Arktik i aurora

Ole Christian Salomonsen

Većini ljudi prilika da vide auroru borealis – možda i najčarobniju prirodnu igru svjetla – pruža se samo jednom u životu, no kao dijete koje je odrastalo na sjeveru Norveške, Ole taj fenomen gotovo da je uzimao zdravo za gotovo. Tek kad je odrastao počeo je opažati njegov učinak na druge ljude koji ga vide po prvi put i shvaćati da je u njemu tinjala podsvjesna fascinacija polarnim svjetlima.

"Vidio sam odrasle ljude koji su dolazili ovamo da bi to prvi put vidjeli i koji bi potom plakali i postajali preplavljeni osjećajima, i onda shvatite koliko imate sreće što vam je takav fenomen nad glavom. I ne samo to; aurora je doista prekrasna, a moja fascinacija njome rasla je kako sam stario.”

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen| Sony α7R II + 15 mm f/2.8 | 5 s, f/2.8

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen| Sony α7R II + 15 mm f/2.8 | 2 s, f/2.8

Ole C. Salomonsen

 © Ole C. Salomonsen | Sony α7 II + 16-35 mm f/2.8 ZA SSM | 25 s, f/2.8© 

Tijekom zadnjih 10 godina Ole je prikupio mnoštvo fotografija aurore; snimaka koje često sadrže i snažne pejzažne elemente, a u pojedinim slučajevima čak i divlje životinje.

"Više ne mogu nabrojati koliko sam je puta vidio, ali aurora mi nikad ne dosadi, a nju nije ni moguće savršeno reproducirati jer joj intenzitet, boja i brzina variraju. Nešto u njoj asocira na druge svjetove i mislim da je njezina veza sa svemirom i s toliko različitih stvari ono što fascinira nas, ljude."

Čak i u razdobljima niske aktivnosti aurore, Oleov rodni grad Tromsø smješten je točno ispod njezina ovala te se smatra jednim od najboljih mjesta na svijetu za promatranje tog spektakla. Zadivljujući arktički pejzaž san je svakog fotografa; ljeti je ondje ponoćno sunce, a proljetna i jesenska ravnodnevica donose duga, rastegnuta svitanja i smiraje koji pršte bogatim, nježnim svjetlom.

Ole provodi tjedne pažljivo planirajući svoje fotografije i tražeći odgovarajuće lokacije, ali za razliku od konvencionalne pejzažne fotografije, koja je donekle predvidljiva glede položaja sunca itd., varljiva priroda aurore može načeti živce čak i najstrpljivijeg fotografa.

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen | Sony α7R II + 16-35 mm f/2.8 GM |
0,8 s, f/13

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen | Sony α7R II + 16-35 mm f/2.8 GM |
1/1250 s, f/10

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen | Sony α77 II + 70-200 mm f/2.8 G SSM II | 1/500 s, f/6.3

"Možete isplanirati savršenu kompoziciju – pronaći onu rijeku koja teče prema dolini, prema vašoj slici, i potom stajati ondje čekajući da se aurora pojavi, no nakon nekog vremena shvatite da od toga neće biti ništa. A onda je pitanje imate li strpljenja čekati ili ćete naprosto zaboraviti na kompoziciju i snimiti fotografiju na drugi način?"

Mada pretežno fotografira statične prizore, Ole je prigrlio ideju snimanja kretanja aurore. Njegovi prvi pokušaji – snimanje statičnih kadrova i stvaranje snimke s ubrzanim protokom vremena – rezultirali su efektom izoliranih kadrova kojima je nedostajala veličanstvenost kakvu je zamišljao. Tada je otkrio α7s, čije su mogućnosti u uvjetima slabog osvjetljenja značile da s lakoćom može snimiti pravi videozapis. Impresioniran mogućnostima tog fotoaparata, Ole je isprobao i α7R, na koji se smjesta navukao.

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen | Sony α7 II + 24-70 mm f/4 ZA OSS | 1/1600 s, f/4.5

"Proveo sam neka testiranja fotoaparata i ostao osupnut kvalitetom slika. Bio je vrlo lagan i fantastične rezolucije, a dinamički mu je opseg bio bolji od svega čime sam se ikad koristio. Mogao sam izvući detalje iz sjenovitih područja na način na koji to prije nisam uspijevao učiniti. U usporedbi s mojom dotadašnjom opremom, α7R je za mene doista označio prekretnicu."

Ole je u međuvremenu obnovio svoju opremu i sada snima modelom α7R III i nizom objektiva G & G Master te je nedvojbeno impresioniran radnim značajkama stakla.

"Za rad na pejzažima upotrebljavam 16-35 mm f/2.8 GM ili 12-24 mm f/4 G, koji je moj omiljeni objektiv za snimanje aurore. Također fotografiram akcijske prizore i divlje životinje te se ne bih odrekao svojih objektiva 70-200 mm f/2.8 GM i 100-400 mm f/4.5-5.6 GM. Ti objektivi pružaju izuzetnu oštrinu i bolji su od svega što sam ikad prije upotrebljavao. Uz to nosim i 24-70 mm f/2.8 GM pa sam vrlo dobro pokriven u rasponu od 12 do 400 mm!"

Proizvodi spomenuti u ovom članku

ILCE-7RM2

Fotoaparat α7R II sa senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

ILCE-7M2 KUĆIŠTE / KOMPLET

E-mount fotoaparat α7 II sa senzorom punog kadra

Kućište/komplet ILCA-77M2

A-mount fotoaparat α77 II sa senzorom APS-C formata

SAL1635Z2

Vario-Sonnar® T* 16 – 35 mm F2,8 ZA SSM II

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SAL70200G2

70 – 200 mm, F2,8 G SSM II

SEL2470Z

Vario-Tessar T* FE 24 – 70 mm, F4 ZA OSS

Ole Christian Salomonsen
Alpha Universe

Ole Christian Salomonsen

Norveška

Fotografija je za mene lov na arktičko svjetlo.

Prikaz profila

TEST


x