António Morais čuči s fotoaparatom

Broj 6: snimanje fotoaparatom Alpha 7S III

António Morais

Ja sam António Morais – snimatelj i Sonyjev ambasador iz Portugala. Još u djetinjstvu otac je na mene prenio ljubav prema vizualnoj umjetnosti, od slikarstva do fotografije i filma. Uskoro sam shvatio da statična slika nije bila dovoljna da kristalizira moje zamisli i znao sam da želim nešto više. Zamrzavanje trenutka imalo je svoju čaroliju, ali njegovo oslobađanje unutar četiri ruba kadra doimalo se izazovnijim. Kada sam diplomirao, nisam prestao snimati videozapise, što je rasplamsalo moju strast prema kinematografiji. Putovao sam u više od 30 zemalja s onim što najviše volim, sa svojim fotoaparatima i opremom. Kada naiđem na poteškoće tijekom snimanja, smiren sam i osjećam se privilegirano jer smatram da moj rad pomaže drugima da putuju, bilo tako što im pokazujem stvaran svijet ili fikciju kroz slike koje snimam. Nedavno sam imao priliku snimati s novim fotoaparatom Alpha 7SIII i odlučio sam ga testirati u uvjetima filmskog seta za snimanje svog novog projekta: „Broj 6”.

Broj 6: odabir odgovarajuće opreme za Alpha 7S III

Za ovaj sam se kratki film odlučio za vrlo jednostavnu i prilagodljivu opremu da bih bio mobilan tijekom snimanja. Koristio sam kavez SmallRig, monitor Atomos Ninja V te osnovnu ploču, šipke i držač za sjenilo.

Za svjetla biram postavu sa svim LED svjetlima. Volim ih jer su brza i praktična za sastavljanje. Uz pomoć Filipea Ferarije (direktora rasvjete) i Pedra Teixeire (asistenta rasvjete) bili smo u mogućnosti postići vrlo složene postave svjetla u kratkom roku. Da bih vam zorno prikazao koliko je to teško, snimali smo kupolu planetarija u kojem smo morali raditi s projektorskom rasvjetom kao temeljnom ekspozicijom koja je na kraju završila pri 24 fps 1/30 u sekundi pri 16.000 ISO. Nevjerojatno, radili smo s nekim kinematografskim izvorima svjetlosti uz samo 5 do 10 %! Još je jedan važan aspekt snimanja filma odabir odgovarajućeg objektiva. Za mene su to morali biti objektivi G Masters jer su dizajnirani specifično za najbolje moguće snimanje kamerama Sony. Za različite izglede birao sam 24 mm f/1,4 GM, 135 mm f/1,8 GM i 400mm f/2,8 GM OSS. Na koncu, zvučni dio rađen je isključivo u postprodukciji. Za svrhe pripovijedanja priče morali smo imati dizajn zvuka prikladan stilu kratkog filma. Redatelj Ricardo Teixeira blisko je surađivao s Danielom Carvalhom, našim skladateljem, kako bi postigao razinu istančanosti zvuka potrebnu za ovo djelo.

António Morais kadrira snimku na fotoaparatu

Broj 6: odabir pravih postavki na fotoaparatu Alpha 7S III

Općenito govoreći, Alpha 7S III zreliji je i potpuniji od prethodnih modela Alpha 7S za snimanje filmova, kao što možete vidjeti u videozapisu. Snimam u 4K (UHD) rezoluciji od 24P do 120P i uz najvišu rezoluciju i manje komprimiran videokodek (XAVC-S-I) u 10-bitnom formatu 4:2:2 da bih izvukao maksimum iz slike u svim postavkama osvjetljenja.

Što se profila slike tiče, odlučili smo se za S-log3/S-gamut3 radi najbolje dinamike jer je u prizorima bilo mnogo kontrasta. Naravno, ravnoteža bijele boje postavljala se za svaki pojedini prizor. Gradaciju boja radili smo sa Stéphaneom Sagaztheom, koloristom i DIT-jem, te smo razvili LUT koji na najbolji mogući način iskorištava dinamički opseg koji se koristi u profilu S-log3/S-gamut3 da bi svi na setu mogli vidjeti kako izgleda konačna snimka kojoj težimo. Taj je proces jako važan da bi cijela ekipa znala u kojem smjeru ide konačna verzija filma, pa je stvaranje tog LUT-a unaprijed bilo jako korisno za početak procesa montaže dajući nam dobru osnovicu za nju. Kada se radi o automatskom fokusu, postavke brzine i osjetljivosti praćenja prilagodio sam tako da mogu oponašati fokus ručnog stalka. Kamera se ponašala besprijekorno u svim slučajevima osim kada je prizor bio potpuno mračan, što nije neko iznenađenje.  Za te posebne uvjete osvjetljenja bilo je vrlo lako fiksirati fokus na određeni položaj i pričekati da se svjetlo ponovno uključi kako bi se ponovno fokusiralo lice. U tim situacijama ručno sam namještao fokus pomoću funkcije pomoći za fokusiranje, koju je užitak koristiti na novom EVF i LCD zaslonu. Trajanje baterije i emisija topline također su bili impresivni sa stajališta operatera, osobito tijekom 16-satnog snimanja.

Broj 6: proces postprodukcije

Postprodukcija je važan proces u tvrtki Golpe Filmes. Naš radni proces obuhvaća korištenje softvera Adobe Premiere Pro i Davinci Resolve. Za ovaj smo projekt transkodirali snimku u praktičniju datoteku za uređivanje u programu Premiere, a zatim smo je povezali s izvornim datotekama radi konačnog gradiranja. U tom je završnom postupku 10-bitni 4:2:2 kodek omogućio ugodniji rad i veću kreativnost.

Redatelj je radio na montaži s pomoćnom redateljicom Anom Moreirom i koloristom Stéphanom Sagazom. Kada je riječ o stilu za koji smo se odlučili, sada su popularne pastelne boje. Htio sam se odmaknuti od tog pristupa. Zato smo se odlučili za izražajne i kontrastne slike uz pomoć omjera svjetlosti i kontrasta boja na setu, koje smo dotjerali u postprodukciji da bi osvjetljenje i boje bili savršeni. Uvijek mi se sviđao naglašeni izgled i divio sam se direktorima fotografije s takvim izgledom u svom portfelju. Moja dva najveća uzora su Roger Deakins ASC i Vittorio Storaro ASC, koji su radili unutar tih granica svjetla i boje.

António Morais fokusira snimku na fotoaparatu

Datoteke koje stvara Alpha 7S III mnogo su bolje nego na starijim modelima. Najveća je razlika, naravno, 10-bitni 4:2:2, ali ima tu još nešto. Čini mi se da je Sony malo dorađivao boje nastojeći postići prirodnije i čišće nijanse kože, što je vrlo dobro. Nemojte me pogrešno shvatiti – i prethodni su modeli bili dobri, ali su bili ograničeni 8-bitnim kodekom. Još jedan važan aspekt snimanja kratkog filma jest i brzina prijenosa datoteke. Nove CFExpress Type A kartice baš su jako brze! Kopirali smo punu karticu od 160 GB za manje od 3 minute na setu. Jasno se sjećam, primjerice, da sam dao karticu Franciscu (1. pomoćniku redatelja) i dobio je natrag za tren oka između dva namještanja kamere. Zatim sam pitao Stéphanea mogu li je formatirati bez straha, a on mi je rekao da mogu jer ju je kopirao dvaput! To govori sve o tehnologiji na kojoj se te kartice temelje.

Završne misli o korištenju fotoaparata Alpha 7S III na setu

Kao što sam već napomenuo, ovo je mnogo potpuniji i zreliji fotoaparat od njegovih prethodnika za profesionalnu upotrebu. Iskustvo na setu bilo je besprijekorno i fotoaparat me nikad nije iznevjerio. Od fotoaparata očekujem kvalitetu i pouzdanost, a to sam od fotoaparata Alpha 7S III i dobio. Ne mogu riskirati da na setu ni na sekundu posumnjam u opremu jer mi je potrebno što više vremena za kreativnost.

Predstavljeni proizvodi

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili