Divlji u srcu

Kyle Meyr 

Na fotografijama Kylea Meyra primijetit ćete nešto drugačije. Pejzaž je na njegovim slikama jednako živ kao i sportaši i avanturisti koje snima te igra svoju ulogu, bilo glavnu ili sporednu, baš kao i sam predmet snimanja.

Kyleove fotografije nisu statični portreti ni jednostavne snimke akcije koje je moguće snimiti bilo gdje, već priče osoba u njihovu okruženju. Kyle tu ravnotežu savršeno dočarava svojim fotoaparatom:

"Mali ljudi, veliki pejzaži. Obožavam to. Nema boljeg od snimanja osobe u borbi s prirodom. Pejzaž osobi daje karakter, bez obzira na to penje li se ta osoba po ledenjačkoj stijeni ili spušta skateboardom po pustinjskoj cesti. To dodaje izazov užitku kojem streme."

Kyle-Meyr-Sony-alpha-9-mountain-climber-ascending-icy-cliff-face

© Kyle Meyr | Sony α9 + 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS | 1/200 s @ f/6,3, ISO 500

Isto vrijedi i u obrnutoj situaciji. "Ljudski lik dodaje osobnost pejzažu i mnogo više konteksta no što bi ga bilo na slici same prirode", objašnjava. "Ako kadrirate osobu iznad ili ispod horizonta, dodajete percepciju veličine, što vam omogućuje da dočarate raskoš ili pustoš okolnog pejzaža ili pak da izazovete osjećaj vrtoglavice, ovisno o tome koju priču želite ispričati. Netko možda namjerava upravljati kajakom ispod tih planina i možda bi te planine tu osobu morale štititi."

 

Kyle-Meyr-Sony-alpha-9-group-of-skiers-making-their-way-down-a-slope-in-the-warm-evening-sun

© Kyle Meyr | Sony α9 + 16 – 35 mm f/2,8 GM | 1/320 s @ f/6,3, ISO 200

Kyleov interes za akciju rezultat je njegove ljubavi prema skijanju. "Majka mi je Norvežanka, a i sam sam odrastao u SAD-u gdje sam uvijek bio na padinama." No tek ga je izloženost drugoj vrsti pejzaža potaknula da se potpuno posveti sportskoj i avanturističkoj fotografiji. Nakon što je tri godine studirao novinarstvo u Londonu, postao je svjestan koliko mu fali priroda. "Znao sam da kod kuće u Norveškoj ima toliko stvari vrijednih snimanja", kaže Kyle. "Čim sam se vratio ništa me nije moglo zaustaviti. S fotoaparatom sam prošao sve moguće i pritom snimio svaki kutak Norveške."

Kyle-Meyr-Sony-alpha-9-skier-in-mid-air-after-tackling-a-high-jump

© Kyle Meyr | Sony α9 + 85 mm f/1,4 GM | 1/16000 s @ f/1,4, ISO 100

Vrijeme u Londonu nije bilo uzalud potraćeno. Naprotiv, novinarsko obrazovanje pomoglo mu je da shvati važnost pretvaranja iskustva u priče.

"Oduvijek sam želio biti u središtu događaja, pa sam bio ljubomoran na novinare kojima je to polazilo za rukom – na osobe kao što su Hunter S Thompson ili Tom Wolfe koji su živjeli svoje priče. Što sam više koristio fotoaparat pokušavajući postati dijelom tih priča, to sam više shvaćao da ljudima priču bolje mogu ispričati ako im pokažem sliku upravo onoga što sam vidio, bez obzira na to bio to lijep prizor ili ne."

U ovom slučaju proživljavanje priče podrazumijeva da su fotograf i fotoaparat dorasli zadatku. "Volim biti vani što je više moguće", kaže Kyle, "pa mi je dugo trajanje baterije izrazito važno. O tome, na kraju krajeva, ovise i rezultati snimanja."

Kyle-Meyr-Sony-alpha-99II-group-of-climbers-camping-on-a-mountain-illuminated-by-late-evening-sun

© Kyle Meyr | Sony α99 II + 14 mm f/2,8 | 13 s @ f/2,8, ISO 1600

Odličan je primjer iskustvo sa snimanjem norveškog događaja naziva Norseman, jednog on najzahtjevnijih triatlona na svijetu. "Počinjete snimati u dva ujutro kada se svi ukrcavaju na brod i iskrcavaju usred fjorda", kaže nam Kyle, "Snimanje završava tek pri zalasku sunca. Ako ste entuzijastični fotograf poput mene, vratit ćete se s najmanje dvije tisuće snimki. Za α9 i α7R III imam tri rezervne baterije i nikad se nije dogodilo da mi to nije bilo dovoljno."

Oslanja se i na vrhunsko automatsko fokusiranje na modelu α9: "To mi je vjerojatno najdraža značajka fotoaparata – ne griješi u 99 % slučajeva, što znači da čim nešto vidim, odmah to mogu snimiti. Ako, primjerice, skijam, mogu stati na nizbrdici, skinuti ruksak, izvaditi fotoaparat i biti spreman za snimanje. Sve to pri 20 sl./s uz neprekidno automatsko fokusiranje omogućuje mi da snimim svaki trenutak i kasnije odaberem najbolje snimke, što mi je doista promijenilo život."

Kyle-Meyr-Sony-alpha-9-canoeist-makes-his-way-across-lake-towards-mountain

© Kyle Meyr | Sony α9 + 85 mm f/1,4 GM | 1/2000 s @ f/1,4, ISO 100

Unatoč tome što je snimao neke od najljepših svjetskih pejzaža, Kyleov pristup s munjevitim snimanjem trenutaka znači da mu preostaje malo vremena za tradicionalno snimanje uz korištenje filtara i stalaka za fotoaparat. "Nikad ne koristim tronožac. Volim držati korak s akcijom i snimati trenutke čim se oni dogode, pa se oslanjam na Raw format i mogućnosti svojeg fotoaparata."

S obzirom na utiske avanturizma i divljine koje tvoje snimke ostavljaju, tražiš li nešto specifično na lokacijama? "Moje priče obično obuhvaćaju osobe izvan civilizacije, pa u većini slučajeva na snimci ne želim imati ceste. Mišljenja sam da ceste daju dojam da je osoba u civiliziranom okruženju. No to na neki način postaje sve teže jer moje fotografije privlače ljude da ostave svoj trag u divljini."

Kyle-Meyr-Sony-alpha-9-pair-of-skiers-stand-atop-snow-covered-mountain

© Kyle Meyr | Sony α9 + 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS | 1/320 s @ f/2,8, ISO 100

"U Norveškoj su počeli graditi ceste i kamene stepenice uz neke planine jer turistima to omogućuje da ih lakše posjete. Za mene nema ništa gore od toga da dođem do vrha planine i shvatim da je netko već izgradio stepenice."

Za njega je najbolji primjer toga stijena Pulpit kod fjorda Lysefjord: "To je jedna od najljepših stvari koje je Majka Priroda stvorila, ali su nedavno proširili cestu sve do planine da bi skratili put kojim je potrebno hodati. Time je nestao osjećaj postignuća za trud koji je potrebno uložiti da se pogled zaradi. Nekada je bit užitka bila u tome da si mogao reći da si krenuo od oceana i došao 1000 m iznad njega. Fantastično je što fotografije privlače ljude da iskuse ta mjesta, i želim da ih ljudi vide, no kada osvajanje divljine postane jednostavno, mijenja se sam karakter cijele priče."

Proizvodi spomenuti u ovom članku 

ILCE-9

α9 fotoaparat bez zrcala punog kadra sa slojevitim slikovnim CMOS senzorom

ILCA-99M2

α99 II sa slikovnim senzorom punog kadra s pozadinskim osvjetljenjem

SEL70200GM

FE 70 – 200 mm F2,8 GM OSS

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL85F14GM

FE 85 mm f/1,4 GM

Kyle Meyr
Alpha Universe

Kyle Meyr

Norveška

Ne možete baš često naći svu ovu divotu na jednom mjestu… to se zove priroda.

Prikaz profila