretom, koji izgleda kao fotografija, a nakon sekunde osoba odjednom trepne, kao u ovom cinemagrafu. To je iznenađenje zbog kojeg gledatelj zastane i posve se usredotoči na sliku, čekajući da se treptaj ponovno dogodi.

Stvaranje cinemagrafa

Čini se očitim, no fotoaparat je ključno držati potpuno mirnim, a za to je nužan tronožac. Za snimanje koristim Sony α7R III i objektiv FE 24 – 70 mm f/2,8 G Master jer mi taj fotoaparat nudi sve potrebno za snimanje fotografija i videozapisa, a objektiv fleksibilnost da snimim pravim kadar.

© Virgo Haan | Client: Alexela | Agency: Age Creative | Lights: Heiki Laan |
Cat: Igor | Art Department: Viktoria Martjanova and Elisa Vesterinen

Modul programa Flixel

Pri snimanju cinemagrafa važno je koristiti iste postavke ekspozicije i za fotografije i za videozapise da biste ih jednostavno mogli spojiti u postprodukciji. Fotoaparat zato uvijek imam postavljen na potpuno ručnu ekspoziciju i prilagodbu bijele boje.

Držanje fotoaparata mirnim nije teško, no ako snimate osobu, i ta osoba mora biti što mirnija. Zato od osoba obično tražim da sjednu, da se naslone na nešto, zapravo bilo što da ostanu čim mirnije. 

© Virgo Haan | Client: Rohujuur Bakery

Modul programa Flixel

To vrijedi i za predmete, kao u ovom cinemagrafu. Osoba drži pecivo rastrgano na pola, no ono što ne vidite skriveni su štapići koji pomažu sve zadržati zajedno na istom mjestu. Na ovoj slici padaju kapi i iz njih se uzdiže para i to su jedini pokretni dijelovi; ostatak je slike fotografija. 

Da bi pokretni dio izgledao najbolje moguće, snimke snimam pri 120 sl./s. Usporenim snimanjem stvaram kretnje koji su uglađenije i "kremastije", pa se samim time i ističu. Često koristim i druge značajke, primjerice način s ubrzanim protokom vremena, uz koji konačni proizvod izgleda još surealnije. 

Postprodukcija

Za kompilaciju dovršenih cinemagrafa koristim mnogo različitih programa. Najprije stvaram videopetlju u programu Adobe After Effects ili Flixel Cinemagraph Pro. Cilj je urediti snimku tako da su početna i krajnja točka u savršenoj petlji koja se može reproducirati zauvijek, bez preskakanja između prvog i zadnjeg kadra. Da bih to postigao, koristim nekoliko trikova, primjerice premotavanje snimke unazad kada dođe do kraja ili stvaranje prijelaza blijeđenjem, no tijekom snimanja uglavnom pokušavam postići to da kretnje započnu i završe na potpuno istom mjestu. 

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Modul programa Flixel

Sliku zatim uređujem u programu Adobe Photoshop. Ponekad malo promijenim boje da bi se podudarale s videosnimkom ili uredim nešto na slici. Sliku nakon uređivanja učitavam u Adobe After Effects ili Flixel Cinemagraph Pro zajedno s petljom, a dijelove dijelim u slojeve. 

© Virgo Haan | Client: Solaris keskus

Modul programa Flixel

Gornji je sloj slika, a petlja je sloj ispod nje. Dio sloja sa slikom zatim pažljivo brišem, kao da stvaram prozor, da bih otkrio videopetlju u sloju ispod. To je zapravo cijela tajna stvaranja cinemagrafa!

Predstavljeni proizvodi
ILCE-7RM3
fotoaparat punog kadra od 35 mm α7R III

ILCE-7RM3

SEL85F14GM
FE 85 mm F1,4 GM

SEL85F14GM

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL2470GM

FE 24 – 70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

Slični članci
Virgo Haan
alpha universe

Virgo Haan

Estonija

"Dajem sve od sebe da stvorim radove veće od svakodnevnog života."

Prikaz profila


x