Dokumentiranje događaja jedna je stvar, no dočaravanje osjećaja vremena i prostora sasvim je druga vještina. Fotograf vjenčanja Mārcis Baltskars po tome je postao poznat: stvara prekrasne intimne portrete vjenčanih parova usprkos pritisku i ograničenjima koje sa sobom nosi snimanje vjenčanja.
"Velika je čast biti odabran za fotografa vjenčanja", objašnjava Mārcis. "Sve je toliko nevino – smijeh i suze su stvarni i svi stvaraju svoje uspomene. Ne možemo sve zapamtiti, no fotografije nam omogućuju da ponovno proživimo sve trenutke."
Marcis kao fotograf mora pratiti i dokumentirati događaje tijekom cijelog dana. Uvijek se puno toga događa – pozdravljaju se gosti, održavaju se govori, plešu se plesovi, a Mārcis sve to snima koristeći svoj Sony Alpha 7R III. U svoj toj strci Mārcis pronalazi priliku za snimanje prvih nekoliko trenutaka tek vjenčanog para.
Fotografije u tom scenariju postaju suradnja: Mārcis sluša, prati i planira kako će raditi s parom. "Sve se temelji na komunikaciji. Kao fotograf ne mogu samo reći – nagni glavu, nakrivi glavu, gledaj u daljinu... Moram stvoriti iluziju koju osoba želi pratiti u svojoj glavi. Naravno, ta osoba mora osjećati da sam profesionalac – ako se doima nesigurnom, moram pokazati da znam što radim i da mi u potpunosti može vjerovati."
Budući da nema puno vremena za rad, Mārcis se oslanja na Sony Alpha 7R III za snimanje fotografija koje je zamislio. "Eye AF je sjajan za rad s ljudima. Umjesto razmišljanja o tehnici i oštrini, mogu se usredotočiti na druge važne stvari kao što su perspektiva, kompozicija i, ono što je najvažnije, komunikacija s osobama koje snimam."
Tu je i tiho snimanje – značajka koja je ključna za rad fotografa vjenčanja: "ceremonija vjenčanja dragocjen je trenutak u kojem je iznimno važno da fotograf bude nevidljiv i da ne ometa tijek događaja. Zato je tu značajku jednostavno potrebno imati!"
Što se tiče objektiva, Mārcis uživa u fleksibilnosti koju mu pruža objektiv za zumiranje FE 24 – 70 mm f/2,8 G Master. "To je moj najveći saveznik! Zaista je sjajan – daje kvalitetne i oštre slike uz brzo automatsko fokusiranje, pa ne moram često mijenjati objektive." No kada snima portrete, koristi klasičnu žarišnu duljinu od 85 mm objektiva Sony FE 85 mm f/1,4 G Master.
Mārcis ima sve alate i značajke koji su mu potrebni za brzu reakciju kada vidi priliku. Jedan takav trenutak u kojem se sve poklopilo rezultirao je jednom od njegovih omiljenih slika. "Bila je večer, svi su plesali na podiju, a ja sam šetao i gledao uokolo. Sunce je baš zašlo, bio je sumrak, a na livadu se polako spuštala magla. Otrčao sam unutra da bih par obavijestio da im je priroda odlučila pokloniti fenomenalan poklon, no oni su rekli da sljedećih 30 minuta žele posvetiti tulumu. Rekao sam im sada ili nikada."
Nasreću, mlada i mladoženja su pristali te je postupak snimanja nevjerojatne slike započeo.
"Izašli smo iz hale na livadu koja je bila prekrivena kapljicama rose. Nakon nekoliko minuta haljina mlade bila je potpuno mokra te ste iz njezinih cipela mogli izlijevati vodu, no to nas nije zaustavilo. Slika ima sve – mjesec koji je tek izašao, čarobnu atmosferu i prekrasan pogled mlade i mladoženje – kao da ništa drugo ne postoji."
To su trenuci za koje Mārcis živi – stvaranje fotografija i uspomena za cijeli život: "najdraži su mi trenuci kada me par iznenada kontaktira 3, 5 ili čak 10 godina nakon vjenčanja kada listaju fotoalbum na godišnjicu vjenčanja sa suzom u oku te mi kažu da, zahvaljujući fotografijama koje sam snimio, ponovno mogu proživjeti taj prekrasan dan. Slike poput tih zaista me čine sretnim."
"Najbolja stvar sa slikama je ta što se nikad ne mijenjaju, čak ni kad se promijene na njima prikazani ljudi." – Andy Warhol