"Siguran sam da na svijetu ne postoji par kojemu ne mogu stvoriti nevjerojatne fotografije s vjenčanja. Ako par vjeruje u to što radimo, možemo snimiti doista prekrasne i jedinstvene trenutke", kaže Marcis Baltskars, koji se smatra jednim od najboljih fotografa za vjenčanja na svijetu.
Kao i mnogi drugi fotografi, snimati je počeo jer nije htio radno vrijeme od 9 do 17.
"Polazio sam mnoge tečajeve fotografija koje su vodili vodeći Iatvijski fotografi. Naučio sam kako raditi s profesionalnim modelima, stilistima i vizažistima. Fotografije koje sam snimio u tom razdoblju privukle su pažnju na društvenim mrežama te sam počeo dobivati poslovne ponude. Vrlo brzo sam shvatio da bih mogao postati profesionalni fotograf, stoga sam riskirao."
"Kada pogledam 10 godina unatrag, bio sam na pravom mjestu u pravo vrijeme. Nisam ništa posebno tražio ni namjerno radio, sve je počelo slučajno, a zatim se zakotrljalo poput lavine. Nikada mi nije bila namjera specijalizirati se za snimanje vjenčanja – jednostavno je bila velika potražnja."
Mnogi fotografi istovremeno vole i mrze vjenčanja. Mnogo je pritiska – nije moguće odustati i snimati neki drugi dan, ali Marcis je prosperirao u takvoj situaciji.
"Volim pozitivnu emociju koja dominira na vjenčanju. Divno je biti dio takvog prekrasnog trenutka. Postoji nešto posebno u svakom pojedinom vjenčanju!"
"Ljudi su vrlo različiti, stoga je zadatak fotografa razmišljati kao mladenka i mladoženja. Važno je da par vjeruje meni i mojim idejama. Te su ideje često spontane jer se vremenske prilike i osvjetljenje neprestano mijenjaju."
"Uglavnom planiramo dvije ili tri lokacije, ali sve ostalo je improvizacija. Ponekad najljepše fotografije snimim na cesti uz šumu ili livadu koju uočimo dok prolazimo, a prirodno je osvjetljenje savršeno."
"Volim koristiti prirodno osvjetljenje kad god je moguće – rijetko kad koristim bljeskalicu. Koristim Sony α7R III, a dinamički opseg i njegove performanse visoke osjetljivosti omogućuju snimanje zapanjujućih fotografija i pri vrlo slabom osvjetljenju. Najvažnije je vidjeti izvor osvjetljenja, a zatim ga iskoristiti na najbolji mogući način."’
"Prošle je godine jedan par odlučio vjenčati se u balonu. Morali smo ustati u 2.00, a vjenčanje je počelo u 5.00 prije zore. Sudbina je htjela da balon sleti na bajkovitu, rosnu livadu obasjanu čarobnim osvjetljenjem i da ondje snimimo prekrasnu fotografiju."
"Veličina i kvaliteta slike glavni su razlozi zašto koristim α7R III. Mnoštvo informacija omogućuje mi slobodno uređivanje snimke. Kada snimam na vjenčanjima, nije uvijek moguće približiti se onoliko koliko bih htio ili se na rubovima fotografije pronađu neželjeni elementi. Sony α7R III nudi 42 milijuna piksela, stoga je razlučivost potrebna za lagano obrezivanje dostupna, a slika je i dalje visoke rezolucije."
"Snimiti mogu i do 10 sl./s da bih uhvatio savršeni trenutak. Koristim i Sony α9 koji mi omogućuje snimanje 20 sl./s. Mogu uhvatiti trenutak koji savršeno opisuje osvjetljenje i emocije trenutka."
"Ključan je i tihi zatvarač koji mi omogućuje snimanje vjenčanja bez ometanja neprestanim 'klik, klik, klik'."
"Naposljetku, automatsko fokusiranje brzo je i pouzdano, a ja volim imati mogućnost odabira točke fokusiranja pomoću zaslona osjetljivog na dodir. Na taj način mogu snimati iz različitih kutova gdje možda ne bih mogao gledati kroz tražilo. To je nevjerojatna prednost."
Na kraju krajeva, vjenčanje je priča koja se treba ispričati i koju trebaju pamtiti članovi obitelji i prijatelji, a Marcisov je zadatak snimiti i ispričati priču dana i priču o bračnom paru.
"Dajem 100 % sebe na svakom vjenčanju. za one koji su sudjelovali – to je poznata priča koja će stvoriti sjećanja. Za one koji nisu sudjelovali – želim da pogledaju fotografije i stvore vlastitu priču."
"Najbolja stvar sa slikama je ta što se nikad ne mijenjaju, čak ni kad se promijene na njima prikazani ljudi." – Andy Warhol