Prijeđi na sadržaj

Negativni prostor

Otkrivamo što stoji iza vrhunskog zvuka

Slušanje glazbe pomoću vrhunskih audio proizvoda je užitak. Kako bismo privukli širi krug korisnika razvili smo novi dizajn.

Besprijekornim zvukom zadovoljava više slušatelja

Zahvaljujući širenju pametnih telefona i mobilnih uređaja ležerno slušanje mp3 ili AAC datoteka danas je vrlo uobičajeno, no rijetki od tih uređaja teže vjernosti zvuka visoke rezolucije. Želimo da više ljudi kroz doživljaje slušanja kvalitetnije od CD medija čuju što su do sada propuštali – ponajviše sada kad je napredak digitalnog zvuka povećao količinu i kvalitetu usmjeravanja i distribucije. Uz to, činjenični porast bežičnog slušanja pokazuje kako ljudi teže jednostavnosti i praktičnosti. Vrijeme je za novi pogled na ono što vrhunski zvuk čini vrhunskim i razvoj novog dizajna pomoću kojeg će se danas i u budućnosti razlikovati doživljaji slušanja.

Što čini vrhunski zvučni dizajn? To smo pitali smo glazbene profesionalce i audiofile u istraživanjima i radionicama u Tokiju i Londonu. Ponovni pregled estetike audiofila podsjetio nas koliko je važno izgledom proizvoda i korištenim materijalima potvrditi slušateljima u kvalitetu zvuka, prikazati tehničku osnovu i naznačiti visoku rezoluciju. Umjesto tankog, lakog i futurističkog izgleda težimo dizajnu vrhunskih uređaja koji čvrstinom i solidnošću ulijeva povjerenje.

Sažimanje, zbijanje i negativni prostor

Razmatrajući što omogućava vrhunski doživljaj slušanja glazbe visoke rezolucije stekli smo poštovanje prema sažetom i zbijenom izgledu. Zamislite sklapanje svih dijelova audio proizvoda u jedno čvrsto tijelo – njihovo sažimanje do stapanja materijala tako da prirodno preostane samo ono najosnovnije. Taj postupak neizbježno otkriva negativni prostor koji nastaje očuvanjem tih osnovnih značajki. Na tom tragu odlučili smo usredotočiti se na oblikovanje tako nastalog prostora i tako naglasiti ono vrhunsko u vrhunskom zvuku.

Koji je idealan negativni prostor da uokvirite pojedine vrste audio proizvoda? Naša razmišljanja vodila su tri para koncepata. Oblici nastali ovim postupkom sažimanja moraju biti jednostavni i prepoznatljivi. Audio proizvod također mora izgledati tako izdržljivo i čvrsto da ulijeva povjerenje, a fina zrnata završna obrada i teksture preciznim izgledom i dočaravanjem velike gustoće trebaju asocirati na glazbu visoke rezolucije.

Vidljivi znakovi kvalitete kao besprijekorni podsjetnici

Takuma, glavni umjetnički direktor

Vidljivo je općenito usmjerenje k minimalističkom dizajnu, no vrhunski zvuk teži različitim idealima. Dizajn ovih proizvoda treba govoriti ponešto o značajkama i inženjeringu koji podržavaju ovu razinu radnih značajki zvuka. U glazbi visoke rezolucije sačuvaju se pojedinosti koje se uobičajeno izgube pa se tako proizvodi zvuk s rezolucijom i punoćom. Isti pristup preuzeli smo i u dizajnu. Umjesto uklanjanja elemenata jednog za drugim tražimo oblike koji ukazuju na prirođenu kvalitetu i predstavljamo ih na najelegantniji mogući način.

Čist i vjeran zvuk u malom pakiranju

NW-ZX2

Podignite Wallkman® NW-ZX2 i možete uočiti kako blok pojačala nismo pokušali sakriti u unutrašnjosti. Naprotiv, dok ostatak kućišta djeluje sažeto, na poleđini možete osjetiti blago izbočenje na mjestu gdje se nalazi pojačalo. To mu daje upečatljiv oblik i podsjeća na sve što je potrebno za proizvodnju vrhunskog zvuka. Tipke su uvučene te je oblikovan negativni prostor koji omogućuje pronalazak tipki dodirom. Druge oznake dizajna koji podržava značajke zvuka zaobljene su stranice aluminijskog okvira koje donose veću krutost. Pjeskarena završna obrada podsjeća na visoku rezoluciju. Kada spustite reproduktor možete primijetiti kako ga podnožje zahvaljujući pažljivo dizajniranom izostavljenom prostoru drži dovoljno visoko za jednostavno umetanje velikih, kvalitetnih priključaka.

Uredno obrubljena sučelja

PHA-3

Za razliku od prethodnog dizajna pojačala slušalica po kojem su sučelje i štitnici kontrola naizgled dodani kao vanjska značajka, PHA-3 sve potrebne komponente obuhvaća u čvrstom, učinkovitom kućištu na kojem su vidljivi tragovi tih osnovnih aspekata. Zbijanjem tih značajki štitnike smo ugradili u kućište, čime smo također definirali prostor za kotačić i priključke za slušalice. Vijci su pažljivo skriveni kako bi uglađeno kućište izgledalo još uravnoteženije. Izrađeno je od valjanog aluminija i ojačano pjeskarenjem. Dodirom također možete osjetiti kvalitetu precizno ugođenog kotačića za glasnoću.

Neizbježni odgovori u potrazi za osnovama

Yashiro, dizajner

Važno je da oblik vrhunskih audio uređaja odražava njihove standarde kvalitete zvuka. Preostali prostor nakon očuvanja značajki koje određuju kvalitetu zvuka i doživljaj slušanja predstavlja negativni prostor. Na taj način je, gledajući iznutra, nastao vanjski izgled te je sve povezano s iznimnom jasnoćom zvuka i doživljajem slušanja.

Pravi zvuk
uz dvije pogonske jedinice

XBA-Z5

Slušalice koje se stavljaju u uho XBA-Z5 uvode dvije pogonske jedinice s balansiranom armaturom za jasnije srednje i visoke tonove u kombinaciji s velikom dinamičkom pogonskom jedinicom. Negativni prostor ovog dizajna poprimio je oblik žlijeba između njih, koji smo u postupku ujedinjenja značajki u jedinstveno, čvrsto tijelo odlučili očuvati. Vizualno se tako naznačavaju dvije jedinice umecima za uši koje su ključne za njihove vrhunske radne značajke zvuka. Samo kućište izrađeno je od vrlo čvrstog magnezija, sa finom zrnatom teksturom koja ukazuje na visoku rezoluciju.

Kućišta koja odražavaju radne značajke

MDR-Z7

Velike pogonske jedinice od 70 mm u slušalicama MDR-Z7 ujednačen val u školjkama za prirodniji zvuk glazbe. Također su više nagnute prema uhu za bolju raspodjelu duž širokog frekvencijskog raspona. Oblik ovih istaknutih pogonskih jedinica odličnih radnih značajki oslikava se na kućištu; to je pojedinost koju smo zadržali u postupku najvećeg mogućeg zbijanja kućišta bez ugrožavanja radnih značajki. Završna obrada i u ovom slučaju ukazuje visoku kvalitetu zvuka. Kućišta su postavljena na tanke, no čvrste aluminijske krakove.

Ključne značajke razlikuju se po vizualnim oznakama

Kurihara, dizajner

Premda smo dizajnu pristupili zbijanjem, sažimanjem i očuvanjem, neke značajke proizvoda važnije su od drugih. Želimo naglasiti – značajke koje utječu na kvalitetu zvuka, izgled, praktičnost i tako dalje – razlikuju se po proizvodu. Dizajnom negativnog prostora u obliku otvorenih područja naglašavamo ono najvitalnije i najznačajnije.

Dizajn usredotočen na woofer dobrog izgleda i zvuka

MHC-V7D/SHAKE-X7D

Estetika negativnog prostora također nadahnjuje dizajn uzbudljivih kućnih audio sustava bez visoke rezolucije koji udišu život zabavi, poput sustava MHC-V7D / SHAKE-X7D. Ovdje smo se koncentrirali na woofer koji simbolizira snažan zvuk. Promjenom udaljenosti između njega i srednjetonaca i visokotonaca koji ga okružuju – zbog žljebova koji su se pojavili prilikom sažimanja pojedinih zvučnika u čvršći raspored – sustavu smo pojačali moć te istakli pojedine značajke.

Gledano s boka, sustav ima elegantnu siluetu i uglađene površine. Naznaka napetosti na tim površinama ostavlja dojam snažnog stlačenog zvuka koji je koncentriran u unutrašnjosti. Paralelne površine su minimizirane čime je poboljšana akustika. Kontrole na vrhu sustava su poravnate i usklađene sa dizajnom zbijanja, a na taj način lakše se i izbjegava dodir prilikom pomicanja sustava.

Dizajn koji predstavlja trajnu pouzdanost

Morimoto, dizajner

Profesionalci i obožavatelji vrhunskog zvuka žele proizvode u koje se godinama mogu pouzdati. Stoga je dobro da se inženjerstvo vrhunskog zvuka jasno može vidjeti iz dizajna proizvoda. Iznimno nam je važno da ljudi koji glazbu shvaćaju ozbiljno odabiru upravo te proizvode.

Dizajn tvr. Sony Čista geometrija

Simfonija audio-vizualnih elemenata i interijera. Otkrijte insajderske priče o nadahnuću za dizajn.