Slika i mašta

Julien Mauve

Fotograf Julien Mauve kaže: "S ovakvim projektima morate znati što vam je cilj", a zatim uz osmijeh dodaje "ali ne previše!"

Julien opisuje kreativni proces stvaranja fotografskih projekata koji su definirali njegovu karijeru, kao što su Pozdrav s Marsa, Kada se svjetla ugase i najnoviji L'île Aux Libellules (Otok vilinskih konjica), i dobivaju međunarodne pohvale. Sada je koncentriran gotovo isključivo na njih, snima ih i uređuje, a potom predstavlja publici, najprije putem interneta, a zatim na izložbama i u knjigama.

julien mauve sony alpha 7RII mračan, prigušen blok zgrada sa samo jednim osvjetljenjem

© Julien Mauve | Sony α7R II + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/6 s @ f/14,0, ISO 100

Naravno, nije uvijek bilo tako. "Počeo sam kao i većina – snimanjem uspomena, prijatelja i članova obitelji. Ali uskoro sam htio izraziti nešto više, ispričati priču, a ne samo zabilježiti je".

Projekt je pokrenuo 2011. uz Sony α99 i otada se nije osvrtao.

 

julien mauve sony alpha 7R dva astronauta snimaju autoportret, a iza njih je pejzaž marsa

© Julien Mauve | Sony α7R + FE 16 – 35 mm f/2,8 ZA SSM | 1/160s @ f/13,0, ISO 200

Julienov najnoviji projekt, Otok vilinskih konjica, sniman je u Japanu tijekom četiri putovanja unutar dvije godine. Dok je putovao zemljom, koncept se slučajno oblikovao kada je "uočio objekte uz rub otoka. Kada se prođe kroz središte, djeluje kao da je sve mrtvo. Nema mnogo ljudi, a mnoge su zgrade izgubile u borbi protiv prirode. Natjera vas da propitate odnos čovjeka i prirode te kako se on mijenja".

julien mauve sony alpha 7RII tamni objekt u šumi i drvo u pozadini

© Julien Mauve | Sony α7R II + FE 35 mm f/2,8 ZA | 1/200 s @ f/6,3, ISO 500

Napušteni tragovi industrije i ostali znakovi civilizacije koje priroda polako preuzima na Otoku vilinskih konjica utječu na mračan, distopijski, znanstveno-fantastični narativ. Ali kao i svi dobri pripovjedači, često različite elemente uklapa u kohezivnu cjelinu.

Iako, na primjer, djeluju dosljedno, nisu sve fotografije snimljene na istom mjestu ili čak tijekom istog godišnjeg doba.

"Neke su snimljene u Okinawi, neke na sjeveru, neke u različito vrijeme." Objašnjava da je "ključno generirati dosljednost da bi cjelokupna atmosfera bila odgovarajuća. Da bih to postigao, snimam uglavnom ujutro, bez izravne sunčeve svjetlosti. Osim o dosljednoj temi, mnogo toga ovisi i o bojama, nijansama i gradaciji konačnih slika. Pronalaženje dosljedne estetike dio je projekta".

julien mauve sony alpha 7R dva astronauta sjede na rubu stijene i gledaju pejzaž marsa

© Julien Mauve | Sony α7R + FE 16 – 35 mm f/2,8 ZA SSM | 1/50 s @ f/9,0, ISO 200

Kako Julienova oprema Sony Alpha pomaže u tome? Nakon modela α99 otkrio je seriju α7R. Fotografi najčešće navode tehnologije koje su im najkorisnije, no Julien je umjetnik – njegov je pristup drukčiji. Smatra da razliku često čini ono što fotoaparat ne radi.

"Kao umjetnik", pojašnjava, "morate zaboraviti fotoaparat… da biste to riješili i da ne biste razmišljali o tome". Kaže i da "serija α7R reagira tako brzo i funkcionira tako intuitivno da je lako koncentrirati se na ono što želim postići, a ne na alat koji koristim Toliko je lagan da ga ne primjećujem i uvijek je spreman snimati u djeliću sekunde".

julien mauve sony alpha 7RII tamni prizor velegrada s reklamnim panoom kao jedinim osvjetljenjem

© Julien Mauve | Sony α7R II + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/10,0, ISO 320

Kada je riječ o Julienovu radu, on nikada ne zna gdje će pronaći inspiraciju za fotografije. Neprestano luta, pokušava pronaći savršenu scenu za snimanje.

"Držim fotoaparat u blizini da bih mogao reagirati na trenutke koji mogu trajati samo nekoliko sekundi, stoga je vrijeme reakcije ključno". Zbog istog razloga snima s brzim zumom, često koristi objektiv 70 – 200 mm f/2,8 G Master za jedno kućište, a 24 – 70 mm f/2,8 G Master za drugo da bi bio "spreman za gotovo sve".

julien mauve sony alpha 7R dva astronauta stoje na rubu i drže se za ruke iza njih je pejzaž marsa

© Julien Mauve | Sony α7R + FE 16 – 35 mm f/2.8 ZA SSM | 1/250s @ f/11,0, ISO 100

Julien se pouzdaje i u vrlo veliku rezoluciju te vrhunsku kvalitetu slike koju mu α7R pruža – izrazito važan čimbenik kada se fotografije izlažu kao izložbeni primjerci.

"Osim u časopisima i knjigama, svoje radove predstavljam u galerijama i studijima te stvaram zaista velike primjerke, stoga moram znati da će rezultat biti kvalitetan. Fotografije zadnje serije koju sam izlagao bile su široke 1 m i sada to nije problem".

Povratak u taj kreativni proces, planirano i neplanirano putovanje. Julienu put od koncepta do konačnog projekta može trajati mjesecima i godinama i biti pun iznenađenja i promjena smjerova, ali većinu čini naporan rad i predanost.

julien mauve sony alpha 7RII scena predgrađa u tami sa samo jednim osvijetljenim prozorom

© Julien Mauve | Sony α7R II + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/15 s @ f/11,0, ISO 100

"Proces snimanja fotografija temelji se na scenama koje pričaju priču", objašnjava, "a proces uređivanja može biti vrlo naporan jer imate 50 ili 60 fotografija, a njihov broj morate smanjiti na 20 i tako ostaviti samo snažne fotografije i one koje potiču priču, ali u nekom trenutku morate napraviti korak unatrag da biste vidjeli što funkcionira, a što ne".

Nadalje kaže: "Ako je to potrebno za priču, možda morate promijeniti nešto ili početi iznova. To je kao kada ronite – usred procesa ne vidite cjelinu, stoga u nekom trenutku morate izroniti i uzeti zrak, pogledati i vratiti se". 

Proizvodi spomenuti u ovom članku

ILCE-7R

E-mount fotoaparat α7R sa senzorom punog kadra

ILCE-7R

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

ILCE-7RM2

SEL2470GM

FE 24 – 70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL35F28Z

Sonnar T* FE 35 mm, F2,8 ZA

SEL35F28Z

SAL1635Z2

Vario-Sonnar® T* 16 – 35 mm F2,8 ZA SSM II

SAL1635Z2

Julien Mauve
Alpha Universe

Julien Mauve

Francuska

Pokušavam oslikati svijet ne onakav kakav jest, nego kakvim bih ga ja želio vidjeti

Prikaz profila