Moja motivacija za snimanje sporta izvire iz različitih priča koje okružuju svaki događaj. Iako je očito da je to ključno, ne svodi se sve samo na događanja na terenu, već postoji i mnogo drugih priča koje je potrebno ispričati.
No kako te priče ispričati kroz fotografije? Evo nekoliko savjeta.
Početak
Neovisno o tome koji sport želim snimati, za uspjeh je apsolutno ključno razumijevanje sporta i načina na koji se igra može razvijati. Morate biti u mogućnosti predviđati igru i biti spremni snimiti fantastičnu fotografiju kada se prilika ukaže jer samo je jedna prilika za snimanje gola ili udarca.
Prilikom snimanja brzih sportova, kao što je rugby, nema dovoljno vremena za razmišljanje kako promijeniti postavke fotoaparata ili odlučivanje koji objektiv koristiti – to mora biti gotovo prirodni instinkt, a to se postiže razumijevanjem igre i opreme te iskustvom. Ako tek počinjete, najbolje je početi od temelja. Pronađite sport koji volite i upoznajte opremu vježbanjem, vježbanjem i vježbanjem.
Snimanje fantastičnih fotografija
Snimanje fantastičnih fotografija Uvijek tražim individualne trenutke tijekom igre koji doista pričaju priču i stvaraju zanimljive slike. Kada fotografiram rugby, na primjer, tražim akrobatska ispucavanja, emocionalne proslave, vrhunska rušenja – sve te fotografije čine odlične slike koje funkcioniraju na društvenim mrežama i u nacionalnim novinama.
Da biste dobili odlične slike, morate biti na odgovarajućem mjestu. To će uvelike ovisiti o ograničenjima stadiona, ali i zanimanjem za klub ili igrača. Ako je to igračeva, na primjer, 100. utakmica ili postoji vjerojatnost da sruši neki rekord, obavezno obraćam više pažnje na položaj i kut snimanja da bih snimio vrhunsku fotografiju.
Važnost odgovarajućeg kompleta
Moja uobičajena oprema obuhvaća i α9 i α7R III. α9 koristim u svim situacijama, a najčešće s objektivima FE 400 f/2,8 G Master i FE 70 – 200 f/2,8 G Master za snimanje brze akcije.
α7R III koristim za širokokutne snimke uz objektive FE 16 – 35 f/2,8 G Master ili FE 24 – 70 mm f/2,8 G Master, ovisno o stadionu i što želim snimiti. Ponekad koristim i α7R III za daljinsko snimanje tako da ga postavim iza gola ili linije radi snimanja ključnih trenutaka.
Ta dva objektiva pokrivaju svu akciju bez obzira na to gdje se ja nalazim.
Korištenje odgovarajućih postavki
Uvijek snimam uz ručnu ekspoziciju. Ekspoziciju očitavam s trave sa sredine trena prije početka utakmice, a zatim zaključavam ekspoziciju na tu vrijednost, što znači da sve moje fotografije imaju dosljednu ekspoziciju tijekom cijele utakmice.
Prilikom snimanja tako brzog sporta automatsko neprekidno fokusiranje pomaže mi da dobijem kristalno čiste fotografije. Koristim i stražnji gumb za fokusiranje s onemogućenim fokusiranjem na gumbu za otpuštanje zatvarača, što znači da gumb za otpuštanje zatvarača okida samo zatvarač, a stražnji gumb, obično AE-L, aktivira automatsko fokusiranje fotoaparata. To znači da nema zastoja pri okidanju zatvarača kada se pritisne gumb zatvarača.
Naposljetku, pokušavam snimati uz 20 sl./s kada se fokusiram na akciju. To znači da imam bolju mogućnost snimanja savršene fotografije u ključnom trenutku. Snimanje lopte u udarcu je najvažnije ili ključna emocija – ako propustite taj trenutak, ne možete ga ponoviti. Ako to ne uspijem, sav moj trud bio je uzaludan.
"Unatoč tome što snimam više vrsta fotografija, kombinacija vještina koje time stječem moje radove čine još upečatljivijima"