Detalji Alpha Universe priče

Kako snimam | Rugby u akciji i Terry Donnelly

Moja motivacija za snimanje sporta izvire iz različitih priča koje okružuju svaki događaj. Iako je očito da je to ključno, ne svodi se sve samo na događanja na terenu, mnogo je priča da ih se ispriča.

No kako ću te priče ispričati kroz fotografije? Evo nekoliko uvida.

Prvi koraci

Neovisno o tome koji sport želim snimati, za uspjeh je apsolutno ključno razumijevanje sporta i način na koji se igra može odvijati. Morate biti u mogućnosti predviđati igru i biti spremni snimiti fantastičnu fotografiju kada se prilika ukaže jer samo je jedna prilika za snimanje gola ili ispucavanja.

terry donnelly sony alpha 7RIII širokokutna fotografija igrališta prije igre s vatrometom sa strane

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 12-24mm f/4 G | 1/500s @ f/4.5, ISO 2000

Prilikom snimanja brzih sportova, kao što je rugby, nema dovoljno vremena za razmišljanje kako promijeniti postavke fotoaparata ili odlučivanje koji objektiv koristiti – to mora biti gotovo prirodni instinkt, a to se postiže razumijevanjem igre i opreme te iskustvom. Ako tek počinjete, najbolje je početi od temelja. Pronađite sport koji volite i upoznajte opremu vježbanjem, vježbanjem i vježbanjem.

terry donnelly sony alpha 9 ragbijaš u skoku dok polaže loptu za ispucavanje

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 640

Snimanje fantastičnih fotografija

Uvijek tražim individualne trenutke tijekom igre koji doista pričaju priču i stvaraju zanimljive slike. Kada fotografiram rugby, na primjer, tražim akrobatska ispucavanja, emocionalne proslave, vrhunska rušenja – sve te fotografije čine odlične slike koje funkcioniraju na društvenim mrežama i u nacionalnim novinama.

Da biste dobili odlične slike, morate biti na odgovarajućem mjestu. To će uvelike ovisiti o ograničenjima stadiona, ali i zanimanjem za klub ili igrača. Ako je to igračeva, na primjer, 100. utakmica ili postoji vjerojatnost da sruši neki rekord, obavezno obraćam više pažnje na položaj i kut snimanja da bih snimio vrhunsku fotografiju.

terry donnelly sony alpha 9 dva protivnička ragbijaša ruše trećeg

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 640

Važnost odgovarajućeg kompleta

Obično koristim i α9 i α7R III. α9 je moj dio kompleta za "snimanje svega" i uglavnom ga koristim uz objektive FE 400 f/2,8 G Master i FE 70-200 f/2,8 G Master za snimanje vrlo brze akcije.

α7R III koristim za širokokutne snimke uz objektive FE 16 – 35 f/2,8 G Master ili FE 24 – 70 mm f/2,8 G Master, ovisno o stadionu i što želim snimiti. Ponekad koristim i α7R III za daljinsko snimanje tako da ga postavim iza gola ili linije radi snimanja ključnih trenutaka.

Ta dva objektiva pokrivaju sve akcije gdje god se nalazim.

terry donnelly sony alpha 9 odlučni ragbijaš trči s loptom

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 1600

Korištenje odgovarajućih postavki

Uvijek snimam uz ručnu ekspoziciju. Ekspoziciju očitavam s trave sa sredine trena prije početka utakmice, a zatim blokiram ekspoziciju na tu vrijednost, što znači da sve moje fotografije imaju dosljednu ekspoziciju tijekom cijele utakmice.

Prilikom snimanja tako brzog sporta automatsko kontinuirano fokusiranje pomaže mi da dobijem kristalno čiste fotografije. Koristim i stražnji gumb za fokusiranje s onemogućenim fokusiranjem na gumbu za otpuštanje zatvarača, što znači da gumb za otpuštanje zatvarača okida samo zatvarač, a stražnji gumb, obično, AE-L aktivira AF fotoaparata. To znači da nema zastoja pri okidanju zatvarača kada se pritisne gumb za zatvarač.

terry donnelly sony alpha 9 ragbijaš trči s loptom

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

Naposljetku, pokušavam snimati uz 20 sl./s kada se fokusiram na akciju. To znači da imam bolju mogućnost snimanja savršene fotografije u ključnom trenutku. Snimanje lopte u udarcu je najvažnije ili ključna emocija – ako propustite taj trenutak, ne možete ga ponoviti. Ako to ne uspijem, sav moj trud bio je uzaludan.

Predstavljeni proizvodi

ILCE-9

α9 sa slojevitim CMOS senzorom punog kadra

ILCE-9

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

ILCE-7RM3

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL70200GM

FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS

SEL70200GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2,8 GM OSS

SEL400F28GM

Slični članci

Terry Donnelly
Alpha Universe

Terry Donnelly

UK

"Unatoč tome što snimam više vrsta fotografija, kombinacija vještina koje time stječem moje radove čine još upečatljivijima. Oduvijek sam uživao u različitim žanrovima fotografije i čvrsto vjerujem da bismo svi trebali snimati ono u čemu najviše uživamo jer nam to omogućuje da se nastavimo razvijati."

Prikaz profila


x