Detalji Alpha Universe priče
Detalji Alpha Universe priče
Broj 6:
snimanje fotoaparatom Alpha 7S III 

António Morais 

Ja sam António Morais – snimatelj i Sonyjev ambasador iz Portugala. Još u djetinjstvu otac je na mene prenio ljubav prema vizualnoj umjetnosti, od slikarstva do fotografije i filma. Uskoro sam shvatio da statična slika nije bila dovoljna da kristalizira moje zamisli i znao sam da želim nešto više. Zamrzavanje trenutka imalo je svoju čaroliju, ali njegovo oslobađanje unutar četiri ruba kadra doimalo se izazovnijim. Kada sam diplomirao, nisam prestao snimati videozapise, što je rasplamsalo moju strast prema kinematografiji. Putovao sam u više od 30 zemalja s onim što najviše volim, sa svojim fotoaparatima i opremom. Kada naiđem na poteškoće tijekom snimanja, smiren sam i osjećam se privilegirano jer smatram da moj rad pomaže drugima da putuju, bilo tako što im pokazujem stvaran svijet ili fikciju kroz slike koje snimam. Nedavno sam imao priliku snimati s novim fotoaparatom Alpha 7SIII i odlučio sam ga testirati u uvjetima filmskog seta za snimanje svog novog projekta: „Broj 6”. 

Broj 6: odabir odgovarajuće opreme za Alpha 7S III

Za ovaj sam se kratki film odlučio za vrlo jednostavnu i prilagodljivu opremu da bih bio mobilan tijekom snimanja. Koristio sam kavez SmallRig, monitor Atomos Ninja V te osnovnu ploču, šipke i držač za sjenilo.

Za osvjetljenje sam se odlučio za LED svjetla. Volim ih jer su vrlo brza i praktična za sastavljanje. Uz pomoć Filipea Ferrarie (šefa rasvjete) i Pedra Teixeire (pomoćnog tehničara za rasvjetu) uspjeli smo u kratkom roku postaviti vrlo složeno osvjetljenje. Da bi vam predočio koliko je to bilo teško, snimali smo unutar kupole zvjezdarnice, gdje smo morali raditi sa svjetlom projektora kao osnovnom ekspozicijom, koja je na kraju bila 1/30 sekunde za 24 sl./s uz ISO 16 000. Začudo, radili smo s nekim od filmskih izvora svjetlosti uz svega 5 do 10 %!

Drugi je važan aspekt snimanja filma odabir pravog objektiva. Za mene je to morao biti objektiv G Masters jer je namijenjen izvlačenju maksimuma iz Sonyjevih fotoaparata. Za drukčije izglede odabrao sam 24 mm f/1,4 GM, 135 mm f/1,8 GM i 400 mm f/2,8 GM OSS.

I na kraju, zvuk je u potpunosti dodan u postprodukciji. Radi efektnog pripovijedanja dizajn zvuka morao je biti u skladu sa stilom kratkog filma. Redatelj Ricardo Teixeira u suradnji s kompozitorom Danielom Carvalhom postigao je razinu detaljnosti zvuka potrebnu za ovaj film.

António Morais kadrira snimku na fotoaparatu

Broj 6: odabir pravih postavki na fotoaparatu Alpha 7S III

Općenito govoreći, Alpha 7S III zreliji je i potpuniji od prethodnih modela Alpha 7S za snimanje filmova, kao što možete vidjeti u videozapisu. Snimam u 4K (UHD) rezoluciji od 24P do 120P i uz najvišu rezoluciju i manje komprimiran videokodek (XAVC-S-I) u 10-bitnom formatu 4:2:2 da bih izvukao maksimum iz slike u svim postavkama osvjetljenja.

Odabrali smo profil slike S-log3/S-gamut3 za najbolju dinamiku jer su scene imale jak kontrast. Ravnoteža bijele boje postavljala se za svaku scenu posebno. Na gradiranju boja surađivali smo sa Stéphanom Sagazom, koloristom i tehničarem za digitalno snimanje i razvili smo LUT uz koji se izvlači maksimum iz dinamičkog raspona kada se koristi uz S-log3/S-gamut3 da bi svi vidjeli konačni rezultat. Taj je postupak vrlo važan da bi svi imali predodžbu o smjeru u kojem ide konačni film i stvaranje tog LUT-a unaprijed bilo je korisno i za započinjanje procesa uređivanja.

Kada je riječ o automatskom fokusiranju, prilagodio sam postavke brzine i osjetljivosti praćenja koje mi omogućuju simulaciju ručne promjene fokusa tijekom snimanja. Fotoaparat se svaki put ponašao besprijekorno, osim kada je scena bila u potpunom mraku, što ne čudi.  Ta te posebne uvjete osvjetljenja bilo je vrlo lako zaključati fokus na određeni položaj i pričekati da se ponovno pojavi svjetlo i ponovno fokusirati na lice. U tim sam situacijama koristio ručno fokusiranje pomoću funkcije za potpomognuto fokusiranje, koju je pravi užitak koristiti uz novi EVF i LCD zaslon. Kad smo kod zaslona, integracija dodira i novi izbornik učinili su ovaj fotoaparat još fluidnijim i jednostavnijim za korištenje. Trajanje baterije i hlađenje također su vrlo impresivni iz gledišta korisnika, a posebice tijekom 16-satnog snimanja.

Broj 6: proces postprodukcije

Postprodukcija je važan proces u tvrtki Golpe Filmes. Naš radni proces obuhvaća korištenje softvera Adobe Premiere Pro i Davinci Resolve. Za ovaj smo projekt transkodirali snimku u praktičniju datoteku za uređivanje u programu Premiere, a zatim smo je povezali s izvornim datotekama radi konačnog gradiranja. U tom je završnom postupku 10-bitni 4:2:2 kodek omogućio ugodniji rad i veću kreativnost.

Redatelj je radio na montaži s pomoćnom redateljicom Anom Moreirom i koloristom Stéphanom Sagazom. Kada je riječ o stilu za koji smo se odlučili, sada su popularne pastelne boje. Htio sam se odmaknuti od tog pristupa. Zato smo se odlučili za izražajne i kontrastne slike uz pomoć omjera svjetlosti i kontrasta boja na setu, koje smo dotjerali u postprodukciji da bi osvjetljenje i boje bili savršeni. Uvijek mi se sviđao naglašeni izgled i divio sam se direktorima fotografije s takvim izgledom u svom portfelju. Moja dva najveća uzora su Roger Deakins ASC i Vittorio Storaro ASC, koji su radili unutar tih granica svjetla i boje.

António Morais fokusira snimku na fotoaparatu

Datoteke dobivene fotoaparatom Alpha 7S III mnogo su bolje u odnosu na prethodne modele. Najveća je razlika, naravno, 10-bitni format 4:2:2, ali postoji još nešto. Mislim da je Sony poboljšao svoju tehnologiju boja radi dobivanja prirodnijih i čišćih nijansi kože, što je odlično. Nemojte me krivo shvatiti – mogućnosti prethodnih modela bile su velike, ali bili su ograničeni na 8-bitni kodek.

Drugi je važan aspekt snimanja kratkog filma brzina prijenosa. Nove kartice CFExpress Type A iznimno su brze! Punu karticu od 160 GB kopirali smo za manje od 3 minute na setu. Na primjer, jasno se sjećam da sam karticu dao Franciscu (prvom umjetničkom direktoru) i dobio je natrag za tren oka između snimanja. Zatim sam pitao Stéphanea mogu li formatirati karticu i kazao mi je da mogu jer ju je dvaput kopirao! To sve govori o tehnologiji na kojoj se temelje te kartice.

Završne misli o korištenju fotoaparata Alpha 7S III na setu

Kao što sam već napomenuo, ovo je mnogo potpuniji i zreliji fotoaparat od njegovih prethodnika za profesionalnu upotrebu. Iskustvo na setu bilo je besprijekorno i fotoaparat me nikad nije iznevjerio. Od fotoaparata očekujem kvalitetu i pouzdanost, a to sam od fotoaparata Alpha 7S III i dobio. Ne mogu riskirati da na setu ni na sekundu posumnjam u opremu jer mi je potrebno što više vremena za kreativnost.

Predstavljeni proizvodi
ILCE-7SM3
α7S III s profesionalnim mogućnostima za filmove/fotografije

ILCE-7SM3

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL135F18GM
FE 135mm F1.8 GM

SEL135F18GM

SEL400F28GM
FE 400 mm F2,8 GM OSS

SEL400F28GM

Slični članci