mike will sony alpha 7RIII londonski gradski prizor tijekom noći

Tko se boji mraka?

Mike Will

"Najbolja stvar kod fotografije pri slabom osvjetljenju", objasnio je Mike Will, "jest to što predstavlja izazov. Nije je jednostavno savladati, pa postaje prilika da dokažem svoju kreativnost."

Mike snima scene gradova pri slabom osvjetljenju i noćne portrete Londona već nekoliko godina, a taj mu izazov nikada nije dosadio: "Odabirem snimanje noću prije bilo kojeg drugog doba dana, a velik je razlog način na koji ljudi reagiraju na moje slike. Mogu se odlučiti za gradske scene koje vide deset puta dnevno, pogled koji uzimaju zdravo za gotovo, i pretvoriti ih nešto posve drukčije i prekrasno."

mike wil sony alpha 7RIII 20 fenchurch tijekom noći

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1.0s @ f/4.0, ISO 100

Nema sumnje da su Mikeovi kadrovi snimljeni pri slabom osvjetljenju impresivni; riječ je o sjajnoj kombinaciji kompozicije, precizne procjene trenutka i zadivljujućih boja koju je usavršio nakon godina snimanja. To uz značajke fotoaparata iz serije Alpha bez zrcala i njegovu strast prema savladavanju izazova snimanja noćnih portreta rezultira slikama u slabom osvjetljenju koje su zanimljive i čarobne.

Mike tvrdi da se tjera da svakoj slici doda dodatnu vrijednost s pomoću elemenata koji se ističu i privlače pozornost gledatelja.

mike will sony alpha 7RIII muškarac stoji iza rotirajućih svjetla ispred katedrale svetog pavla

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 2.5s @ f/8.0, ISO 160

Kako točno podići slike snimljene u slabom osvjetljenju na novu razinu? Kako ih pretvoriti u nešto emotivno i dramatično? Mike koristi različite elemente, a jedan od njih zapravo je snimanje s povišenog položaja.

"Više točke gledišta sjajne su pri snimanju gradova poput Londona", odao nam je, "a dobit ćete i osjećaj slobode koji proizlazi iz odmaka od ulice, kao i širi pogled. Važno je pronaći ravnotežu jer ipak ne želite izgubiti povezanost s mjestom koje snimate ili ga pretvoriti u nešto anonimno."

Pogledajte ovu sliku pogleda na obalu, gdje viša točka gledišta pruža tradicionalnu kompoziciju pejzaža s dramatičnim vodećim linijama koje navode oko gledatelja.

mike will sony alpha 7RIII svjetla prometa na londonskim ulicama snimljena dugačkom ekspozicijom tijekom noći

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 5.0s @ f/11.0, ISO 125

Drugi je važan element i pokret, no ne svaka vrsta pokreta. Dugačke ekspozicije u okruženjima slabog osvjetljenja prirodno dovode do zamućenja uslijed pokreta i tragova pokreta, no Mike tvrdi da se ipak potrebno malo potruditi. On objedinjava statične elemente sa zamućenjem, pa tako kao fokalnu točku može koristiti statični autobus u središtu snimke obale ili pak mirno ljudsko tijelo koje je u suprotnosti s pokretom.

"Ponovno je tu problem pronalaženja rješenja", pojasnio je Mike. "Morate biti strastveni i uložiti puno vremena, često na hladnoći, i pričekati pravi trenutak. Nekada se treba boriti i protiv autobusa i automobila, no kada znate da ste nakon 20 ili 30 pokušaja snimili savršenu snimku, to je odličan osjećaj."
mike will sony alpha 7RIII muškarac naslonjen na telefonsku govornicu tijekom noći uz promet vidljiv na ulici

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 2.0s @ f/10.0, ISO 320

Za najnovije snimke londonskih znamenitosti pri slabom osvjetljenju Mike je iskoristio pouzdani α7r III i α7 III. Prednosti fotoaparata bez zrcala nisu mu promakle, no budući da je α7 II bio prvi profesionalni fotoaparat koji je koristio, značajke koje čine fotografiranje pri slabom osvjetljenju jednostavnijim nego u prošlosti sada su mu uobičajene. "Kada me ljudi pitaju o problemima pri korištenju DSLR uređaja, kao što je fokusiranje u mraku ili usavršavanje ekspozicije, sve mi je to prilično nepoznato. Ja se pitam zašto ne koriste vršne vrijednosti fokusa ili pogledaju što snimaju kroz tražilo, nakon čega me zbunjeno gledaju! Nakon godina korištenja kompleta serije Alpha mislim da su mi sve te sjajne značajke zapravo postale potpuno normalne."

mike will sony alpha 7RIII pogled niz stepenice na osvijetljenog dinosaurusa u britanskom muzeju

© Mike Will | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/80s @ f/2.8, ISO 2000

Snimanje pri slabom osvjetljenju znači i da pri odabiru opreme Mike mora voditi računa o veličini. "Manji, lakši fotoaparati i objektivi olakšavaju rad tijekom noći u gradu", pojasnio je, "a ako bih se odlučio za DSLR punog kadra kvalitete usporedive onoj kompleta serije Alpha, on bi bio gotovo dvostruko veći od njega."

Što kada je riječ o objektivima? Mike nam je odao da i tu odabire lakše verzije: "Gotovo 90 posto vremena koristim FE 16-35mm F2.8 GM za snimanje pri slabom osvjetljenju s dugim ekspozicijama. Za portrete, kao što je snimka djevojke na ljuljački, koristim Distagon T* FE 35mm F1.4 ZA, a znam da se uz način fokusiranja Eye AF serije Alpha mogu u potpunosti osloniti na oštrinu koja je prisutna čak i prilikom potpuno otvorene blende."

mike will sony alpha 7RIII djevojka na vožnji u zabavnom parku koja se vrti u krug

© Mike Will | Sony α7R III + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/320s @ f/1.8, ISO 1000

Najvažniji je izazov pri snimanju pri slabom osvjetljenju kvaliteta slike i mogućnost snimanja boja i detalja koji će privući gledatelje. I u tom slučaju kućišta serije Alpha ispunjavaju zadatak, a Mike ostavlja ravnotežu bijele boje na automatskoj postavki te unosi male promjene boja u programu Lightroom.

Čak i ISO i dinamički opseg zadovoljavaju uvjete slabog osvjetljenja. "Portrete pri slabom osvjetljenju snimam s postavkom ISO 1000 ili višom", pojasnio je Mike, "no i dalje postižem detalje i kvalitetu senzora, a slike su jasne. Scene ulica pri slabom osvjetljenju snimam na postavkama između 50 i 500, što je zapravo odličan dinamički opseg za detalje u svijetlim i tamnim dijelovima slike. Tako se nosim s izazovom slabog osvjetljenja."

Pitate li se ima li Mike zadnjih mudrih savjeta za fotografe koji žele snimati noćne scene? "Nije dovoljno samo snimati noću. Treba napraviti nešto drukčije."

Predstavljeni proizvodi

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili