Jesse McCartney – prvo preslušavanje uz tehnologiju 360 Reality Audio

Popričali smo s Jessejem McCartneyem o uzbuđenju nastupanja uživo, prvim dojmovima o tehnologiji 360 Reality Audio i prihvaćanju sjajnih ideja.

U suradnji s tvrtkom LIVE NATION

Jesse McCartney

jessemccartney-still

Rođen u New Yorku, Jesse McCartney izgradio je karijeru kao glazbenik, kompozitor i glumac. S 11 godina dvaput je nominiran za nagradu Daytime Emmy kao glumac u ABC-jevoj seriji „Sva moja djeca”, a bio je i član grupe Dream Street, čiji je prvi album prodan u više od 800 000 primjeraka.
Sa 16. godina McCartney je izdao prvi solo-album, Beautiful Soul, prodan u više od 1,8 milijuna primjeraka. 2008. je s Ryanom Tedderom napisao veliki hit Leone Lewis, „Bleeding Love”, koji je došao na prvo mjesto ljestvica u 34 države – jedinu pjesmu koja je to postigla u više od deset godina, a i nominirana je za Grammy te je osvojila ASCAP-ovu nagradu za pjesmu godine (2009.). Jessejev singl „Leavin’” s trećeg albuma, Departure, 2008. je dospio na prvo mjesto ljestvice Top 40 u SAD-u. Drugi hitovi koji su dospjeli na ljestvice uključuju „She’s No You”, „Body Language”, „How Do You Sleep”, „It’s Over” i „Shake”. Njegove glumačke uloge obuhvaćaju glavne uloge u serijama i filmovima kao što su „Kuća na plaži” i „Keith” te gostovanja u serijama „Hannah Montana” i „Fear The Walking Dead”. McCartney je posudio glas likovima kao što je Theodore u filmovima Alvin i vjeverice te trenutno glumi superjunaka Nightwinga u seriji Tinejdžeri superjunaci.
2018. njegov je singl „Better With You” otvorio istoimenu turneju. 2019. počela je s američkom turnejom „The Resolution Tour” i prvi će put odvesti Jesseja u Jugoistočnu Aziju. Trenutno sklada novu glazbu koja će biti izdana krajem 2019.

„Glazba je moja prva ljubav”

- LIVE NATION

Hvala ti što si pristao na razgovor, Jesse. Karijeru si započeo vrlo mlad. Kako je to utjecalo na tebe i na tvoje današnje stvaralaštvo?

JESSE MCCARTNEY

Odrastao sam u obitelji ljubitelja glazbe. Cijela moja obitelj, od bake i djeda, do roditelja, brata, sestre, rođaka, svi su odrasli s ljubavlju prema umjetnosti, glazbi, a posebno kazalištu. Roditelji bi nas tijekom odrastanja često okupili oko klavira gdje bismo zajedno pjevali i preslušavali stare albume. Time su postavljeni temelji.

Mislim da sam imao sedam ili osam godina kada sam s roditeljima počeo odlaziti u kazalište i gledati njihove izvedbe u produkcijama lokalne zajednice kao što su, primjerice, produkcije Rogers i Hammerstein. S vremenom sam im se i sam pridružio te smo počeli nastupati zajedno kao obitelj u viktorijanskim kazalištima s 500 sjedala.

Nakon nekog vremena nekoliko je osoba iz New Yorka došlo u predgrađe te mojim roditeljima reklo da im se sviđaju moji nastupi te da bi me morali dovesti na Manhattan. Majka me ubrzo i odvela te sam počeo odlaziti na audicije za Broadway. Nakon godinu dana ili nešto manje dobio sam ulogu Louisa u predstavi "Kralj i ja" uz Haley Mills koja je glumila Annu.

S devet godina već sam bio na prvoj državnoj turneji s predstavom "Kralj i ja". U to mi se vrijeme to nije činilo poslom. Još uvijek ne shvaćam to kao posao. Naravno, primao sam plaću, ali radio sam to iz ljubavi. Nisam baš razmišljao o poslovnoj strani. I danas, 20 godina nakon toga, još uvijek se time bavim. I još uvijek to činim iz ljubavi. Dobro, danas malo više ekonomski razmišljam [smijeh], ali to je i zauvijek će ostati moja prva ljubav.

- LIVE NATION

Kako je to iskustvo iz mlađih dana dovelo do toga da danas pišeš pjesme? Koliko je važno iskustvo koje si prikupio tijekom karijere kada razmišljaš o pisanju pjesama?  

JESSE MCCARTNEY

Ja sam oduvijek htio pisati pjesme. Sa 16 godina mislio sam da ću biti odličan kompozitor. To se rijetko ostvari jer u toj točki u životu nemate jasnu predodžbu o stvarima. Bio sam srednjoškolac koji se nosi s problemima svakog adolescenta i nisam znao mnogo o svijetu oko sebe.

Mislim da je trebalo proći određeno vrijeme da odrastem, da proputujem svijet, da upoznam nove ljude i da se zaljubim – i odljubim, da doživim bol i patnju i ljubav, sve ono iz čega crpim inspiraciju kada pišem pjesmu.[Tada sam], više nego ikad prije, osjetio da sam savladao vještinu pisanja pjesama jer sam više nego ikad [prije] osjećao da sam na vrhuncu. Proputovao sam cijeli svijet. Upoznao sam brojne kulture diljem svijeta. I prošao sam kroz brojne ljubavne veze. Moglo bi se reći da sam jednostavno postao mudriji. [Smijeh] I mislim da zato pišem bolje, iskrenije i pristupačnije pjesme.

- LIVE NATION

Koliko ti stvaranje glazbe danas znači?

JESSE MCCARTNEY

Glazba je, kao što sam već kazao, moja prva ljubav. Nakon kraćeg izbivanja – napravio sam pauzu od tri i pol, četiri godine da bih se okušao u drugim kreativnim izričajima – mislim da sam tijekom zadnjeg boravka u studiju prije otprilike godinu dana, kada sam započeo ovu novu zbirku pjesama, shvatio da sam postao malo bolji u tome. Kada se osvrnem na sebe kao 16-godišnjaka i poslušam neke pjesme koje sam napisao – shvaćam zašto ih moja diskografska kuća nije htjela uvrstiti na album.

Mislim da sam napredovao i da još napredujem. No mislim da je ova zadnja zbirka pjesama pokazala moje mogućnosti kao tekstopisca i kompozitora. Volim svoj posao.

Jedna od omiljenih mi prednosti sada je mogućnost pisanja pjesme i njezina objavljivanja istog trena te dobivanje prve reakcije – u roku od nekoliko minuta – od ljudi koji me godinama prate. To nekoć nije bilo jednostavno. Prošli bi mjeseci prije nego što bi se utvrdilo kakav je opći konsenzus o određenoj pjesmi.

- LIVE NATION

Želimo čuti još tvojih dojmova, no najprije nam reci je li stvaranje glazbe nešto bez čega ne bi mogao živjeti?

JESSE MCCARTNEY

Apsolutno. Glazba je, zvuči kao kliše, ali je istina – glazba je univerzalni jezik. Uopće ne znati japanski, ali kada u Japanu sviram neku pjesmu, na licima ljudi vidim što osjećaju kada je slušaju. Uz to, na pozornici, usred nastupa oslobađa se određena energija i ne morate se međusobno razumjeti – ali ćete se ipak međusobno sporazumjeti.

Ne mogu zamisliti da nakon buđenja ne objavim nešto na servisu Spotify dok pijem kavu. U automobilu slušam – to je dio moje svakodnevice. A mislim i da to vrijedi za većinu ljudi.

- LIVE NATION

Koliko ti znače nastupi pred tisućama obožavatelja?

JESSE MCCARTNEY

Najugodnije se osjećam kada nastupamo uživo. Počeo sam karijeru na pozornici i vatreno krštenje sam doživio u kazalištu [prvi put]. Zato se na pozornici osjećam vrlo ugodno. I fantastična stvar u vezi s [nastupima uživo] jest to što iz prve ruke možete vidjeti reakciju na pjesmu pa tome sve češće pribjegavam. Napišem pjesmu i odsviram je na koncertu u studentskom klubu ili na turneji. I to je pjesma koju nitko nikad nije čuo, koja nije objavljena, a dobivate tako neposrednu reakciju. Odmah možete osjetiti vole li pjesmu ili je opće ne osjećaju. To mi je omiljeni dio nastupa uživo.

Ali volim izvoditi i pjesme koje svi znaju. Sviranje hitova nikad ne dosadi kada svi zajedno pjevaju sa mnom. To je fantastičan osjećaj. Ali da, sada volim testirati novi materijal na pozornici. To je trenutno moj pristup. Mogu napisati pjesmu, popeti se na pozornicu i provjeriti sviđa li im se.

- LIVE NATION

Koliko su vam važni vaši obožavatelji?

JESSE MCCARTNEY

Vrlo sam sretan što je danas, kada mnogi brzo prelaze na nove stvari, moja baza obožavatelja ostala vjerna tijekom godina, što po mom mišljenju nije sasvim u skladu s vremenom u kojem živimo. To me fascinira.

Mislim da su se [moji obožavatelji] zaista iskazali tijekom zadnje godine i pol. Napravio sam dulju pauzu od glazbe i pribojavao sam se izdavanja bilo čega. Budući da nisam znao kakva će biti reakcija – nisam znao ni hoće li ikoga biti briga za to. Ali oni su se samo pojavili u rekordnim brojevima. Ove smo godine imali dvije rasprodane turneje. To je pravi dokaz vjernosti mojih obožavatelja.

jessemccartney-play-1
jessemccartney-play-2

„Sonyjeva vizija, njegova temeljna filozofija kao tvrtke jest isporučiti 'kando' doživljaje putem zvuka i glazbe… sviđa se to.”

- LIVE NATION

Usred ste snimanja novog albuma. Kako izgleda taj proces i koliko vam je važno obožavateljima ponuditi najbolji mogući proizvod?

JESSE MCCARTNEY

Ono što vam mogu reći jest da obožavatelji odmah prepoznaju da nešto nije u redu. Upravo oni znaju što je za vas autentično te kada se zaista trudite, a kada ne. Kada nekoliko dana nešto ne objavim, od njih obično dobijem poruke kao što su "Nestaješ, odlaziš, opet nam to radiš. Molim te, nemoj." Zbog njih moram biti uistinu oprezan, i to obožavam i iskreno cijenim.

Kao umjetnik i perfekcionist, želim da osobe koje cijene ono što izdajem dobiju proizvod vrhunske kvalitete. Želim da zvuči izvanredno. Želim da pjesma bude napisana najbolje što znam. Želim da pobudi osjećaje boli, uzbuđenja ili ljubavi. Želim da utječe na moju publiku, da u njima izazove emocije. Želim da to bude nešto s čime se mogu povezati. Smatram da je to u glazbi najvažnije, pa želim stalno biti na najvišoj razini. To je, na kraju krajeva, bit svega. Ne želim to raditi tek toliko da nešto napravim. Uvijek dajem sve od sebe.

- LIVE NATION

Pročitao sam da je tvoja trenutna nevjerojatna posvećenost glazbi rezultat reakcije obožavatelja na pjesmu "Better With You" koju ste izdali početkom prošle godine, ne znajući kakav će uspjeh postići...

JESSE MCCARTNEY

Da, primjerice "Here I am." "Better With You" bio je pokretač cijelog projekta. O toj sam stvari imao podijeljeno mišljenje, nisam bio siguran gdje će nas odvesti i kakav uspjeh će postići. Znao sam da želim napraviti spot s konceptom koji sam imao u glavi, a sadržaj je bio prilično skup. Napravili smo lijepu pjesmu sjajnog vizualnog dojma, ali nismo znali kako će proći kod publike. Nismo bili spremni na takvu reakciju. Iskreno, još uvijek imam problema s privođenjem pisanja kraju jer sam toliko vremena proveo na putovanjima i turnejama, što je sjajno.

No napisao sam tek nekoliko pjesama, pa sada pokušavam dovršiti projekt, i s time sam zadovoljan. No u početku nisam mislio da će se to pretvoriti u pisanje cijelog albuma. Ostalo mi je još nekoliko pjesama, ali nadam se da ću ih dovršiti ove godine.

- LIVE NATION

Možete li reći nešto više o svom odnosu s obožavateljima i načinima na koje komunicirate s njima?

JESSE MCCARTNEY

To je ojačalo, a posebice u zadnje tri ili četiri godine. Glazba je izrazito ovisna o društvenim mrežama. Nekoć, u doba pjesme „Beautiful Soul”, kada sam izdao prvi album, bio sam okružen cijelim timom, timom za odnose s javnošću, marketinškim timom, koji bi mi govorio što moram činiti, kamo letjeti i koje intervjue odraditi. To je i dalje važno, ali najveća su promjena društvene mreže.

Sada ne moram raditi [mnoge] stvari koje sam morao kada sam bio pod ugovorom s diskografskom kućom prije 10, 15 godina. Sada mogu uzeti mobitel i na Instagramu ili Twitteru objaviti 20 sekundi pjesme na kojoj radim i istog trena vidjeti reakciju. Čitam reakcije. Pregledavam izravne poruke jedan sat dnevno, odgovaram obožavateljima, provjeravam što se s njima zbiva. Možda čak imaju nekih osobnih problema ili im se nije svidjelo kako je nešto napravljeno i razgovaram s njima o tome. Na primjer, o tome što im se nije svidjelo. Taj se razgovor odvija u stvarnom vremenu.

S druge strane, obožavatelji imaju izravan pristup vama, što im prije nije [bilo] moguće. Izvođač je bio ovijen velom tajne – bio je iza zavjese. Oni nisu nikad vidjeli što se nalazi iza zavjese. A onda biste iskočili u prednji plan i nastupili pred njima. Sada se sve okrenulo. Živimo u svijetu u kojem se sve vrti oko sadržaja i sve se svodi na 25 posto glazbe i 75 posto informacija o tome što ste jeli za ručak. Mislim da se odnos između izvođača i obožavatelja posve promijenio. Najvažniji je sadržaj i obožavateljima omogućiti da zavire u vaš svakodnevni život te da vas zaista upoznaju.

- LIVE NATION

Kada je izašao vaš zadnji album „In Technicolor”, slušatelji su kazali da predstavlja „zreliji zvuk” za vas. Govorili ste o tome kako za „dobivanje odličnih rezultata” može biti presudno prebacivanje između istraživanja novih zvukova i inspiriranja vlastitim starim pjesmama. Što vam to danas znači i kako se to odnosi glazbu koju trenutno stvarate?

JESSE MCCARTNEY

Dobivanje odličnih rezultata ovisi o tome što želite postići. Mislim da je album In Technicolor ispao odlično. Bio sam malo mlađi, ali sam na tom albumu pokušavao eksperimentirati sa zvukom. Htio sam postići zvuk pop-glazbe s kraja 70-ih i početka 80-ih i usredotočili smo se na to razdoblje u glazbi. To je bio moj hommage pop-glazbi iz tog razdoblja.

No čak i u sklopu [mog trenutnog] projekta u studiju se može dogoditi nešto zbog čega će svi početi pogledavati okolo i s oduševljanjem izjavljivati kako pjesma dobro zvuči. To je odličan osjećaj. Ja sam svoj najoštriji kritičar. Na pjesmi mjesecima predano radim prije nego što je izdam. A imam i cijeli tim koji radi za mene – ljude s glazbeničkim mozgovima i ušima kojima mogu vjerovati. Zato je teško reći [kada ste dobili pravu stvar] i to nije baš dobar odgovor, ali jednostavno znate. To jednostavno osjećate.

I uzgred, katkad jednostavno znate pa pogriješite. Zato zapravo nikad ne znate. I u tome je ljepota svega toga. Mislite, nadate se, a onda izađete na pozornicu i publika kaže: „Ne valja, sljedeća pjesma”. Onda se vratite u studio. No katkad napišete nešto što vam se svidi, što je odlično i to dobije svoj novi [život] tijekom nastupa uživo, uz nove aranžmane ili remiks ili se pak dogodi nešto i svi kažu da, to je to.

 Mislim da kao glazbenik i kompozitor nastojite dati sve od sebe i obaviti posao najbolje što znate, a što će se nakon toga dogoditi, ovisi o publici.

- LIVE NATION

Vi ste producent, ali i pjevač i kompozitor. Koliki izazov predstavlja odvajanje tih različitih disciplina?

JESSE MCCARTNEY

Rijetko snimam vokal istog dana kada napišem pjesmu jer volim da pjesma diše i živi te da se na neki način sama dotjera – a posebice kada se radi o melodijama. Mislim da što dulje živite s pjesmom, to ona više postaje vaša, a nakon toga, što je više izvodite, to ćete je bolje moći izvoditi. Mislim da je to najvažnije kada se radi o melodiji.

No kada uđem u kabinu za snimanje, jednostavno prijeđem u režim za stvaranje vokala, u kojem znam što mogu. Nakon rada u studiju tolike godine i rada s nekim od najboljih producenata – za vokale – na svijetu, vidio sam tajne zanata i kako se stvari mogu napraviti tako da naglase određenu dionicu ili ublaže određeni dio pjesme. Tijekom godina sam znatno usavršio korištenje svog glasa.

Kao producent prelazite u režim za produkciju. Vi odlučujete što pjesma [treba] i ne treba. Stekao sam naviku izbacivanja stvari iz pjesme i ostavljanja samo minimalnih elemenata potrebnih da pjesma bude najbolja što može biti.

Dakle svakog dana mijenjate ulogu i potrebno je mnogo vremena da se sve napravi kako treba. Ali to volim raditi.

- LIVE NATION

Kao producent, možeš li nam pojasniti koliko je zvuk pjesme ili snimke važan za uspostavu emocionalne veze s publikom?

JESSE MCCARTNEY

Neki od omiljenih mi albuma svih vremena oni su s diskretnim zvučnim efektima, diskretnim vokalnim detaljima, kao kod Michaela Jacksona. Odrastajući sam svakodnevno slušao Thriller i sve albume Michaela Jacksona. Najviše su me oduševljavali detalji koji se čuju usred pjesme i koji nemaju ništa s akordima ni melodijama.

To su fantastični detalji ili onaj „ta-ta” zvuk koji bi Prince proizvodio na gitari, koji je bio samo jedan detalj na gitari, a nekako bi postao fokus albuma.

Mislim da producenti streme pronalaženju takvih trenutaka. Koji će detalji zapeti za uho publike? Mislim da sam da sam to postigao u većoj mjeri nego ikad prije na novim pjesmama koje upravo izdajem. Mislim da „Selfless” ima to. Mislim da „Soul” ima to. Pjesma „Better With You” počela je kao jednostavni gitarski rif, ali zahvaljujući načinu na koji smo dodali delay i reverb, to je jedan od najdojmljivijih dijelova pjesme.

Zvuk je jedna od najvažnijih stvari kada slušate pjesmu, a posebice prvi put. Slušatelji je moraju poželjeti mnogo puta poslušati.

Sonyeva vizija, njegova temeljna filozofija jest isporučiti „kando” doživljaje kroz zvuk i glazbu. „Kando” je japanski pojam koji označava snagu emocionalne veze ili stanje u kojem ste kada vas nešto emocionalno dirne ili uzbudi.

Sviđa mi se to.

jessemccartney-play-3
jessemccartney-still

„Ja imam privilegiju da mogu biti s druge strane, na pozornici. To je neopisiv osjećaj.”

- LIVE NATION

Cilj tvrtke Sony stvaranje je emocionalne povezanosti putem zvuka i glazbe. Jesi li ikada i sam to doživio putem glazbe, je li te koja pjesma posebno dirnula?

JESSE MCCARTNEY

Neke od mojih najdražih uspomena vraćaju me u doba dok sam se s 4 ili 5 godina s ocem vozio kroz Connecticut sjedeći na stražnjem sjedalu njegova automobila, a lišće je mijenjalo boju. Vozili smo se do bakine kuće – živjela je na osami pokraj jezera. Slušali smo pjesmu „Sweet Baby James” Jamesa Taylora i sjećam se da sam se tada zaljubio u tu melodiju. Bila je prekrasna i uspavljivala me, ali me i razveseljavala. Imala je sve što se očekuje od pjesme, što je svojevrsni kando.

Taj me album očarao. Bio sam tek dijete i mislio sam da je glazba najčarobnija stvar na svijetu i nakon slušanja takvog albuma pomisao da se bavim ničim drugim bila mi je nezamisliva. Slušao sam ga uz funkciju ponavljanja reprodukcije. Još ga slušam uz ponavljanje reprodukcije – trenutno u favoritima u automobilu. [Smijeh] Mislim da sam tada prvi put doživio ono što japanci zovu kando. Obožavam to. Počet ću to stalno koristiti.

- LIVE NATION

Jeste li vidjeli obožavatelje da reagiraju na vašu glazbu na taj način? Jeste li imali interakcije s njima prema kojima ste mogli zaključiti da imaju emocionalnu reakciju na ono što radite?

JESSE MCCARTNEY

Da, i mislim da se to zadnji put dogodilo kada je izdana pjesma „Better With You”. Nakon tolikog izbivanja iz glazbe nisam mislio da su [moji obožavatelji] očekivali da nešto izdam. Pjesma „Better With You” imala je nostalgičnu crtu jer je zvukom podsjećala na moje rane dane, npr. na „Beautiful Soul”. Mislim da je imala zreliji zvuk, ali imala je nešto što je izazivalo nostalgiju. Počela je dobivati milijune prijenosa i pogleda na servisu YouTube i ponovno je izazvala interes. To je bila emocionalna reakcija na pjesmu izvođača za kojeg možda nisu znali da ga žele ponovno čuti. Definitivno mi je bilo drago vidjeti [takvu] zapanjujuće pozitivnu reakciju.

- LIVE NATION

Kada sviraš uživo, vidiš li emocionalnu reakciju publike?

JESSE MCCARTNEY

Da, jednostavno imate taj neki osjećaj grandioznosti. Svi podignu mobitele s uključenim bljeskalicama i mašu njima. Ova srednje brza balada u tom trenutku doima se poput neke himne. To je jedan od najboljih osjećaja, biti na pozornici i vidjeti da publika tako dobro reagira na novu pjesmu. Ta je reakcija na neki način i veća od naših hitova na top ljestvicama.

- LIVE NATION

Mora da je fantastično čuti mnogobrojnu publiku kako pjeva vaše pjesme. Možete li opisati kako to zvuči i kako vas emocionalno pogađa?

JESSE MCCARTNEY

Kao ljubitelju koncerata i glazbe poseban mi je osjećaj čuti prve akorde pjesme koju znam i volim i koja me u trenu vraća na određeno mjesto u određeno vrijeme, bez obzira na to koliko tada imao godina. Odjednom se prisjetim brojnih uspomena i samo želim zapjevati zajedno s izvođačem. Istovremeno sam i jedan od rijetkih koji ima priliku to osjetiti i s druge strane, odnosno s pozornice.

To je neopisivo. Taj trenutak kada znate da se nešto sprema, kada se pripremate za početak pjesme i pogledate u publiku te vas okruži potpuna tišina prije no što počnu prvi taktovi. A kada pjesma počne, publika jednostavno eksplodira. Svi su zajedno u tom trenutku, i razmišljaju: "I ti si bio tamo. Sjećaš li se toga? Moramo ovu zapjevati zajedno." U tom trenutku na istoj ste valnoj duljini. To je zaista sjajan osjećaj.

- LIVE NATION

Nastupati na koncertu je jedno, a slušati reprodukciju snimke vlastite glazbe nešto sasvim drugo. Koliko vam je važno da vaši obožavatelji snimku vaše glazbe čuju na najbolji mogući način?

JESSE MCCARTNEY

Mislim da je jedna od stvari kojima kao umjetnici stremimo stvaranje odličnog proizvoda koji zvuči što jasnije. Budući da smo tijekom godina preslušali brojne snimke, znamo kada nešto zvuči maksimalno kvalitetno. Kada nešto zvuči mutno, kada morate nešto naglasiti ili pak kada je neki dio prenaglašen, to skreće pozornost s teksta pjesme.
A kada je sve usklađeno, kada je savršeno izmiksano i kada doživljaj slušanja pjesme savršen, to je neopisiv osjećaj. To je najveće postignuće, kada snimite nešto što zvuči gotovo savršeno.

Iznimno mi je važno da moji obožavatelji imaju isti doživljaj kao i ja kada slušam miks. Glazbu miksam zbog njih! Želim da je čuju u najboljem izdanju [jer] oni su razlog zbog kojeg stvaram glazbu. Pekar neće napola ispeći kruh i nekome ga prodati. Potrudit će se da bude savršen. Ne znam zašto mi je na pamet pala ta analogija, ali je istinita.

- LIVE NATION

Toliko se glazbe danas sluša putem slušalica. Sonyjeva prožimajuća audiotehnologija 360 Reality Audio donosi čitavu sferu zvuka u obične slušalice. Je li mogućnost istinskog uranjanja slušatelja u vlastitu glazbu nešto što želite istražiti?

JESSE MCCARTNEY

Jedva čekam da to doživim. Još nisam čuo kako zvuči. No pretpostavljam da će biti na višoj razini. Ja sam za sve što poboljšava doživljaj slušanja glazbe.

- LIVE NATION

Pročitao sam izjavu koju često koristite: „Recite da odličnim idejama”. Zvuči kao da ste otvoreni za nove tehnologije i nove načine rada.

JESSE MCCARTNEY

Maksimalna kvaliteta. Ako umjetničko djelo podiže na višu razinu, ako slušanje glazbe čini ugodnijim, kako se itko može tome protiviti?

- LIVE NATION

Što prilikom snimanja odgovarajući zvuk u odgovarajuće vrijeme može učiniti za pjesmu?

JESSE MCCARTNEY

Kada stvarate pjesmu, sklapate nešto od brojnih elemenata i katkad je dovoljan jedan dodatni element da prevagne. Katkad je to vokal, katkad uzorak bubnja, a katkad zvučni efekt. Nikad ne znate što će to biti. No taj jedan element može biti presudan hoćete li [stvoriti] vrlo zaraznu pjesmu koju će ljudi godinama pamtiti ili nećete. Mislim da svatko tko stvara glazbu pokušava pronaći ta element, a posebice u pop glazbi.

Stalno to tražimo, taj melem za uši. Koji je to element koji pjesmu podiže na višu razinu? Na to se djelomice svodi rad u studiju. Svodi se na traženje i istraživanje novih zvukova, isprobavanje čudnih stvari i podbacivanje mnogo puta. A nakon toga se nadate da ste došli do toga kada svi kažu: „Da, da, to je to. Čujete to? To je to!”

Nedavno smo ubrzali vokal dok smo ga snimali i zvučao je kao da pjeva vjeverica. Izrezali smo ga na milijun različitih načina, a zatim smo ga obrnuli i pustili kroz vokoder ili sintesajzer – radili smo otkvačene stvari na njemu. I na kraju smo ga koristili samo jedanput ili dvaput u pjesmi. Ali to je dio kojem se ljudi sada vesele. Dakle, to je melem za uši. To je najbolji način da se to sroči – mali trenuci koje volite, kada kažete „Hej, što je to?” Sviđa mi se to. Sviđa mi se kako se osjećam kada to čujem.

- LIVE NATION

Taj nam opis zorno pokazuje koliko je teško u studiju dobiti samo jedan sjajan zvuk.

JESSE MCCARTNEY

Na trenutak, definitivno.

- LIVE NATION

Vratimo se na produkciju. Možeš li opisati kako prava produkcija može utjecati na doživljaj slušatelja?

JESSE MCCARTNEY

Za doživljaj odličnog miksa meni je najvažnije da se ništa ne ističe kada ga slušate. Kada nema ničeg između vas i pjesme. Kada ništa ne odvraća pažnju. Mislim da sam tijekom godina ugodio uši, pa sam možda osjetljiviji nego prosječni slušatelj, ali ja pjesmu preslušavam mnogo puta. I slušam samo bubnjeve, samo činele. Slušam samo glavni vokal ili prateće vokale. I tražim bilo što što odskače, a zatim jako stišam zvuk i pjesmu slušam vrlo tiho. I opet provjeravam ne odskače li nešto.

Aha, bas je preglasan. Moramo ga stišati za nekoliko decibela. Ili se vokal ne čuje dovoljno glasno. Moramo ga poglasniti. Budući da sam pjevač, volim da se vokal dobro čuje u miksu. Ne znam, možda sam samo vrlo tašt, ali takav mi je ukus. [Smijeh] No mislim da ništa ne smije odvraćati pozornost s pjesme. Rijetki su miks-majstori za koje mislim da to rade fantastično. No kada dođete do dobrog, to je najbolja moguća stvar. To je nešto što ću morati usavršavati još mnogo godina, pa to prepuštam profesionalcima kada dovršim pjesmu.

jessemccartney-play-4
jessemccartney-play-5

„Nikad prije nisam čuo ništa slično kada sam stavio slušalice”

- LIVE NATION

[Nakon demonstracije tehnologije 360RA] Upravo si čuo nekoliko pjesama sa svojeg nedavnog koncerta produciranih pomoću tehnologije Sony 360 Reality Audio. Koji su tvoji prvi dojmovi?

JESSE MCCARTNEY

Ne znam kakvu to zvučnu čaroliju izvodite, ali kao da su to neke nove svari koje nikad prije nisam čuo. Vrlo sam impresioniran. Činilo mi se kao da je moja pjesma zvučna podloga nekog filmskog hita. Zvučalo je grandiozno. Nikad prije nisam čuo ništa slično kada sam stavio slušalice.

- LIVE NATION

Jeste li imali osjećaj da ste na koncertu?

JESSE MCCARTNEY

Jest. Imao sam osjećaj da je ispred mene moja verzija koja nastupa uživo. Imao sam i osjećaj da milijun drugih ljudi u publici doživljava nastup sa mnom – a posebice kada bih zatvorio oči. To je bio posve prožimajući doživljaj, kada imate osjećaj da gledate nastup uživo. Oduševilo me to.

- LIVE NATION

Gledali smo vas kako slušate "Soul" i primijetili vaše pokrete – svidjela vam se, zar ne?

JESSE MCCARTNEY

Bio je. Isprva. Pokušavao sam prepoznati to iskustvo jer nije bilo slično ničemu što sam dosad iskusio, ničemu što sam dosad čuo. Zato sam se isprva pitao: „Što je ovo? Što se događa?” A onda je zvučalo kao kada se u ukletoj kući u Disneyworldu sjedeći na stolcu pitate: „Kakav je to zvuk?” Stvari bi se jednostavno pojavljivale niotkud straga, a zatim sprijeda. Nikad nisam čuo nešto takvo. To jednostavno morate doživjeti da biste razumjeli.

- LIVE NATION

Je li vas neki trenutak iz 360 Reality Audio miksa pjesme „Soul” posebno oduševio?

JESSE MCCARTNEY

Da. [U] dijelu pjesme prije refrena možete čuti mog gitarista Jacoba, koji voli ta mala krešenda. Ta su krešenda putovala od prednje strane prema stražnjoj, gotovo skroz od prednje lijeve strane pa sve do stražnje desne. To je nešto što ne možete čuti s uobičajenim slušalicama, a zvuči fantastično.

- LIVE NATION

Fascinira li vas činjenica da vaši obožavatelji mogu doživjeti 360 Reality Audio?

JESSE MCCARTNEY

Vrlo sam uzbuđen. Kad bi moji obožavatelji znali za tu tehnologiju i vidjeli moju reakciju na nju, siguran sam da bi je i sami željeli iskušati. To je zapravo nešto što bi svima trebalo biti dostupno. Ne mogu zamisliti nekoga da odbija doživjeti ono što sam ja upravo doživio. Zaista će mi biti teško sada se vratiti svojim normalnim zvučnicima. [smijeh]

- LIVE NATION

Kako bi jednom riječju opisao Sony 360 Reality Audio?

JESSE MCCARTNEY

Hmmm, "audiogazmično". Mislim da to nije riječ – upravo sam je izmislio.

- LIVE NATION

Sad jest.

JESSE MCCARTNEY

Da.

- LIVE NATION

Možete li zamisliti da će 360 Reality Audio utjecati na način na koji ćete stvarati glazbu u budućnosti?

JESSE MCCARTNEY

To je zanimljivo pitanje. Producenti će se morati prilagoditi toj tehnologiji. Da, kad bih u studiju mogao stvarati glazbu koja ovako zvuči, apsolutno bih. Sada kada znam da postoji, želim istražiti zvučne trenutke u kojima bi ta tehnologija mogla podići pjesmu na novu razinu. Budućnost će biti zanimljiva.

- LIVE NATION

Može li 360 Reality Audio potaknuti tvoj interes za snimanje novog albuma uživo?

JESSE MCCARTNEY

Apsolutno. Zadnji album uživo snimio sam prije više od deset godina. Iskreno, nisam njime bio oduševljen. Sjećam se svojih misli, da mogu napraviti što god želim, ali da jednostavno postoje stvari koje ne mogu kontrolirati – uživo je, pa je teško istovremeno raditi i produkciju. No čim ovo čujem, želim što prije dovršiti album da mogu početi raditi na verziji uživo. [smijeh]

- LIVE NATION

Što misliš da bi se ljubiteljima glazbe najviše svidjelo kada bi im se ponudio takav oblik slušanja?

JESSE MCCARTNEY

Mislim da bi obožavatelji shvatili koliko je tu uloženog truda i vremena kada bi sve dijelove pjesme mogli napokon čuti u kristalno čistoj kvaliteti. Neki dijelovi ostaju zauvijek zakopani bez da ih itko čuje jer nisu istaknuti ili nisu na pravilan način naglašeni. Uz novu tehnologiju svi ti sjajni dijelovi mogu isplivati na površinu, što bi višestruko poboljšalo doživljaj slušanja.

- LIVE NATION

Kakvi su vaši dojmovi o činjenici da je Sony izmjerio vaše uši da bi optimizirao 360 Reality Audio za vas i omogućio vam najbolji mogući doživljaj slušanja?

JESSE MCCARTNEY

Tijekom godina mnogo sam puta napravio odljeve ušiju za nastupe uživo. Kao glazbenik nastojim sačuvati uši – želim da mi do ušiju dolazi odgovarajuća količina zvuka odgovarajuće kvalitete. Svatko drukčije čuje glazbu. Svatko raspoznaje određene frekvencije bolje nego drugi. Ako Sony može učiniti doživljaj jedinstvenim za ono što je potrebno vašim ušima i bubnjićima, to je apsolutno savršeno.

- LIVE NATION

Koja je sljedeća stvar koju bi želio vidjeti od Sonyja, što je na tvom popisu želja?

JESSE MCCARTNEY

Nevjerojatno. Zvuči kao da ćemo sa Sonyjem uskoro svirati i na mjesecu. Možete li mi za početak poslati te slušalice u svim bojama? Da, počnimo s time.

- LIVE NATION

Imaš li završnih misli o tehnologiji 360 Reality Audio?

JESSE MCCARTNEY

Stvaranje sjajnih proizvoda poput ovog, koji na najbolji mogući način zavarava mozak i omogućuje doživljaj zvuka u različitim dijelovima mozga, promijenit će sve. Zaista mislim da će se time sve promijeniti.

jessemccartney-listening-1
jessemccartney-listening-2
360 Reality Audio

Saznajte više o značajci 360 Reality Audio i tehnologiji na kojoj se temelji taj inovativni koncept.

WH-1000XM3-slušalice

Slušajte s našim slušalicama s funkcijom blokade buke WH-1000XM3 za potpuni 360 Reality Audio doživljaj.