niski oblaci okružuju neaktivni vulkan na baliju

Otok tisuću božanstava

Dennis Schmelz

“Želio sam snimiti nešto što će biti drugačije od putopisnih videozapisa influencera koje smo navikli gledati na YouTubeu”, kaže njemački filmaš Dennis Schmelz. To je bio Dennisov prvi posjet ovom indonezijskom otoku, a odlučio ga je posjetiti za vrijeme Galungana, balijskog festivala kojim se slave duhovi predaka i njihov povratak otoku.

“Htio sam snimiti film koji će biti proslava kulture i religije. Ovo je otok tisuću božanstava na kojem se mogu snimiti brojne priče i likovi.”

Prije polaska, temu je istražio u najvećoj mogućoj mjeri, no kada je sletio čekalo ga je još mnogo posla.

travom prekrivene stepenice koje vode do sela

“Likove koji predstavljaju duhove uobičajeno se može pronaći u hramovima, a u njih turistima nije dozvoljen ulaz tijekom festivala. Stoga sam angažirao lokalnog pomagača zahvaljujući kojem sam pronašao ljude koje vidite u filmu te koji mi je preporučio lokacije za snimanje”.

Snimanje videozapisa trajalo je tri tjedna te je Dennisov raspored bio toliko gust da se morao ustajati prije izlaska sunca kako bi počeo snimati prije odlaska na iduću lokaciju. “Ceste nisu uvijek bile u dobrom stanju, stoga bi naši dani ponekad trajali veoma dugo, čak i po 18 sati, a mnogo tog vremena proveli bismo samo se vozeći od jedne lokacije do druge”.

Jedna od tih lokacija bio je spektakularan vodopad gdje je Dennis organizirao snimanje plesačice koja je izvela Legong, tradicionalni ples Balija.

žena pleše ispred vodopada na baliju

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/30s @ f/11, ISO 640

“Bila je tako smirena. I njen ples i izrazi lica odavali su dojam igre pred kamerom. U jednom kadru snimio sam krupni plan njena lica i ispao je savršeno. To je jedan od najistaknutijih kadrova u cijelom videozapisu. Cijela ta sekvenca je odlična jer prikazuje i ljude i krajolik.”

balijska plesačica u nošnji jarkih boja

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 50mm f/1.8 | 1/100s @ f/1.8, ISO 640

Tijekom projekta Dennis se koristio dvama fotoaparatima. Fotoaparat Sony Alpha 7S III isključivo je upotrebljavao za videozapise, dok se fotoaparatom Alpha 7 IV koristio i za fotografiranje. “Alpha 7 IV odličan je hibridni fotoaparat jer je opremljen senzorom od 33 megapiksela. To ga čini odličnim za fotografije, no može snimati i videozapise u 4K pri 60 fps, što je stvarno impresivno!”

Svaki od ta dva fotoaparata imao je svoju ulogu. Alpha 7S III postavio je na nosač sa stabilizatorom i na njega pričvrstio objektiv 12-24mm f/2.8 GM. “Koristio sam se objektivom 12-24mm f/2.8 GM jer je to iznimno širokokutni objektiv koji mi je omogućio da scene plesa snimim s nevjerojatnim krajolikom u pozadini. Tehnologija stabilizacije SteadyShot u kombinaciji s nosačem omogućila mi je da se krećem i snimam glatke dinamičke snimke u pokretu”.

Fotoaparatom Alpha 7 IV Dennis se pak koristio za fotografiranje te je na njega postavio objektiv FE 24-70mm f/2.8 GM II. Njime je snimao i videozapise iz ruke. Na njemu se često koristio značajkom Clear Image Zoom kako bi postigao dojam da je krupne planove snimao makroobjektivom.

Uz Sony Alpha fotoaparate, Dennis se tijekom snimanja koristio i dronom kako bi gledateljima pružio opsežniji kontekst lokacija snimanja. “Snimke napravljene dronom važne su za prikaz krajolika, za stjecanje dojma gdje se nalazimo. No da biste prikazali emocije, morate se približiti ljudima,” otkrio nam je.

Kada se snima u zoru ili u sumrak, u mnogim će prizorima kontrasti biti veoma izraženi. Jedan od razloga zašto je Dennis odabrao fotoaparat Alpha 7S III je njegov impresivan dinamički raspon od 15 koraka.

“Profil slike Slog-3 omogućio mi je manipuliranje snimljenim materijalom kako bih povećao kontrast i zasićenost boje. S videozapisima sam išao do samih granica, no nikada nisam naišao na probleme zahvaljujući 10-bitnom snimanju.”

Dinamički raspon bio je potreban za Dennisovu omiljenu scenu iz videozapisa, snimljenu u špilji za izlaska sunca.

tri balinežana u tradicionalnim nošnjama ispred stabla

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/80s @ f/9.0, ISO 100

Ključni element te snimke bio je tajming”, objašnjava. “Špilja je obasjana sunčevim svjetlom koje prodire kroz jednu rupu svega 30 minuta. Nakon toga u njoj vlada potpuni mrak. Put do tamo bio je poprilično opasan. Pješačili smo oko dva sata, no isplatilo se jer snimka izgleda nevjerojatno”.

Tijekom trotjednog rada na projektu Dennis je snimio oko 15 sati videomaterijala vođene radionice, a to je skratio na svega 3 minute i 40 sekundi videozapisa Galungan – pobjeda darme. Videozapis prikazuje boje i kontraste otoka, no uređivanje ga je učinilo zaista upečatljivim.

“Tema festivala je pobjeda dobra nad zlom, stoga smo u videozapisu prikazali te suprotnosti. Dijelovi koji prikazuju dobro su smireni i često usporeni. A imamo i mračne dijelove. Dijelove snimke koji prikazuju likove zlih duhova sam ubrzao kako bi ostavili dojam nečeg neprirodnog i izazvali nelagodu kod gledatelja. Dodao sam i određene zvučne efekte. Htio sam stvoriti nešto drugačije od simpatičnog trominutnog videozapisa sastavljenog od lijepih slika i glazbe.”

Dennis se prisjeća kako je zahvaljujući njegovoj pouzdanoj i impresivnoj Sony opremi snimanje ove serije nevjerojatnih videozapisa bilo mačji kašalj.

Dennis Schmelz

Dennis Schmelz | Germany

„Uvijek postoji neka priča koju treba ispričati i novi pogled na stvari koji treba otkriti”

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili