Alpha Universe Story Detail

Kako snimam
glazbu uživo s Peterom Neillom

Bonton

Dok snimam fotografije koje mi trebaju, moram paziti i na druge ljude. Kao prvo, same izvođače. Kada snimate iza pozornice morate znati kada prestati snimati. U redu je snimit nekoliko fotografija pjevača dok bira odjeću za nastup, ali nije lijepo pet minuta oblijetati kao osa

peter neill sony alpha 7SII guy garvey iz grupe elbow na pozornici sa spuštenim zaslonima iznad glave

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/200 s @ f/2,8 ISO 1600

Važna je i publika. Zaklanjanjem pogleda kvarite ugođaj nekome tko je platio ulaznicu. Morate poštivati druge ljude i ja uvijek najprije pitam za dopuštenje. Ako nekome nakratko zaklonim pogled, uvijek se okrenem, ispričam i zahvalim. Malo ljubaznosti nikad nije naodmet.

peter neill sony alpha 7RIII gitarist s gitarom gibson les paul entuzijastično pjeva publici

© Peter Neill | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/500 s @ f/3,5, ISO 1600

Ako sam na cijeloj turneji, neću ići među publiku tijekom prve tri pjesme. Fotografi raznih medija imaju na raspolaganju samo te tri pjesme da snime najbolje moguće fotografije, stoga nije u redu da ondje zauzimam mjesto. Umjesto toga, te tri pjesme vidim kao kreativnu priliku za pronalaženje jedinstvenog mjesta na koncertu.

Snimanje fotografije

Što čini fotografiju koja me oduševljava?

U osnovi, svaka koja prikazuje energiju koncerta. Tražim načine da prikažem energiju u prostoriji. To često može značiti i snimanje kroz publiku, uostalom, bez publike to bila samo snimka s probe. Nema pravila. Sve se svodi na gledanje kroz tražilo i osjećaj za trenutak. Što više to radite, to postaje instinktivnije.

peter neill sony alpha 7SII energični pjevač odozgo s ispruženim rukama

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/800 s @ f/4,0, ISO 2000

Kamere i objektivi – što koristiti i kada

Uvijek nosim dva fotoaparata oko vrata, Sony α7R III i α7S II. Snimit ću mnogo fotografija s fotoaparatom α7R III. Njegov 42,2-megapikselni senzor pruža mi detaljne fotografije i vrlo je dobar u uvjetima slabog osvjetljenja. No kada je osvjetljenje vrlo slabo, koristim α7S II. Ima senzor niže rezolucije, ali mogu snimati uz višu osjetljivost bez mnogo šuma na fotografiji.

peter neill sony alpha 7SII pjevač i gitarist stoje s ispruženim rukama i obraćaju se publici

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/800 s @ f/4,0, ISO 2500

U kompletu dolaze četiri objektiva – objektiv 24 – 70 mm f/2,8 GM, koji je obično postavljen na jedan od fotoaparata, zatim objektiv 85 mm f/1,4 GM ili objektiv 70 – 200 mm f/2,8 GM na drugom. U torbi će mi biti objektiv 12 – 24 mm f/4 G za širokokutne snimke. Ti objektivi pokrivaju sve što mi je potrebno za snimanje koncerta.

Ako snimam jedan koncert, a ne turneju, objektiv 24 – 70 mm f/2,8 GM odličan je za fotoaparat. Cijelu noć mogu snimati samo s tim objektivom. No kada snimam turneju i već imam snimke nekoliko noći, ponekad ću koristiti samo objektiv 85 mm f/1,4. Ograničavanje sebe na samo jedan objektiv je zanimljivo jer počnem fokusirati se na detalje i tražim kreativnije načine snimanja.

peter neill sony alpha 7RIII silueta pjevača ispred plavog reflektora

© Peter Neill | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/1000 s @ f/2,8 ISO 800

Objektiv 85 mm f/1,4 GM odličan je kada je osvjetljenje slabo. Nedavno sam se zaljubio u Eye-AF fotoaparata α7R III, posebno kada koristim objektiv 85 mm GM široko otvoren pri f/1.4. Novo ažuriranje omogućuje stalno traženje očiju, stoga su sve fotografije s pjevačem u fokusu, a ne njegove trepavice ili nos ili pak mikrofon ispred lica. To je revolucionarna značajka.

peter neill sony alpha 7SI pjevač stoji sam naprijed na pozornici i komunicira s publikom

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 85 mm f/1,4 GM | 1/1250 s @ f/1,4 ISO 200

Fokusiranje

Naizmjenično koristim automatsko i ručno fokusiranje. Korištenje ručnog fokusiranja kreativni je odabir. Možda želim oštro snimiti žice na gitari,a pjevač da bude lako prepoznatljiv i zamućen u pozadini. Da bih to učinio, iskoristit ću značajku Vršne vrijednosti fokusa, koja pomaže i kada koristim starije ručne objektive. Postavio sam i prilagođeni gumb radi aktiviranja i povećavanja slike. Mogu odmah vidjeti sliku i provjeriti fokus, što je važno kada koristim visoku rezoluciju fotoaparata α7R III.
 

Ekspozicija

Fotoaparat uvijek koristim uz potpuno ručnu prilagodbu ekspozicije. Volim u svakom trenutku imati kontrolu nad zatvaračem, otvorom blende i ISO osjetljivošću. Odabir otvora blende ovisi o komercijalnim i tehničkim razlozima. Ako, na primjer, pokušavam snimiti poster za turneju, moram biti siguran da je svaki član grupe u fokusu, stoga ću radije koristiti f/5,6, a ne f/2,8 ili f/1,4.

Kada je riječ o brzini zatvarača, u obzir morate uzeti zamućenje uslijed pokreta prilikom kretanja izvođača. Najsporije koje mogu koristiti, a da budem siguran u kvalitetu i oštrinu slike, jest 1/160 s. Zamućenje prilikom kretanja može biti umjetnički odabir, naravno, ali u tim slučajevima mogu ići na još nižu opciju da bih snimio pokrete na bubnjevima ili gitarama.
 

peter neill sony alpha 7SII gitarist s pozornice gleda kako publika podiže mobitele

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/200 s @ f/2,8, ISO 800

Zašto koristim ekspoziciju? 

Nekoliko je ključnih stvari ovisnih o snimci, ali lice izvođača obično je najvažnije. I α7R III i α7S II daju mi mnogo prostora kada je riječ o potiskivanju detalja sjena prilikom uređivanja RAW datoteka, stoga je moje opće pravilo da izbjegavam izrezane svijetle tonove. Koristim histogram kao pomoć pri provjeri ekspozicije svijetlih dijelova prije snimanja. Uvijek bih radije imao više sjene bez gubitka svijetlih dijelova, ali katkad nema pomoći. Ne smeta me kada se istaknu neobična točka ili reflektor,ali kada se pojavi veliko prazno područje, u potpunosti ću to izbjegavati. Učinkovitije je potisnuti sjene, nego svijetle dijelove.

Predstavljeni proizvodi

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

ILCE-7RM3

ILCE-7SM2

α7S E-mount fotoaparat sa senzorom punog kadra

ILCE-7SM2

SEL2470GM

FE 24 – 70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL85F14GM

FE 85 mm F1,4 GM

SEL85F14GM

Slični članci

Peter Neill
Alpha Universe

Peter Neill

UK

"Peter Neill najjači je fotograf kojeg smo dosad pronašli. Naprosto više ne angažiramo nikoga drugog." – Mark Sheehan, The Script.

Prikaz profila


x