james glancy s kamerom FX6 i pričvršćenim objektivom sony 600 mm f4 GM OSS

Divljina u blizini | Kratki film snimljen kamerom Sony FX6

James Glancy

Ja sam James Glancy i televizijski sam voditelj koji sam snima svoje emisije te radim na zaštiti životinja. Prije sedam godina napustio sam britansku vojsku te se počeo baviti očuvanjem prirode i televizijskim poslom. Vodio sam i snimao emisije za Discovery Channel i National Geographic te sam bio producent serije o zaštiti prirode za Mail Plus u Velikoj Britaniji. Jako volim kopneni i morski životinjski svijet i, premda uživam raditi produkcije koje se bave prirodoslovljem, osjećao sam da moram vizualno ispričati priče o šteti koju je čovjek nanio prirodi i istaknuti rad ljudi koji se bave zaštitom planeta. Upravo sam se vratio iz Amerike, gdje sam snimao dokumentarac o morskim psima za National Geographic.

Divljina u blizini

2020. nas je podsjetila koliko smo se izolirali od prirodnog svijeta. Razne su mjere ljude potaknule da otkriju ljepotu prirode koja je često toliko blizu doma. Shvatili smo i koliko je važno štititi divlje životinje i prirodu jer bez njih nije moguće preživjeti. Snimio sam kratak film koji ističe ljepotu divljine koja je mnogim ljudima u Južnoj Engleskoj pružila predah od ovogodišnje pandemije i koji na vizualan način pokazuje koliko se isplati potražiti divljinu u vlastitoj blizini.

james glancy s kamerom FX6 na drvo

Prvi dojmovi nakon snimanja kamerom Sony FX6

Pri snimanju kamerom Sony FX6 najviše su me se dojmile mogućnosti 4K usporene snimke uz 120 sl./s. Savršena je za snimanje dramatičnih trenutaka pri snimanju životinja u prirodi. Možete razlučiti svaki pokret životinje i unijeti emocije u sadržaj

Dok snimam životinje u prirodi važno mi je i da dimenzije te masa opreme budu što manji jer moram snimati iz različitih kutova sa stabala ili sa zemlje. FX6 je iznimno robusna, a mala kamera. Stoga je idealna za snimanje u pokretu, a i iznimno je lagana za kameru tog kalibra. No unatoč tako malom kućištu, omogućuje fantastičnu kvalitetu slike pri svim uvjetima osvjetljenja zahvaljujući 4K senzoru punog kadra.

sony fx6 na tronošcu s pričvršćenim objektivom 24 70 GM

Druga značajka koja me se dojmila bio je modularni dizajn, koji mi omogućuje brzo postavljanje dodatne opreme kao što su kardan, nosač za vozilo ili tronožac. Kad snimate životinje u prirodi, nemate drugu priliku za određenu snimku, pa je to nužno za moj stil snimanja. Za ovo sam se snimanje koristio raznim širokokutnim dugim objektivima jer takva je priroda životinja. Za snimanje krupnih planova životinja, a da ih pritom ne ometam, uglavnom sam upotrebljavao Sonyjeve objektive 70 – 200 mm F/2,8 GM, 600 mm F/4 GM i 200 – 600 mm G. Potonji je vrlo svestran po pitanju teleobjektiva i omogućuje brzu promjenu kadra snimke. Koristio sam se i širim objektivima, kao što je Sony 16 – 35 mm f/2,8 GM, da bih snimio širi kontekst za priču.

james glancy drži fx6 uz pričvršćen sony 70 200 f2,8 gm

Savjeti za snimanje uz Sony FX6 i završne misli

Za početak mislim da je ključno koristiti nativne objektive Sony E mount jer oni omogućuju korištenje svih prednosti sjajnog automatskog fokusiranja kamere FX6. Tijekom snimanja i dalje koristim ručne objektive i objektive za automatsko fokusiranje, no novi sustav automatskog fokusiranja izvrstan je za praćenje divljih životinja.

Onima koji su upotrebljavali Sony FS7 izbornici će biti poznati, ali FX6 sadrži brojne mogućnosti za pohranu unaprijed postavljenih funkcija. Isprati se odvojiti vrijeme i postaviti ih unaprijed za snimanje u pokretu kad vam je vrijeme za pripremu snimke ograničeno. Što se dodatne opreme tiče, preporučio bih upotrebu ručnog kardana jer je FX6 malen i lagan. Zahvaljujući modularnom dizajnu, jednostavno se montira na brojne proizvođačeve kardane. U opremi preporučujem i tražilo koje se može pričvrstiti za monitor kamere FX6. Izvrsno je što se FX6 pridružio fantastičnoj Sonyjevoj liniji Alpha. Vjerujem da će to postati glavna kamera za snimatelje dokumentaraca, a osobito onih koji snimaju priče koje se brzo odvijaju pred njima. Kao i kameri FS7, konstrukcija joj je dovoljno čvrsta za teške uvjete, ali je mnogo manja i omogućuje mnogo bolju kvalitetu slike.

Predstavljeni proizvodi

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili