Detalji Alpha Universe priče

Ako vidite, vjerovat ćete

Alin Popescu

"Svaki put kada objavim infracrvenu fotografiju, zovem je paralelnim svijetom jer živi ispred vas, ali ne možete ga vidjeti". To je savršeno opisana infracrvena fotografija. Infracrvena fotografija je, u usporedbi s uobičajenom snimkom, poput alternativnog svijeta iz serije Stranger Things. Mjesto koje, barem vizualno, postoji uz sve što vidimo, ali potpuno je skriveno. Sve dok ga se ne otkrije pomoću odgovarajućih alata.

alin popescu sony alpha 6000 infracrvena snimka ulice s plavim biciklom u prvom planu

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16 – 35 mm f/4 ZA OSS | 1/125 s @ f/8,0, ISO 160

Srećom, da biste vidjeli ljepotu tog drugačijeg svijeta, ne treba vam laserska zraka koja uništava dimenzije, nego fotoaparat koji je preinačen za snimanje infracrvenog svjetla, a u Alinovu slučaju to je Sony α6000. Iako preinaka fotoaparata za snimanje na taj način – ili filtriranje prizora da se prikazuje samo infracrvena svjetlost – nije novost u fotografiji, korištenje Sonyjeva fotoaparata bez zrcala pruža obilje prednosti.

"Kada sam se prebacio s DSLR-a na fotoaparat bez zrcala," objašnjava Alin, "odmah sam zavolio takav način snimanja. Najprije s modelom α6000, zatim α7s, pa α7R II i sada α9. Ali čak i kada sam se riješio sve DSLR opreme, zaista mi je nedostajalo kućište koje sam modificirao za snimanje infracrvenih fotografija, stoga sam odlučio preinačiti moj mali α6000."

alin popescu sony alpha 600 infracrvena snimka kanala s tamnim nebom i bijelim pahuljastim oblacima

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16 – 35 mm f/4 ZA OSS | 1/125 s @ f/10, ISO 160

Zašto radije modificira fotoaparate, a ne snima s filtrima? "Modificirano kućište fotoaparata", kaže, "najbolji je način snimanja infracrvenih fotografija. Ako snimate samo s filtrima na objektivu, blokirat ćete toliko mnogo svjetla – i infracrvenog i vidljivog – da ćete morati snimati ekspoziciju 20 ili 30 sekundi i koristiti tronožac. Modificiranjem se uklanja UV/IR filtar – ili "vruće zrcalo" – koje se obično nalazi ispred senzora i zamjenjuje se onim koje blokira samo UV zrake i vidljivu svjetlost pa fotoaparat sada "vidi" infracrveno i možete snimati kao i inače."

Alina je oduvijek privlačilo snimanje "sadržaja koje drugi ne snimaju pa sam HDR usvojio već u začecima. A kada su ga svi počeli koristiti, ja sam odustao!", govori uz smijeh. "Ali infracrvena fotografija me i dalje drži jer je jako neuobičajena. Iako je mnogima poznat prekrasan klasičan izgled s jarkim lišćem i tamnim nebom, iznenadili biste se što još možete pronaći."

alin-popescu-sony-alpha-6000-infracrvena-snimka-palmi-u-velikom-stakleniku

© Alin Popescu | Sony α6000 + E PZ 16 – 50 mm f/3,5 – 5,6 OSS | 1/60s @ f/3,5, ISO 640

Pitamo na koji način. "Na primjer, kako različiti materijali reflektiraju infracrvenu svjetlost na različite načine", objašnjava Alin, "neovisno je li to odjeća ili obojena zgrada... ili čak cvijeće, Ponekad kada ugledate cvijet pod infracrvenim svjetlom, vidjet ćete uzorke na njemu koji privlače pozornost na nektar i pelud, poput žaruljica na sletnoj stazi za pčele. To pokušavam prikazati putem fotografija – kako bi svijet izgledao da se gleda drugačijim očima."

 

alin popescu sony alpha 6000 infracrvena fotografija kuće u pustinji s drvetom

© Alin Popescu | α6000 + FE 16 – 35 mm f/4 ZA OSS | 1/160 s @ f/8,0, ISO 100

Zadivljujuće je da uz modificirani fotoaparat bez zrcala možete koristiti te "drugačije oči" u stvarnom vremenu putem elektroničkog tražila. "To je glavna i velika razlika u odnosu na korištenje DSLR-a", kaže Alin "Ono što vidite, to će se i snimiti pa možete odlučiti je li prizor dobar za infracrvenu fotografiju ili nije. Možete vidjeti što funkcionira, a što ne jer infracrvena fotografija može jako ovisiti o vremenu i vremenskim prilikama. Kod DSLR-a češće se radi o pogađanju, osim ako jako dobro poznajete objekt, što je teško jer ga ne vidite!"

 

alin popescu sony alpha 6000 infracrvena snimka male zgrade usred polja

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16 – 35 mm f/4 ZA OSS | 1/400 s @ f/8,0, ISO 100

Kada je riječ o vremenu i vremenskim prilikama, postoji jedna "izokrenuta" značajka infracrvene fotografije – najbolje vrijeme za snimanje suprotno je onome za uobičajenu fotografiju. "Kao i kod standardne fotografije, glavni je izvor infracrvenog svjetla Sunce," objašnjava,"ali ako je oblačno, a Sunce je nisko, možete snimiti dobre fotografije, stoga morate razmišljati drugačije."

alin popescu sony alpha 6000 infracrvena snimka drveća uz jezero

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16 – 35 mm f/4 ZA OSS | 1/320 s @ f/8,0, ISO 100

Nastavlja: "kada biste obično usred dana pomislili da osvjetljenje nije dobro zbog previše sunčeve svjetlosti i kontrasta – tada trebate snimati i dobit ćete prekrasno reflektirano infracrveno svjetlo! U potpunoj je suprotnosti s normalnim osjećajima fotografa, ali tako to funkcionira".

"Dobra je stvar što možete dulje snimati. Ako putujete, tijekom zlatnog sata, možete koristiti svoj uobičajeni fotoaparat, a zatim prebaciti se na infracrveno kućište kada se Sunce podigne."

alin popescu sony alpha 6000 infracrvena snimka pastira sa stadom ovaca ispred drvene kolibe

© Alin Popescu | Sony α6000 + FE 16 – 35 mm f/4 ZA OSS | 1/60 s @ f/10, ISO 100

Ovdje opet do izražaja dolazi prednost fotoaparata bez zrcala – manji i laganiji od DSLR-ova. "Nošenje fotoaparata bez zrcala, kao što je α6000, za rad s infracrvenim svjetlom znači da morate nositi samo ovo malo kućište. Možda ga ne koristite često, ali ako vidite prizor koji bi bio zapanjujuć, znate da je uz vas fotoaparat na koji se možete osloniti."

 

* Imajte na umu da pretvaranje standardnog fotoaparata u infracrveni ne izvršavaju ni Sony ni njegovi ovlašteni servisni centri. Sony ne preporučuje izmjene hardvera, a sav rizik preuzima vlasnik.

Predstavljeni proizvodi

ILCE-6000

E-mount fotoaparat Alpha 6000 s APS-C senzorom

ILCE-6000

SEL1635Z

Vario-Tessar T* FE 16 – 35 mm, F4 ZA OSS

SEL1635Z

SELP1650

E PZ 16 – 50 mm F3,5-5,6 OSS

SELP1650

Slični članci


x