Detalji Alpha Universe priče
Detalji Alpha Universe priče
Prelazak na sljedeću razinu 

Frank Doorhof 

„U mojim radovima uvijek postoji naznaka kretanja”, kaže modni fotograf i fotograf slavnih Frank Doorhof, „ponekad su to fine nijanse na ruci koje sugeriraju kretanje ili položaj kojim se stvara određena krivulja... Jednostavno obožavam takve „tekuće” linije. Mogu biti izuzetno zadovoljan fotografijom na kojoj model jednostavno malo zabavi kosu!”

Pokreti, bili oni veliki ili mali, glavna su energija koja prožima sve Frankove fotografije. A on zna da to dopire i do gledatelja te im instinktivno privlači pogled, baš kao što su i naši mozgovi razvijeni tako da primjećuju kretanje, jarke boje ili obrasce.

frank doorhof sony alpha 7RM3 žena u crvenoj kariranoj majici odmahuje glavom i maše rukama

© Frank Doorhof | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/11, ISO 400

„Uvijek sam u potrazi za tim tijekom”, kaže, „čak i kad nije jak i očigledan jer gledatelje uvijek privlače dinamičnije slike.”

Osim redovnih pokreta objekata, Frank se služi i rekvizitima te fizičkim efektima da bi ispunio svoje slike dinamičnom energijom. „Kad jednom uđete u to”, kaže, „mogućnosti su brojne. Voda, dim i prah, sve je to sjajno, a koristim se i dugačkim haljinama, šalovima uz stroj za simulaciju vjetra na najjačoj postavci ili tek tako da blago puše... doista je mnogo toga što može dati osjećaj kretanja. Jedino je ograničenje vaša kreativnost.”

frank doorhof sony alpha 7RM4 žena u crnoj haljini drži bič preko ramena i skače u zrak

© Frank Doorhof | Sony α7R IV + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/11, ISO 400

Prema Franku, instinktivna privlačnost pokreta odražava se u načinu na koji je zabilježen, a najvažnije je odlučiti se za pravi trenutak u okretu ili skoku. „Kada snimate pokrete, svaka je fotografija različita i ne možete isti trenutak zabilježiti dvaput. Ponekad je frustrirajuće kad uhvatite pravi pokret, ali nešto u izrazu lica ili položaju ruke nije posve točno. Možete, dakako, spojiti dvije fotografije, ali ja sam fotograf koji voli 99 % postići na samom fotoaparatu. To je izazov koji vas potiče na poboljšanja.”

Franku u toj odlučnosti pomaže brzina fotoaparata Sony α7R IV, koji postiže kvalitetu srednjeg formata uz brzinu sportskog fotoaparata. „Imamo studijske stroboskope Hensel koji uspijevaju pratiti brzinu od 10 sl./s fotoaparata α7R IV, ali više se fokusiram na snimanje pojedinačnih kadrova i oslanjam na trenutačnu reakciju fotoaparata”, objašnjava. „Bezbroj sam puta pokušao s obje metode i ipak mi je draže kad sam određujem trenutak. Taj trenutak može proći za nekoliko mikrosekundi, pa je ključno da fotoaparat brzo reagira.”

frank doorhof sony alpha 7RM3 žena u crnoj odjeći okreće se oko svoje osi, a iza nje svijetli reflektor

© Frank Doorhof | Sony α7R III + FE 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS | 1/125 s @ f/11, ISO 200

Frank gotovo uvijek upotrebljava bljeskalicu i to njegovim fotografijama pokreta daje oštrinu, a ne velike brzine zatvarača. „Ljudi to obično pomiješaju”, objašnjava, „ali u studiju i radu sa stroboskopima trajanje bljeskalice zamrzava pokret. Ako u zatvorenom postavite fotoaparat na f/16 i 1/125 s i snimite fotografiju pri ISO 100, dobit ćete crni kadar. Ali ako aktivirate bljeskalicu (dakako, nakon mjerenja), vidjet ćete model definiran brzinom bljeskalice. To možete postići i uz brzinu zatvarača od 1 sekunde s istim rezultatom.”

Kontrola brzine zatvarača ključna je u Frankovim radovima spore sinkronizacije ili s „produljenim zatvaračem” uz bljeskalicu kad miješa kružne pokrete i oštro definirane objekte za sanjive ili kaotične mješavine boja i oblika. „Ponekad eksperimentiram s manjim brzinama i postavkama koje zadržavaju dostupnu svjetlost u prizoru zajedno s bljeskalicom”, kaže. „Taj produljeni zatvarač daje sjajne rezultate, premda me više privlače oštre, zamrznute snimke. To je vrlo osoban stil i vrlo je zabavan, osobito kad još dodate efekte zuma ili pomičete fotoaparat. Smanjit će se broj fotografija koje ćete zadržati, ali ne gubite nadu. Ona koja uspije, doista će uspjeti!”

frank doorhof sony alpha 7RM3 snimka višestruke ekspozicije žene u ljubičastoj haljini koja odmahuje glavom

© Frank Doorhof | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 4 s @ f/16, ISO 100

Za fotografije snimljene bljeskalicom velike brzine Frank uglavnom unaprijed postavlja fokus na svojem fotoaparatu α7R IV s pomoću središnje točke fokusa te snima u načinu rada s automatskim fokusiranjem jedne snimke. „Potom modelu kažem da skače i, budući da uglavnom snimam s pomoću manjih otvora blende, imam nešto prostora za manevriranje tijekom pokreta”, objašnjava.

Za druge vrste snimki, kao što su one na otvorenom, do izražaja najviše dolaze automatsko fokusiranje s praćenjem očiju te ISO radne značajke fotoaparata α7R IV.

„Na Sonyjevim sustavima volim to što su Sony α7R IV i α9 prave zvijeri kad se nađete u situaciji da morate kombinirati neprestano fokusiranje s bljeskalicom. Na njima je to tako jednostavno.”

frank doorhof sony alpha 7RM3 žena uhvaćena u trenutku oštrog pogleda s kapima vode u pozadini

© Frank Doorhof | Sony α7R III + FE 24 – 70 mm f/2,8 GM | 1/125 s @ f/11, ISO 200

Naposljetku, bez obzira na to je li snimljen izuzetno oštro ili fantastično mutno, pokret je taj koji oduvijek definira moje radove, „jer meni od samog početka”, zaključuje, „bit modne fotografije nije bio u lijepim licima, već je bilo važno ostaviti dojam.”

Predstavljeni proizvodi
ILCE-7RM3
Fotoaparat α7R III punog kadra od 35 mm s automatskim fokusiranjem

ILCE-7RM3

ILCE-7RM4
Fotoaparat α7R IV punog kadra od 35 mm s 61,0 MP

ILCE-7RM4

SEL2470GM
FE 24 – 70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

Slični članci
Frank Doorhof
alpha universe

Frank Doorhof

Nizozemska

„Zašto lažirati kad možete stvoriti“

Prikaz profila


x