Maksimalan učinak

Frank Doorhof

Svaka je fotografija spoj njezinih dijelova: planiranja, kompozicije, svjetla, ekspozicije, korištenih alata i svega ostalog što fotograf odluči staviti u kadar. Način na koji se ti dijelovi objedinjuju predstavlja umjetnički otisak fotografa, njegov vizualni DNK. Djela Franka Doorrhofa savršeno to dočaravaju. Riječ je o upadljivim, šarenim djelima koji ostavljaju snažan utisak, a stilski podsjećaju na stripove o superjunacima i posebne filmove, no ništa ne ostavljaju neizrečenim. On to naziva prepuštanjem, a upravo su zbog toga njegova djela toliko uspješna i posebna.

frank doorhof sony alpha 7RII žena s ljubičastom i crvenom kosom djelomično skrivena

© Frank Doorhof | Sony α7R II + 24-70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/8, ISO 100

Frank je odrastao gledajući MTV i ostao je začaran popularnim videozapisima i njihovim pokretima i bojama; lepršave tkanine iz 80-ih i poseban način rasvjete imali su velik utjecaj na njegovo stvaralaštvo.

"Kada je riječ o modnoj fotografiji, meni tu nikada nisu bila važna samo lijepa lica. Važan je vizualan efekt i sama priča. Što je upadljivija i složenija odjeća modela, što je lokacija uzbudljivija i rasvjeta dramatičnija, to će slika biti zanimljivija."

frank doorhof sony alpha 7RII žena u crvenoj haljini pozira ispred gotičke građevine

© Frank Doorhof | Sony α7R II + 24-70 mm f/2,8 GM | 1/160 s @ f/11, ISO 100

Svjetlost je jedna od stvari u koje se Frank zaljubio na početku svoje fotografske karijere. "Doslovno možete promijeniti svjetlost tako da dobijete što god želite", objasnio je. "Sve ovisi o vama. Mnogi fotografi dopuštaju svjetlosti da ih kontrolira, no trebalo bi biti obrnuto."

Mnogi fotografi previše razmišljaju o modnoj rasvjeti, koja ih sputava da budu kreativni: "Morate razmišljati o slici koju želite i onda ćete znati gdje staviti svjetla koja će vam pomoći da ispričate tu priču. Koncentrirajte se na sjene i sve će ostalo sjesti na svoje mjesto."

frank doorhof sony alpha 7RII žena u srebrnoj haljini stoji ispred zrakoplova

© Frank Doorhof | Sony α7R II + 12-24 mm f/4,5-5,6 | 1/160 s @ f/11, ISO 100

Frank dodaje da se važno riješiti straha od korištenja oštrih sjena u modnoj fotografiji, čak i ako skrivaju lice modela jer je u modi važan izgled i efekt stiliziranja. Frank smatra da su sjene dodatni način prepuštanja.

"Neke od slika koje snimam", objasnio je, "zaista su mračne, toliko da se ne može ni vidjeti tko je model. Ako to ne prihvatite, ljudi će reći da je riječ o pogrešci, no ako to radite sa samopouzdanjem, reći će da je fantastično. Otvorite modne časopise i vidjet ćete mnogo tamnih, mračnih sjena."

frank doorhof sony alpha 7R žena plavih očiju drži ruke u crvenim rukavicama ispred lica

© Frank Doorhof | Sony α7R + 24-70 mm f/2,8 ZA SSM | 1/100 s @ f/2,8, ISO 2500

Kada se igra s kontrastima, Frank kaže da mu uvelike pomaže njegov α7R III. "Jedan od razloga zašto volim svoje fotoaparate iz serije Alpha jest nevjerojatni dinamički opseg senzora. Prije sam koristio snimanje uz različite ekspozicije da bih obuhvatio sve što želim u kadru, ali od fotoaparata α99 i α7R III koji sada koristim, sve što želim može biti u jednom kadru, a potrebno je samo unijeti male izmjene u programu Lightroom. To mi omogućuje da usmjerim stroboskop izravno u fotoaparat i tako zaista pomaknem granice, no dobijem kvalitetu koja mi je potrebna."

frank doorhof sony alpha 7RIII žena stoji ispruženih ruku u mraku tako da je prema njoj usmjereno plavo svjetlo

© Frank Doorhof | Sony α7R III, ISO 100

U tim je situacijama EVF Frankova fotoaparata iz serije Alpha velika pomoć: "iako sam star škola, EVF je koristan pri radu s ekspozicijom jer vidite ono što na kraju i dobijete. Recimo da radim pri 1/125 s bljeskalicom, mogu početi smanjivati otvor blende, tak učiniti sliku tamnijom, a ako izgleda dobro i pri f/16, potrebno je samo podesiti stroboskope i mogu početi s radom."

frank doorhof sony alpha 99 žena sjedi u crvenoj haljini od papirnih lepeza dok je iza nje vidljiv crveni dim

© Frank Doorhof | Sony α99 + 85 mm f/1,4 | 1/100 s @ f/10, ISO 100

Odabir objektiva još je jedno područje na kojem se Frank ne boji pomicati granice. "Često koristim 24-70 mm f/2,8 G Master jer je koristan za modu. Omogućuje snimanje širokog kuta, ali i telefoto formata, pa je moguće snimiti različite stvari. Mogu snimiti normalan portret pri 70 mm s malo kompresije ili se pak odlučiti za široki kut i igrati se izobličenjem te približiti ruke ili noge modela objektivu."

"Volim koristiti i objektiv FE 12-24 mm f/4 G – nije to tipičan objektiv za modnu fotografiju, no ionako o njima ne razmišljam na takav način."

frank doorhof sony alpha 7RIII žena u brončanoj haljini ispred smeđeg zida

© Frank Doorhof | Sony α7R III + 24-70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/5,6, ISO 100

Konačan savjet za modnu fotografiju? "Samo krenite. Ako koristite objektiv većeg kuta, prihvatite izobličenje i iskoristite ga da biste naglasili priču koju želite ispričati. Ako objektiv ima kompresiju, držite se istog savjeta."

"Upoznaj se s kompletom koji koristiš, ali i sa svjetlošću. Ona je jezik fotografije. Ako to uspiješ, moći ćeš se u potpunosti usredotočiti na priču koju želiš ispričati. Fotografija je snimanje jedinstvenih trenutaka u vremenu koje se nikada neće vratiti. Nemoj se sputavati time što ne znaš što učiniti. Snimaj."

Proizvodi spomenuti u ovom članku

ILCE-ILCE-7R

E-mount fotoaparat α7R sa senzorom punog kadra

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

ILCE-7RM3

Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

SEL2470GM

FE 24 – 70 mm F2,8 GM

SAL2470Z2

Vario-Sonnar® T* 24 – 70 mm F2,8 ZA SSM II

SAL85F14Z

Planar T* 85 mm F 1,4 ZA

SLT-A99V


A-mount fotoaparat α99 35 mm Full-frame senzor

SLT-A99V

Frank Doorhof
Alpha Universe

Frank Doorhof

Nizozemska

Zašto lažirati kad možete stvoriti

Prikaz profila


x