Pripovjedač

Amedeo Novelli

Fotografija je umjetnost komunikacije. U svom najčišćem obliku, ona je putovanje od ideje do uma fotografa i naposljetku do uma gledatelja. Ideja može biti bilo kakva; složena ili jednostavna, umjetnička, dokumentarna ili komercijalna. No hoće li ona jasno biti prenesena, ovisi o samom fotografu.

amedeo novelli sony alpha 7RII čovjek u zraku koji skače preko opločnika

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/800 s @ f/2,0, ISO 400

S obzirom na svoje bogato iskustvo u fotoreporterstvu, Amedeo Novelli to itekako dobro zna. Pomoću fotoaparata i objektiva Sony Alpha to znanje primjenjuje na komercijalne i modne radove i pritom stvara jasne i upečatljive poruke za svoje klijente.

"Komercijalnim radovima svojim klijentima pomažem da fotografijom prenesu vrijednosti svojih proizvoda. To mi se sviđa i spajanje svoje fotografske vizije s vizijom robne marke i kampanje smatram jednim od najboljih dijelova posla ."

amedeo novelli sony alpha 7RII muškarac prelazi most i hoda prema fotografu

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/2500 s @ f/1,8, ISO 200

Naravno, između Amedea i klijenta uvijek stoji komunikacijska agencija koja vodi brigu o smjernicama projekta, "od kojih nije dopušteno odstupati. No to je početna točka svakog pretprodukcijskog sastanka i temelj nakon koje u cijelu priču ulazi kreativnost fotografa."

amedeo novelli sony alpha 9 djevojka visi na košarkaškom obruču od neonskih svjetala

© Amedeo Novelli | Sony α9 + 35 mm f/1,4 ZA| 1/160 s @ f/4,5, ISO 200

Amedeo svoje komercijalne radove temelji na mnoštvu utjecaja koji mu pomažu da bude bolji vizualni pripovjedač, odnosno prenositelj ideja. Njegov je djed bio pomorski inženjer i tijekom svojih putovanja stvorio je tisuće fotografija koje je ostavio Amedeu zajedno s Rolleiflexom i svojom strašću za fotografijom.

Kao fotograf je počeo raditi gotovo slučajno kada je kao student putovao Jugoistočnom Azijom i svoj put financirao prodajom slika časopisima.

"Fotoreporterstvo me naučilo da se za svaki projekt potrebno dobro pripremiti. Priprema ne obuhvaća samo vizualno istraživanje i ideje, već i upoznavanje s pričama, ljudima i robnim markama s kojima ću raditi", kaže Amedeo. Komercijalni radovi, kaže, podrazumijevaju otkrivanje vrijednosti proizvoda i prijenos te vrijednosti putem slike.

amedeo novelli sony alpha 9 djevojka stoji ispred anđeoskih krila izrađenih od neonskih svjetala

© Amedeo Novelli | Sony α9 + 24 mm f/1,4 GM | 1/160 s @ f/3,2, ISO 200

Naravno, dodaje Amedeo, fotograf podsvjesno ili aktivno unosi dašak svojih utjecaja u projekt "na prirodan način, što znači da na osnovni recept koji mu daje klijent dodaje svoje sastojke i time stvara jedinstvenu viziju. Uvjeren sam da su kultura, tehnička obuka i iskustvo ključni sastojci. Primjerice, moj su doprinos strast za novinarstvom i prenošenjem informacija te elementi iz osobnih projekata u društvenoj i uličnoj fotografiji."

amedeo novelli sony alpha 7RII ptičja perspektiva odraza muškarca koji gleda prema gore u prozoru

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/3200 s @ f/1,8, ISO 200

Kada radi na komercijalnim modnim snimanjima, Amedeo kaže da je presudno "stvoriti vezu između proizvoda i publike, odnosno osoba kojima je proizvod namijenjen, te potaknuti pozitivne osjećaje u tim osobama." Za njega to obično podrazumijeva dodavanje konteksta slikama da bi bile realističnije, pa se ne fokusira samo na modele, već i na prostore u kojima se oni nalaze i na njihove životne priče.

amedeo novelli sony alpha 7RII muškarac u ciglenoj uličici gleda fotografa iz profila

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/1600 s @ f/1,8, ISO 50

"Moje iskustvo u uličnoj fotografiji i reportažama utječe na moje komercijalne snimke, koje rjeđe snimam u studiju, a češće u trgovinama, domovima i uredima umjesto izravno na ulici. Moj je cilj modele i proizvode postaviti u njihovo prirodno okruženje, a još je bolje ako svaki od njih ima svoju malu priču."

amedeo novell sony alpha 9 djevojka u ružičastoj majici s kapuljačom stoji ispred blagajne

© Amedeo Novelli | Sony α9 + 24 mm f/1,4 GM | 1/160 s @ f/5,0, ISO 200

Zbog iskustva u fotoreporterstvu i korištenja uličnih i društvenih motiva u komercijalnim i modnim radovima, Amedeo voli koristiti širokokutne objektive "posebice FE 16 – 35 mm f/4 ZA OSS, FE 24 mm f/1,4 GM i FE 35 mm f/1,4 ZA koji mi omogućuju da predstavim objekt snimanja u odgovarajućem kontekstu i iskoristim okruženje u kojem se nalazi." Njegova oprema sadrži i klasične objektive za snimanje portreta, uključujući FE 55 mm f/1,8 ZA i FE 85 mm f/1,4 GM.

Najvažniji su mu ipak fotoaparati α9 i α7R III koji mu omogućuju kombiniranje ideja i stvaranje priča. No koja je svrha korištenja kućišta bez zrcala za radove poput njegovih? Amedeo objašnjava da je kvaliteta iznimno bitan faktor.

amedeo novelli sony alpha 7RII muškarac stoji na kutiji i gleda u pod

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55 mm f/1,8 ZA | 1/1250 s @ f/1,8, ISO 50

"Sjajna kvaliteta datoteka koju jamče senzori tvrtke Sony i mala veličina fotoaparata omogućuju meni i objektima snimanja veću diskretnost i mobilnost. No ono što me odmah osvojilo bila je ideja sustava bez zrcala. Mogućnost da napokon kroz elektroničko tražilo vidim scenu u stvarnom vremenu uz efekte zatvarača i blende koje sama odaberem naprosto me oduševila. Ta mi se ideja sviđa otkad sam prvi put koristila NEX 3, a SLR-ove sam zaboravila čim su RX-1 i prvi α7 postali dostupni na tržištu."

Proizvodi spomenuti u ovom članku

ILCE-9

α9 fotoaparat bez zrcala punog kadra sa slojevitim slikovnim CMOS senzorom

ILCE-9

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

ILCE-7RM2

SEL24F14GM

FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL35F14Z

FE 35 mm f/1,4 ZA

SEL35F14Z

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

Amedeo Novelli
Alpha Universe

Amedeo Novelli

Italija

"U zadnje je vrijeme moje fotografsko istraživanje usredotočeno na čovjeka. Kad bih to morao definirati, vjerojatno bih upotrijebio pojam "društvenog", mada u vrlo širokom smislu. Zanima me sve u vezi ljudi, od njihovih osjećaja do odnosa prema okolini. Odabrao sam sustav bez zrcala jer mi omogućuje da budem diskretniji i fleksibilniji u hvatanju osjećaja koje želim prenijeti putem svojih fotografija. Svjetlost pretvara obične stvari u čaroliju." – Trent Parke

Prikaz profila


x