“Zašto sam počeo snimati automobile?”, smije se Frederic Schlosser na pitanje. “Iskreno, zato jer sam mislio da ću, ako snimam Lamborghini, moći neko vrijeme u njemu sjediti! Tako je sve počelo.”
Frederic snima i tradicionalnije snimke automobila, no stil po kojem je postao prepoznatljiv je, kako kaže, “utemeljen na ugođaju. Snimam puno materijala za reklame i naravno da klijenti na kraju žele vidjeti svoj proizvod, no ono što me inspirira, i što klijenti također žele, jest atmosfera. Na savršenoj snimci automobil nije u središtu slike, već je dio scene. To je dio pokazivanja životnog stila koji želite imati; automobili nisu samo vožnja, već i iskustvo. Ako su samo statični na slici, nisu nimalo uzbudljivi.
“Da biste dočarali ugođaj, morate raditi brzo i koristiti prednosti osvjetljenja i vremenskih uvjeta, što znači da se Frederic mora osloniti na malu masu, kompaktne dimenzije, čvrstoću i sjajne značajke kućišta Alpha uz kombinaciju modela 7R, 7R II i 7R III. “Za mnoge komercijalne radove koristio sam veliki fotoaparat srednjeg formata, no prelazak na komplet Alpha omogućio mi je da brže reagiram i da se bolje izražavam.”
“Ako imate spori fotoaparat”, nastavlja Frederic, “velike trenutke možete propustiti zbog predugog postavljanja. Ne možete fotografirati impulzivno. Nedavno sam se vratio sa snimanja u Barceloni u kojoj smo na jednoj lokaciji imalo dobro osvjetljenje samo 2 sata, a morali smo snimiti 10 različitih fotografija. No kućišta Alpha imaju sve značajke potrebne za brzo snimanje. Pokreću se u tren oka, a automatsko fokusiranje je savršeno. Dinamički opseg omogućuje mi da na slikama istaknem detalje koje do sada nisam ni mogao snimiti, a rezolucija mi omogućuje detaljno izrezivanje i velika povećanja. Uz te značajke dobivam mnogo “nasumičnih” trenutaka koje do sada nisam mogao očekivati. Taj vam fotoaparat pruža mnogo sjajnih mogućnosti.”
Frederic je zavolio te “nasumične” trenutke te kaže da je “imperfekcija zapravo perfekcija. Kada sam počeo fotografirati, sve je morali biti savršeno i planirano. Želio sam osvijetliti sve elemente, fotoaparat je bio na stativu… no sada smatram da taj realizam izgleda bolje, a isto vrijedi i za lokacije.”
Sjajan primjer toga vidljiv je u Fredericovom omiljenom setu fotografija plavog BMW-a M2 koji koči ispod mosta u Los Angelesu. “U LA-u sam bio poslovno, no imam prijatelja koji ima taj automobil, pa smo iz čiste zabave snimali ispod mosta dva sata. Lokacija ima mnogo kontrasta i gledatelju omogućuje da automobil prepozna između svih oblika i sjena te da primijeti da vozač uživa u vožnji.”
Drugi skup slika prikazuje BMW i8 slikan noću po kiši. Defokusirane kapi kiše prekrivaju objektiv i režu čiste linije automobila, no ključne su za dočaravanje atmosfere vožnje noću tijekom oluje. “Ljudi misle da su te kapi kiše umetnute Photoshopom, no sve su slike uslikane iz prvog pokušaja. Svjetlost zapravo dolazi iz automobila koji su stajali iza nas jer su mislili da čekamo na semaforu! Bilo je prilično užurbano, no vrlo zabavno.”
Frederic seriju α7R smatra ključnom za snimanje fotografija poput ove. “Kada imam situacija kao što je ona s BMW-om i8 na mostu, ne želim razmišljati o tome kako kiša može oštetiti fotoaparat, već samo želim snimiti fotografiju. Fotoaparat jednostavno mora funkcionirati, a uz zaštitu od vremenskih uvjeta na modelima serije Alpha nikad nisam imao problema.”
Još jedan od omiljenih setova prikazuje Mercedes-Benz EQC tijekom izlaska sunca na švedskoj obali. Ugođaj slike ponovno se savršeno podudara s kampanjom. “To je bio prvi potpuno električni Mercedes, pa je ideja bila ‘svitanje nove ere’. Snimali smo prema Suncu te smo bili vremenski ograničeni… 10 ili 15 minuta uz savršeno osvjetljenje tijekom kojeg ne smijete gubiti vrijeme razmišljajući o fotoaparatu. Uz seriju Alpha 7R nećete propustiti nijedan trenutak, a fotoaparati iz te serije savršeni su za svaku priliku.”
„Potaknut savršenim trenutkom“