Od djetinjstva sam ljubitelj prirode, ali tek sam tijekom studija biologije počeo ozbiljno snimati fotografije divljih životinja. Nakon studija odlučio sam postati profesionalni fotograf i otputovao sam u Ekvador, gdje sam proveo tri godine radeći na svojim prvim fotografskim projektima. Tijekom godina snimao sam različite životinjske vrste, ali u zadnje je vrijeme većina mojih projekata posvećena kukcima.
Learning about your subject
Kukci su posvuda i zato su odlični za fotografiranje. Možete ih naći u vrtu, na ulici, u parku, pa čak i u kući. Prije nego što ih počnete snimati, pročitajte nešto o njima da biste se informirali o njihovim dnevnim aktivnostima i da biste dobili ideju kada, gdje i kako ih pronaći. Dobro ćete se zabaviti, samo morate gledati iz dovoljno velike blizine.
Kukci se različito ponašaju, pa je za njihovo snimanje potrebno koristiti različite tehnike. Na primjer, slika vretenca snimljena je rano ujutro dok je temperatura bila niska i dok se vretence još nije zagrijalo. Uz pomoć stativa i FE 50 mm f/2,8 makro objektiva uspio sam mu se jako približiti, a da ne pobjegne. Kada sunce izađe, vretenca se zagriju i počnu letjeti, pa ih je nemoguće snimiti izbliza i zato je važno znati takve detalje. Potrebno je samo znanje i malo prakse – i malo sreće naravno.
Field Work
Ne postoji uobičajeno dnevno ili noćno snimanje. Sve ovisi o životinji koju snimate. Kukce je najlakše snimati jer ih za razliku od sisavaca obično ima mnogo, pa ima mnogo više prilika za snimanje određenih ponašanja.
U sklopu svog nedavnog projekta posvećenog kukcima po kišnoj sam šumi, obično noću, nosio fotoaparate Sony α7R III i α7R IV i objektive. Veći sam dio noći snimao fotografije i spavao sam svega tri sata. Bio sam jako uzbuđen jer oko mene je bilo toliko različitih bića da sam mislio da trošim vrijeme kada spavam.
Lokacije mojih projekata nisu uvijek ekstremne, ali svejedno imaju svoje izazove. Na primjer, donja je slika snimljena u Španjolskoj za članak u časopisu Dominical o azijskim stršljenima, koji su izazvali brojne probleme, uključujući pomor tisuća lokalnih medonosnih pčela. Jedan od farmera uzeo je stvari u svoje ruke i u blizini svojih košnica podigao je električne ograde da bi ubio stršljene i spasio pčele. Fotografije te naprave morao sam snimiti u pčelarskoj zaštitnoj odjeći pazeći da ne dodirnem žice pod naponom – što je bilo nemoguće. Više me puta stresla struja, ali sam to pretrpio i snimio savršenu fotografiju.
Shooting at night and day
Noću ne nosim mnogo opreme. Obično ponesem Sony α7R IV i možda α7R III kao rezervni fotoaparat te FE 50 mm f/2,8 makro i FE 90 mm makro objektive. Nosim i bljeskalicu da bih osvijetlio kukce. Budući da imam potpunu kontrolu nad intenzitetom bljeska, fotoaparat postavljam u potpuno ručni način rada da bih namjestio željenu ekspoziciju. Maksimalnu brzinu okidanja postavljam na 1/250 s da bih mogao snimati uz bljeskalicu, a zatim biram otvor blende i intenzitet bljeska pa ih po potrebi prilagođavam. Kada postavim postavke, obično ih ne mijenjam cijele noći.
Danju obično fotografiram sisavce ili ptice, pa je važno biti spreman. Veća je vjerojatnost da će vas životinje primijetiti i pobjeći i sakriti se u odnosu na kukce. No uvijek sa sobom nosim 90 mm F/2,8 makro objektiv da bih mogao promijeniti objektiv ako ugledam nešto manje što želim snimiti.
As there is more light during the day I am happy to put the α7R IV in to aperture priority mode, so that I can just set an appropriate ISO sensitivity and not have to worry too much about shutter speed. As for focusing, I use Real-time autofocus tracking, which works just perfectly. When you combine that with the 61 megapixel sensor and 10fps shooting rate of the α7R IV, it really is the best camera on the market for wildlife photography. Creating context An ideal wildlife image for me is when the photo makes you feel something - there has to be a response. It is not just about capturing a moment. Just like any other type of photography you still need to have great composition and good light, but it is a mix of things that create a great wildlife image.
Budući da moji projekti često uključuju odnos životinja s ljudima, na svojim fotografijama često prikazujem i ljude da bih ispričao cijelu priču. Želim pokazati što ja mislim o očuvanju okoliša i podići razinu svijesti o kukcima, kojima se trenutno bavim. Fotografije ljudi važne su jer podižu razinu svijesti i povezuju ponašanje ljudi i životinja. Ne želim samo pokazati ljepotu kukaca, već i naš odnos s njima.
"Da bismo očuvali nešto što možemo izgubiti, najprije to moramo upoznati i zavoljeti, a fotografija je koristan alat za senzibiliziranje ljudi i prikazivanje svega što nas okružuje. Svojim fotoaparatom pokušavam prikazati životinje u njihovom najčišćem obliku, s biološkog i umjetničkog gledišta"
Pretplatite se na YouTubeu