Detalji Alpha Universe priče
Detalji Alpha Universe priče
Suočavanje s nevoljama 

Andrea Frazzetta 

Je li čudno da fotoreporter inspiraciju pronađe u spontanom autoportretu objavljenom na internetu? Možda, no živimo u čudna vremena. Tijekom proteklih nekoliko mjeseci teško je pronaći upečatljiviju fotografiju od autoportreta Alessije Bonari, medicinske sestre na kraju 12-satne smjene u bolnici pogođenoj epidemijom bolesti COVID-19 u sjevernoj Italiji.

"Bila je to srijeda, 11. ožujka 2020.", objašnjava fotoreporter Andrea Frazzetta, "kada je Alessijina objava već doprijela do milijuna ljudi diljem države. Otisci maske za lice koju je nosila cijeli dan izgledali su kao rane nakon bitke. Za mene ta slika savršeno simbolizira ono što se u tom trenu događalo u svijetu."

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 portret bolnicara u italiji

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/6,3, ISO 400

"Sjeverna Italija postala je do sredine ožujka epicentrom globalne pandemije bolesti COVID-19. Lombardija, regija u kojoj je najprije došlo do naglog širenja virusa u zapadnom svijetu, odjednom se iz područja s bogatim i naprednim zdravstvenim sustavom pretvorila u ratnu zonu."

Ponukan krizom, Andrea Frazzetta odlučio je reagirati kako samo iskusni fotoreporteri to znaju – vlastitom serijom fotografija koje prepričavaju povijesne napore u borbi sa smrtonosnim virusom. Snimio je niz zapaženih portreta u bolnicama diljem sjeverne Italije tijekom najgorih dana borbe protiv bolesti COVID-19, a slike su objavljene i u prilogu New York Times Magazine.

Narednih je tjedana Andrea snimao portrete osoblja na prvoj liniji borbe u bolnicama i klinikama u Bresciji, Bergamu i Milanu.

"Ideja je bila vrlo instinktivna, no to je vrlo jednostavan impuls koji je primjetan u mnogim fotografskim dokumentima i portretima – tijekom tragedija pozornost pridajemo licima protagonista i na taj način objašnjavamo ljudsku stranu priče i ljudske napore." 

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 portret medicinske sestre koja skida masku na kraju smjene

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/4,5, ISO 400

Protagonisti Andreine serije obuhvaćali su "spasitelje, volontere, čistače, medicinske sestre, liječnike i voditelje odjela. Svih 30 osoba fotografirao sam na kraju smjena, čim su skinuli maske. Želio sam u njihovim očima prikazati umor, iscrpljenost i sve kroz što su u tim trenucima prolazili."

Fotoreporteri kao što je Andrea uvijek rade u rizičnim uvjetima. Unatoč tome što se nije našao u klasičnoj ratnoj zoni, opasnost je bila itekako stvarna, ali nevidljiva. "Bilo je to zaista opasno, no poduzeli smo sve mjere opreza. U našem je pozivu uvijek prisutna doza rizika, no ono što me uplašilo, pa čak i šokiralo, bila je bol koju sam vidio na licima koja sam dokumentirao. Nadam se da je na fotografijama primjetan i taj moj strah." 

Svi su portreti "snimljeni jednostavnom tehnikom", objašnjava Andrea. "Koristio sam jednu bljeskalicu HVL-F45RM koju sam držao u ruci i koja je od fotoaparata bila odvojena bežičnim radijskim upravljačem FA-WRC1M. Važno je bilo da tehnika bude brza radi uštede vremena, ali i sirove estetike koja odražava trenutak i situaciju u kojoj sam snimao. Mogućnost jednostavne aktivacije vanjske bljeskalice ključna je tehnika u svim mojim radovima." 

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 talijanska policajka stavlja masku na lice

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/3,5, ISO 400

Osim intenzivnih osjećaja koji se javljaju u toj situaciji, došlo je i do tehničkih poteškoća. "Snimanje osoba koje nose zaštitnu opremu nije jednostavno", objašnjava Andrea. "Maska, rukavice, kombinezoni i posebice naočale velika su prepreka. Ne možete, primjerice, fotografirati gledajući kroz tražilo, već morate koristiti zaslon. Maska je uz to iznimna psihološka prepreka. Budući da osobe ne vide vaše izraze lica, nije jednostavno uspostaviti odnos koji je obično ključan za portret."

Unatoč tome što najveću važnost pridaje projektu kao cjelini, Andrea izdvaja portrete Monice Falocchi i Marca Rizza kao one koju su ga se najviše dojmili. "Slika Monice ima posebnu važnost u odnosu na ostatak serije. Osim što je objavljena na naslovnici priloga New York Times Magazine, postala je i pravim simbolom borbe protiv katastrofe." 

Jedan od prvih portreta snimljenih u seriji, slika Monice, "omogućila mi je da shvatim u kojem smjeru želim da se projekt kreće. Kada je na nekoliko minuta izašla iz jedinice intenzivne skrbi, skinula je masku i kroz fotoaparat pogledala izravno u mene. U tom je pogledu bila sva bol nakupljena tijekom protekle noći. Kada je čula škljocaj fotoaparata, ponovno je stavila masku i vratila se svojim pacijentima potaknuta osjećajem dužnosti." 

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 portret marca iz bolnice pape ivana u italiji

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/5,6, ISO 400

O Marcu, direktoru odjela za infektivne bolesti u bolnici Pape Ivana XXIII., Andrea kaže sljedeće: "Slika je blago zamućena i tehnički nije savršena, no u Marcovim očima pokazuje sve što je osjećao u tom trenu. Takvi detalji koji nisu savršeni ponekad dodaju vrijednost i omogućuju nam da vidimo život kakav jest."

Portreti, kao što biste i očekivali, moraju biti znatno brže gotovi od Andreinih uobičajenih radova, čak i uz opremu za osobnu zaštitu ispriječenu između njega i osoba koje snima. "Snimanje svake fotografije potrajalo je tek nekoliko minuta, no u tom kratkom vremenu osjetio sam intenzivnu povezanost s osobama koje sam snimao."

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 portret kirurga koji skida masku na kraju smjene

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/250 s @ f/4,5, ISO 400

Snimanje uz Sony α7R III i objektiv FE 24 – 70 mm f/2,8 GM bilo je presudno za Andreu koji je u složenoj situaciji morao raditi što brže i učinkovitije. "Ta je kombinacija lagana, brza i pouzdana, što je bilo važno jer nismo imali vremena za ometanje osoba dulje od nekoliko sekundi. Fokus uz prepoznavanje lica također je bio ključan jer je snimanje bilo brže i preciznije, a žarišna duljina od 24 – 70 mm savršeno mi je odgovarala jer mi je omogućila da razmišljam o portretu uz fleksibilno kadriranje potrebno za postavljanje osoba u odgovarajući kontekst."

Uz naznake povratka u normalan život u sjevernoj Italiji Andrea se nada da će njegove slike imati trajan učinak. "Za mene će to ostati vrlo važan projekt, i s osobnog i s profesionalnog aspekta. Slike su postale dijelom trajne arhive u Italiji sa svim fotografijama povezanim s pandemijom. S tog stajališta fotografija je vrlo važna. Sjećanja na te dane pomoći će nam da zamislimo bolju budućnost. Ne znam kako će život izgledati nakon virusa, no znam da neće biti isti." 

Predstavljeni proizvodi
ILCE-7RM3
fotoaparat punog kadra od 35 mm α7R III

ILCE-7RM3

SEL2470GM
FE 24 – 70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

HVL-F45RM
Vanjska bljeskalica s bežičnom radijskom kontrolom

HVL-F45RM

FA-WRC1M

Bežični radijski upravljač

FA-WRC1M

Slični članci
Andrea Frazzetta
alpha universe

Andrea Frazzetta

Italija

„Fotografija mi predstavlja idealni alat za istraživanje. Način otkrivanja svijeta, drugih osoba i samog sebe. Svakom snimljenom fotografijom „uzmete“ nešto, ali i vratite sudjelovanjem u snimanju i izražavanjem vlastitog gledišta. Svakom se snimkom zauzima stav.“

Prikaz profila


x