Nizozemska je proljeće 2020., kao i većina država, provela u karanteni. Odgovor na COVID-19 podrazumijevao je uvođenje brojnih ograničenja normalnog života, a mnogi su fotografi ta nezabilježena ograničenja željeli dokumentirati. Brendan de Clercq, stručnjak za portrete i uličnu fotografiju, kaže da su ga ograničenja motivirala u pogledu projekata ulične fotografije te si je tijekom karantene zadao jedan cilj: pretvoriti je u projekt koristeći fotoaparat α6600.
"U duši sam snimatelj uličnih prizora", objasnio je Brendan, "i volim si davati zadatke. To fotografiranje čini zabavnim i tjera me da budem kreativan. Zato sam, kao odgovor na izvanredno stanje – odnosno djelomično izvanredno stanje kakvo je uvedeno u Nizozemskoj – snimao prazne ulice svog rodnog Alkmaara i obližnjeg Amsterdama. To je vrlo čudna situacija jer bi ulice u normalnim okolnostima bile prepune turista i lokalnog stanovništva."
Ulice bez ljudi neobičan su prizor, ali da bi izazov bio veći, Brendan si je nametnuo još jedno ograničenje – da snima u vrijeme koje je inače bilo vrijeme najveće gužve.
"Kontrast zaista poboljšava dojam slika, a osim kontrasta koristio sam i brojne druge tehnike da bih prikazao osjećaj nelagode na ulicama. Da bih bolje pokazao prazninu, umjesto uobičajenog objektiva od 35 mm koristio sam širokokutni objektiv E 10 – 18 mm f/4 OSS. Većina je slika snimljena s razine tla, s povišenih položaja ili kao kompozicije pod kutom, što nije uobičajen pristup uličnim fotografijama. To nije normalna perspektiva, i upravo sam to i tražio jer trenutno ne živimo u normalnom vremenu."
Nagibni zaslon fotoaparata α6600 Brendanu je omogućio snimanje s razine tla. "To je sjajan fotoaparat za uličnu fotografiju. Zaslon vam omogućuje da budete kreativniji jer jasnije možete vidjeti sliku u okviru. Osim toga, zaslon možete i okretati i naginjati. Rad na portretima naučio me stvaranju veza s onime što s snimam putem tražila, no na ovom mi se projektu svidio rad s velikim i svijetlim zaslonom."
"Za razliku od fotoaparata α7R IV, koji ima središnje tražilo, elektroničko tražilo fotoaparata α6600 nalazi se s lijeve strane u klasičnom stilu mehanizma za određivanje udaljenosti, što vam omogućuje da koristite oba oka i pratite što će ući u kadar. Ako volite raditi na taj način, sve je već spremno. Unatoč tome što je malen i lagan, ima mnoge značajke kao i fotoaparat punog kadra, primjerice izbornike i mapiranje često korištenih postavki pomoću tipki Fn. Osim toga, mogu koristiti više objektiva i dobiti sjajne rezultate te koristiti vrhunske značajke kao što je AF s praćenjem u stvarnom vremenu. Mnogo mi se toga doista sviđa!"
To je jedna od Brendanu najdražih fotografija koje je snimio za projekt i koja objedinjuje mnoge njegove motivacije u klasičnu uličnu kompoziciju. "To je pogled na ulicu koja je inače prepuna automobila", objasnio je, "i vidljiva je očita promjena, ali i oznake na kolniku. Vidljiva su ograničenja, ali i ljudski duh koji se odražava na oznakama – i na cesti, na kojoj je netko napisao 'predstava se mora nastaviti'."
Na Brendanovim fotografijama možete vidjeti fizičke prepreke, kao što su vrata i ograde, kako blokiraju pogled na ulice. "Ova fotografija na kojoj je McDonald's jedna mi je od omiljenih jer izgleda kao da je kanta za smeće osoba koja sama stoji ispred objekta i želi unutra. Ta osoba predstavlja nas."
Napomena: prilikom snimanja ove reportaže Brendan se pridržavao pravila socijalnog distanciranja koja se preporučuju u sklopu pravila ponašanja u izvanrednim situacijama nizozemske vlade. Slijedite pravila ponašanja u izvanrednim situacijama koja su na snazi u vašoj zemlji i ne izlažite se opasnosti.
"Jednog ću dana napraviti najsavršeniji portret. Portret koji će u potpunosti uhvatiti sve emocije. Zbog toga svakodnevno podižem ljestvicu svoje fotografije."