Kako snimam | Boje na pejzažima s Albertom Drosom

Boja je jako važan dio mojih slika pejzaža. Neovisno o tome je li riječ o epskom pejzažu s nevjerojatno živim bojama ili nečemu mnogo suptilnijem, gledatelju želim pokazati kako boja i svjetlost mogu biti nevjerojatne.

albert dros sony alpha 7RIII orao leti iznad vulkanskih planina obasjanih jarkom narančastom svjetlošću

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 100 – 400 mm f/4,5 – 5,6 GM OSS | 1/320 s @ f/7,1, ISO 100

Planiranje lokacije

Sve počinje planiranjem. Provodim mnogo vremena istražujući lokacije za snimanje krajolika, a posebice u svojoj zemlji, Nizozemskoj. Uvijek tražite moguće lokacije, čak i ako se radi o lokacijama pokraj kojih ste prošli stotine puta.

Udaljene lokacije možete istražiti na razne načine. Gotovo svaku lokaciju možete pronaći na Instagramu ili Google slikama da biste dobili predodžbu o području i vrsti svjetlosti s kojom ćete raditi. Kada istražujem manje poznate lokacije, koristim Google Earth. Mogu provesti sate pregledavajući krajolik i provjeravajući moguće lokacije. Kada dođem na lokaciju, često pomoću drona izvidim moguća mjesta da ne bih trošila vrijeme i energiju na njihovo traženje.

Da bih dobila odgovarajuću boju, moram znati kako će izgledati svjetlost. Moram znati kada će i gdje Sunce ili Mjesec izaći i kada će zaći. Da bih to doznala, najčešće koristim aplikaciju PhotoPills da bih vidjela kako će se Mjesec i Sunce kretati i utjecati na svjetlost na lokaciji.

albert dros sony alpha 7RIII svjetionik u daljini iza kojeg proviruje izlazeće sunce

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 12 – 24 mm f/4 G | 13 s @ f/10,0, ISO 200

Uz to, uvijek obraćam pažnju na vremenske prilike jer one znatno utječu na boje na snimci. Ako sve ide po planu i vrijeme mi je naklonjeno, osvjetljenje je savršeno neposredno prije izlaska sunca i neposredno nakon zalaska sunca. Tada nebo može biti crveno, ružičasto ili ljubičasto – a to su žive boje koje volim. Snimam i noću jer je noćno nebo puno boja koje se mogu snimiti uz dugu ekspoziciju, a posebice u područjima bez svjetlosnog onečišćenja.

No općenito gledajući, zapravo tražim komplementarne boje. Plava i narančasta jedna su od mojih omiljenih kombinacija boja – plavo more s narančastim nebom izgleda odlično. No i mali objekti u prednjem planu mogu se dobro slagati s bojom neba, na primjer cvijetak ili kamenčić. Obratite pažnju na te stvari i pokušajte ih uklopiti u svoje kompozicije.

albert dros sony alpha 7RIII odraz planina u daljini u mirnom jezeru s ljubičastim cvijećem u prednjem planu

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 12 – 24 mm f/4 G | 1/4 s @ f/11,0, ISO 200

Manje, živopisne objekte u prednjem planu ističem, između ostalog, pomoću iznimno širokokutnih objektiva. Često koristim 12 – 24 mm f/4 G objektiv uz 12 mm. Kada se približite tlu s tom žarišnom duljinom, vidjet ćete sve detalje koje možete koristiti kao objekte u prednjem planu. Uz 12 mm prednji plan postaje vrlo velik, pa vam se čini da uranjate u sliku.

Često koristim i objektiv Sony FE 100 – 400 mm f/4,5 – 5,6 OSS G Master Lens. To je jedan od najoštrijih objektiva za zumiranje koje sam koristio i ovisan sam o njemu! Kada snimate uz 400 mm, morate biti vrlo kreativni – morate gledati u daljinu i vidjeti kako će se različiti elementi u krajoliku međusobno slagati. Snimanje uz takve ekstremne žarišne duljine tjera vas da budete kreativni, pa ćete dobiti posebniju sliku nego uz standardnu žarišnu duljinu.

Objektive sam koristio s fotoaparatom Sony α7R II, ali sam prešao na Sony α7R III. Njegova rezolucija od 42,4 megapiksela daje mi sve detalje koji su mi potrebni, a dinamički raspon može izvući detalje iz sjena. Osim fotoaparata, objektiva i stativa, sa sobom nosim i nekoliko filtara, ali rijetko koristim gradacijske ND filtre jer često namještam ekspoziciju za svijetle dijelove. Znam da će α7R III gotovo uvijek snimiti mnoštvo detalja u sjenama, koje nakon toga mogu dodatno istaknuti prilikom uređivanja slika.

albert dros sony alpha 7RII mala crkva u sjeni planine s vrhuncima osvijetljenima zlaćanom narančastom svjetlošću

© Albert Dros | Sony α7R II + FE 55 mm f/1,8 ZA | 1/1,6 s @ f/11,0, ISO 100

Uređivanje

Prilikom uređivanja slika volim ih obraditi tako da istaknem ono što je najbolje u prizoru. No nikad ne lažiram prizor mijenjanjem neba – pomoću svojih tehnika obrade na najbolji mogući način prikazujem ono što je bilo u prizoru. Da bih to učinila pomoću programa Adobe Lightroom katalogiziram svoje slike, a zatim ih pomoću programa Adobe Photoshop obrađujem, prilagođavam boju i kontrast te potamnjujem i prosvjetljujem određene dijelove slike.

Gledatelji često kažu da je fotografija pretjerano obrađena ili čak da izgleda lažno, a posebice ako gledaju izlazak ili zalazak sunca. Ali prirodna svjetlost i boje mogu biti nevjerojatni i katkad čak moram smanjiti zasićenost nekih dijelova slike. Zato je moj savjet da ustanete rano i uvjerite se što sve priroda može.

albert dros sony alpha 7RII živopisni lučki gradić u sumrak s nebom prošaranim crvenim oblacima tijekom zalaska sunca jpgmanarola Sony 24 70 GM A7RII

© Albert Dros | Sony α7R II + 24 – 70 mm f/2,8 GM | 15 s @ f/9,0, ISO 50

Nekoliko savjeta za kraj:

Koristite ekstremne vrijednosti: pokušajte koristiti super širokokutne i telefoto žarišne duljine da biste slike učinili dojmljivijima i drukčijima u odnosu na tradicionalnije pejzažne fotografije.

Spustite se nisko: koristite širokokutni objektiv nisko iznad tla da biste prednji plan učinili zanimljivijim.

Pronađite komplementarne boje: narančasti zalazak sunca i plavo more odlična su kombinacija, ali tražite i mala područja boje u prednjem planu, na primjer biljke i stijene daju odlične rezultate.

Prije i nakon: zalasci sunca i izlasci sunca su zgodni, ali boje su često najbolje prije i nakon zalaska sunca.

Proizvodi spomenuti u ovom članku

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

ILCE-7RM3

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

ILCE-7RM2

SEL100400GM

Supertelefoto objektiv za zumiranje FE 100 – 400 mm iz serije G Master

SEL100400GM

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL2470GM

FE 24 – 70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL1635Z

Vario-Tessar T* FE 16 – 35 mm, F4 ZA OSS

SEL1635Z

Albert Dros
Alpha Universe

Albert Dros

Nizozemska

"Opsjednut sam potragom za savršenom fotografijom."

Prikaz profila


x