Slika je sve 

 Peter Neill

Jedna od najglamuroznijih vrsta fotografije, glazbena fotografija, ujedno je i jedna od najzahtjevnijih. Uz naporan rad i odlučnost Peter Neill postao je jedan od najtraženijih fotografa glazbenih događaja uživo na tržištu.

Njegov mu je način snimanja umjetnika omogućio da surađuje s nekim od najvećih imena u glazbenoj industriji, kao što su The Script, Rick Astley, Will.I.am i Justin Timberlake.

peter-neill-sony-alpha-7RIII-rock-zvijezda-s-gitarom-gibson-hummingbird
© Peter Neill | Sony α7R III + 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/320 s @ f/2,8 ISO 1600

Usprkos spontanosti nekih od slika s događanja uživo, slike koje na kraju vidimo znaju obuhvaćati puno istraživanja i planiranja.

"Kada po prvi put radim s nekim umjetnikom, bacam se na istraživanje onoga po čemu je poznat. Tako, primjerice, Nicky Wire (basist benda Manic Street Preachers) uvijek ima neki ludi skok, dok Danny iz benda The Script često skače s bubnjeva na kraju koncerta. Morate biti spremni na snimanje tih trenutaka." 

peter-neill-sony-alpha-7SII-bend-elbow-na-koncertu-2018
© Peter Neill | Sony α7S II + 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/320 s @ f/2,8 ISO 5000

 "Jedna od stvari koje volim raditi kada je riječ o umjetnicima s kojima nikada nisam radio jest pretražiti YouTube i pronaći videozapise koje su snimili obožavatelji na koncertima. To je fantastičan način da saznam što će se dogoditi. Recimo, primjerice, da imam dozvolu za slikanje samo tri pjesme, a tijekom druge pjesme svi se fotografi pomiču udesno gdje će se basist približiti rubu pozornice. Budući da znam da će se u trećoj pjesmi dogoditi nešto još bolje, znam gdje će glavni pjevač krenuti i što će napraviti na lijevoj strani pozornice. Tako mogu biti onaj koji će biti spreman snimiti sliku koju nitko drugi nije snimio." 

peter-neill-sony-alpha-7RIII-the-script-glavni-pjevac-s-akusticnom-gitarom-gibson-na-koncertu

© Peter Neill | Sony α7R III + 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/800 s @ f/2,8 ISO 1250

Kao i u većini drugih situacija u životu, Peter pokušava uspostaviti odnos s ljudima s kojima radi, a to znači da nije uvijek važno snimati u svakoj mogućnoj prilici.

"Ponekad su najbolje slike rezultat povjerenja i znanja kada vratiti poklopac na objektiv fotoaparata. Bio sam u backstageu na koncertu Garyja Barlowa prije nekoliko godina i razgovarao sam s njegovim menadžerom kada se Garyjeva obitelj odjednom pojavila u backstageu. Počeli su trčati prema njegovoj garderobi, a ja sam instinktivno stavio poklopac na objektiv fotoaparata."

"Gary mi je nakon nekoliko sati rekao – 'Vidio sam što si napravio s poklopcem. Cijenim to.' Ti mali trenuci mogu imati velik utjecaj i sada je Gary prilikom svakog našeg susreta veoma srdačan zbog povjerenja koje smo izgradili na samom početku."

ter-neill-sony-alpha-7SII-elbow-guy-garvey-na-koncertu
© Peter Neill | Sony α7S II + 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/500 s @ f/2,8 ISO 640

Posljednjih nekoliko godina Peter radi u studiju i pokraj pozornice, no odnos s umjetnicima pomaže mu da snimi upravo one slike koje želi.

"Do sada su sve osobe s kojima sam radio u studiju one koje sam već neko vrijeme poznavao, što mi je omogućilo da upoznam njihovu osobnost. Rick Astley, primjerice, ima veoma pozitivnu, zabavnu osobnost, pa su u studiju predmeti koje sam ga zamolio da ponese da bismo istaknuli tu stranu njegova karaktera. To jednostavno ne bih mogao učiniti da ga već ne poznajem."

peter-neill-sony-alpha-7SII-rick-astley-u-studiju-pozira-za-portret

© Peter Neill | Sony α7S II + 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/3,2 ISO 400

Kada je u studiju, slike su za Petera uvijek rezultat suradnje, no isto tako čvrsto vjeruje da je njegova uloga fotografa kreativna i da ne podrazumijeva samo upravljanje fotoaparatom.

"Često od umjetnika zatražim da mi pokažu slike stvari koje vole. Kada zapošljavaju nekog kreativnog, to čine upravo zbog njegove kreativnosti. Važno je pronaći ravnotežu između zadovoljavanja njihovih potreba, no i razmišljanja o tome kako poboljšati i unaprijediti svaku sliku. Treba imati vjere u sebe kao stručnjaka za fotografiju."

peter-neill-sony-alpha-7SII-coldabank-portret-u-studiju

© Peter Neill | Sony α7S II + 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/8,0 ISO 50

Peter se tijekom snimanja svih svojih slika oslanja na dva fotoaparata, α7R III i α7S II tvrtke Sony, a svaki od njih pruža mu nešto drukčije značajke koje mu omogućuju da zadovolji uvjete pri svemu što snima. 

"Fleksibilnost korištenja dva fotoaparata zaista je fantastična. Oba mogu koristiti za fotografije i videozapise. Ako, primjerice, želim nevjerojatne fotografije ili videozapise pri slabom osvjetljenju, α7S II će funkcionirati fenomenalno. Ako pak želim najbolju rezoluciju, prebacit ću se na α7R III. Glavni su mi objektivi 24 – 70 mm f/2,8 serije G Master i 70 – 200 mm f/2,8 serije G Master. Nekoliko sam puta unajmio i 85 mm f/1,4 serije G Master – volim ručni otvor blende tog objektiva. To je sljedeći objektiv koji ću kupiti!"

Peterov savjet za one koji žele pratiti njegove stope jest da ostanu odlučni i ne odustaju.

"Puno će vas puta odbiti prije no što dobijete prvu propusnicu. Morate biti odlučni jer većina ljudi na kraju odustane. Uspijevaju oni koji su odlučni. Najvažnije je imati dobar pristup i stav."

Peterovi najbolji savjeti za snimanje najboljih slika

Znajte koga fotografirate. Saznajte više o njihovom ponašanju na pozornici i o tome što možete očekivati tijekom određenih pjesama. 

Kada snimate portrete u studiju, uspostavite odnos s osobom koju snimate. To će vam pomoći da pokažete njihovu osobnost, a slike će zbog toga izgledati bolje. 

Znajte kada spremiti fotoaparat. Ako ste sretnik koji je dobio propusnicu za backstage, znajte kada je vrijeme da prestanete fotografirati i kada je koncert gotov. 

Upoznajte se sa svim elementima fotoaparata; morat ćete znati gdje se koja tipka nalazi i u tamnim okruženjima.

Isprobajte ručno fokusiranje. Upotrijebite uvećani prikaz i fokusiranje na vršne vrijednosti da biste brzo postigli precizne rezultate.

 Proizvodi spomenuti u ovom članku 

ILCE-7SM2

α7S E-mount fotoaparat sa senzorom punog kadra

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

SEL2470GM

FE 24-70 mm f/2,8 G Master

TEST
Peter Neill
Alpha universe

Peter Neill

UK 

"Peter Neill najjači je fotograf kojeg smo dosad pronašli. Naprosto više ne angažiramo nikoga drugog." – Mark Sheehan, The Script.

Prikaz profila


x