ron timehin snima fotoaparatom sony alpha 7c u londonu

Poboljšajte svoje fotografije grada uz Alpha 7C

Ron Timehin

Ja sam Ron Timehin, profesionalni fotograf i Sonyjev europski fotografski ambasador iz Londona. Ljubav prema fotografiji razvio sam tijekom putovanja kao mladi glazbenik dok sam bio uvjeren da moram dokumentirati sva mjesta koja posjećujem i sve što doživljavam. Otad je prošlo deset godina, a fotografija mi je danas glavno zanimanje. Specijalizirao sam se za snimanje gradskih prizora, portreta i komercijalnih fotografija.

Zahvaljujući Instagramu, uspješno sam prikupio oko 60.000 pratitelja kojima objavljujem svoje slike i dajem savjete kako da postanu bolji fotografi.

S obzirom na sve to, iznimno me veselila prilika da testiram i isprobam fotoaparat Alpha 7C. Htio sam svojoj opremi pridodati nešto kompaktno, lagano i sa senzorom punog kadra. Svojim dizajnom i ergonomskim svojstvima Alpha 7C ujedno je praktičan, a i izgledom privlačan fotoaparat. Potpuno zakretan zaslon, značajka koju sam oduvijek priželjkivao, omogućuje mi jednostavno snimanje iz vrlo zanimljivih kutova. Alpha 7C sa senzorom od 24 MP tako mi je postao fotoaparat za svakodnevnu upotrebu, a ostale Sonyjeve proizvode upotrebljavam za posebna snimanja.

ron timehin sjedi s fotoaparatom sony alpha 7c u londonu

1. savjet
Osnovne postavke ekspozicije za snimanje u gradu i uličnu fotografiju

Upotrebljavam način rada „M” (tj. ručni), što mi daje potpunu kontrolu nad brzinom zatvarača, otvorom blende i vrijednosti ISO te omogućuje da ekspoziciju namjestim kako želim.
Kad je u pitanju ekspozicija za uličnu fotografiju i opće fotografije grada, želim da mi brzina zatvarača bude dovoljno brza da se ne bi primijetilo podrhtavanje fotoaparata. To često kompenziram tako da malo povećam ISO, pa tako zadržim dobru ekspoziciju slike. ISO 1600 je vrijednost koju bih najčešće preporučio za maksimalnu kvalitetu.

Što se tiče postavki otvora blende, zaključio sam da mi f/8 omogućuje da većinu scene zadržim u fokusu. Ako želim izdvojiti objekt slike iz pozadine, za to mi dobro služi f/4. Kad snimam ulične fotografije pri slabom svjetlu, otvor blende otvaram što više da bi propustio što više svjetla. Dobro funkcionira nešto oko f/1.4.

ron timehin sony alpha 7c pogled na nebodere odozdo u sumrak u londonu

© Ron Timehin | Sony α7C + FE 16-35mm f/4 ZA OSS | 1/40s @ f/7.1, ISO 3200

Koji objektiv odabrati?

Bez sumnje, omiljena mi je žarišna duljina od 35 mm – dovoljno je fleksibilna za sve vrste snimanja na ulici, kao što su panorame, portreti ili brze snimke situacija.

Konkretno za uličnu fotografiju volim upotrebljavati i 55 mm f/1,8. Ta je žarišna duljina približna onome što vidi ljudsko oko, a omogućuje i divnu kompresiju pozadine uz lijepo zamućenje. Snimanjem tim objektivom na f/2 objekt se doista izdvaja u kadru, što je sjajno za fokusiranje oka. Naposljetku, kompaktna veličina objektiva u kombinaciji s malim fotoaparatom Alpha 7C idealni su za uličnu fotografiju. Diskretni su i nenametljivi, što je savršeno za snimanje intimnih trenutaka.

Zašto snimati fotoaparatom sa senzorom punog kadra?

Najzamjetnija razlika koja se primjećuje pri snimanju fotoaparatom sa senzorom punog kadra jest veća dubina polja (količina zamućenosti u pozadini) koju možete postići. To osobito uljepšava fotografije ulica i portreta.

Veći senzor ujedno pruža mnogo veću fleksibilnost pri uređivanju. Možete iz sjena izvući detalje koji nisu vidljivi na snimkama napravljenima fotoaparatima slabijeg senzora. No svjetliji dijelovi ipak su dragocjeni te na njima nije tako lako zadržati detalje kao u sjenama. Zato ja za svoje fotografije uvijek upotrebljavam ekspoziciju koja je za 1/3 okretaja manja da se svijetli dijelovi ne bi rasplinuli.

ron timehin sony alpha 7c zgrade londona na blagom ružičastom svjetlu

© Ron Timehin | Sony α7C + FE 35mm f/1.8 | 1/125s @ f/8.0, ISO 1600

2. savjet
Kako snimiti sjajne panorame grada pomoću fotoaparata Alpha 7C

Traženje lokacije

Prije nego što uopće uzmem fotoaparat u ruke, moram obaviti istraživanje. Pregledavanje lokacija omogućuje vam da budete učinkoviti i precizni tijekom snimanja željenih fotografija. Često se služim internetom i Google kartama da bih pronašao zanimljiva mjesta u gradu.

Najviše volim snimati u vrijeme izlaska i zalaska sunca te tijekom zlatnog i plavog sata. Svjetlo u to vrijeme obično daje lijepo i dosljedno osvjetljenje, ali i duboke i bogate boje. Na popularnim mjestima fotografiranjem vrlo rano ujutro ujedno možete izbjeći gomile ljudi i turista, pa tako postići i čišće snimke.

Da biste pronašli fantastične poglede na panoramu grada, preporučujem da potražite javne vidikovce i krovne kafiće! No imajte na umu da na takvim mjestima može biti zabranjeno upotrebljavati velike fotoaparate, no Alpha 7C zbog svoje kompaktnosti često prolazi pod fotoaparat za opću upotrebu.

ron timehin sony alpha 7c panorama londona s atmosferičnim sivim nebom

© Ron Timehin | Sony α7C + FE 16-35mm f/4 ZA OSS | 1/250s @ f/8.0, ISO 400

Osnovne postavke ekspozicije i kadra.

Za ekspoziciju slika gradskih panorama upotrebljavam isto načelo. Uvijek blago smanjim ekspoziciju da bih zadržao detalje u svijetlim dijelovima. To je osobito važno pri fotografiranju u vrijeme izlaska ili zalaska sunca jer želite zadržati što više boja s neba.

Drugi je način za postizanje sjajne ekspozicije pri snimanju gradskih panorama kombiniranje ekspozicija. Drugim riječima, snimim tri ili više slika različitih ekspozicija te ih spojim u jednu u postprodukcijskom softveru. Jedna fotografija obično ima manju ekspoziciju da bi se snimili detalji iz svijetlih dijelova, jedna ima ekspoziciju za srednje tonove, a posljednja je fotografija s jakom ekspozicijom da bi se snimili detalji iz sjena. Kad se sve tri slike spoje u jednu, dobijete HDR fotografiju s iznimno mnogo detalja.

Preporučujem upotrebu otvora blende f/8 i većeg da bi se na cijeloj slici zadržalo što više detalja.

Imate li još savjeta za dobre fotografije gradskih panorama?

Preporučujem i da se koristite tronošcem. Cilj je ISO održavati što nižim da bi dovoljno svjetla doprelo do senzora i tako se održala maksimalna kvaliteta slike. Tronožac će vam omogućiti da fotoaparat ostane potpuno miran, pa brzina zatvarača može biti i jako mala. Ako nemate tronožac, pokušajte fotoaparat postaviti na stabilnu površinu. Predlažem i da se za fotografije s dugom ekspozicijom služite samookidačem od 2 sekunde jer ćete tako dodatno smanjiti podrhtavanje fotoaparata do kojeg bi moglo doći u trenutku pritiskanja gumba zatvarača. To možete izbjeći i tako da fotoaparat aktivirate putem aplikacije Imaging Edge na telefonu.

ron timehin sony alpha 7c dugačka ekspozicija noćne panorame londona

© Ron Timehin | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 30s @ f/13, ISO 100

3. savjet
Kako bit kreativan s fotografijama grada i fotoaparatom Alpha 7C

Volim biti kreativan kad su u pitanju fotografije panorame grada! Ne samo da se zabavljam, već se na taj način fotografije ističu od drugih! Evo nekih tehnika kojima možete dodati nove efekte na slike.

Kutovi

Za kreativne fotografije grada najradije tražim jedinstvene perspektive. Ako se spustite nisko te snimate fotografije s razine ulice, možete dobiti doista zanimljive rezultate. Zahvaljujući zakretnom zaslonu na fotoaparatu Alpha 7C, jednostavno možete odrediti kadar kad fotografiju snimate dok ste vrlo blizu podu.

Ujedno stalno samog sebe podsjećam da pogledam gore! Kad ste u gradu i pogledate prema gore kroz širokokutni objektiv, možete dobiti sjajne spojeve linija zgrada koje kao da se spajaju jedna s drugom. Vodeće linije općenito su sjajni atributi slike koji će privući oko gledatelja.

ron timehin sony alpha 7c fotografija londonske ulice i nadolazećeg autobusa iz niskog kuta

© Ron Timehin | Sony α7C + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/320s @ f/5.6, ISO 320

Svjetlosni tragovi

Ako se poigrate s dugačkim ekspozicijama, možete dobiti zanimljive snimke. Na taj način postižete dodatnu privlačnost. Za tu bih tehniku ponovno preporučio upotrebu tronošca, a ovaj put i da se počne s ekspozicijom do 30 s. Otvor blende i ISO postavite što niže da biste ekstremno smanjili brzinu zatvarača. Preporučujem i da pokušate zahvatiti autobuse ili vlakove koji dodaju hladne boje u tragove. Svjetlosne tragove moguće je snimiti i tako da s istog mjesta snimite više fotografija, a potom spojite svjetla iz svih ekspozicija u postprodukciji. Tako ćete postići konzistentnije i dramatičnije svjetlosne tragove.

ron timehin sony alpha 7c svjetlosni tragovi automobila noću

© Ron Timehin | Sony α7C + FE 16-35mm f/4 ZA OSS | 10s @ f/18, ISO 250

Predstavljeni proizvodi

Ron Timehin

Ron Timehin | UK

"Fotografija mi pruža mogućnost analize, uvažavanja i tumačenja svijeta koji me okružuje"

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili