pas skakuće kroz vodu na plaži

Kompaktan trio

Terry Donnelly

"Zbog nepatvorenog užitka rukovanja tako lakim i malim kućištem koje može proizvesti tako kvalitetne rezultate ova je kombinacija iznimno zadovoljavajuća", Terry Donnelly entuzijastično opisuje novu liniju G Lens objektiva koju je upravo isprobao.

Malo je vrsta fotografija koje Terry Donnelly ne snima. Portretna, oglasna, proizvodna, arhitektonska i sportska fotografija sve su jako zastupljene u Terryjevu portfelju, a svaka disciplina ima svoje posebne zahtjeve glede objektiva. Uzimajući u obzir njegovu svestranost, bio je savršen odabir za isprobavanje novog trojca objektiva fiksne žarišne duljine iz serije G Lens.

muškarac koji stoji na pješčanim dinama

© Terry Donnelly | Sony α7C + FE 50mm f/2.5 G | 1/4000s @ f/2.5, ISO 100

Trojac se sastoji od 24-milimetarskog objektiva žarišnog omjera f/2,8, 40-milimetarskog objektiva žarišnog omjera f/2,5 i 50-milimetarskog objektiva f/2,5, a svi oni pripadaju seriji G Lens objektiva tvrtke Sony, u kojoj su veličina i povoljna cijena u ravnoteži s optičkim performansama.

"Obično snimam objektivima fiksne žarišne duljine umjesto zumom, pa su novosti da je Sony izdao tri takva kompaktna laka objektiva bile uistinu uzbudljive: mogao sam jednostavno vidjeti kako će biti korisni", kaže Terry.

Svaki od tih objektiva služi drugoj svrsi, što korisnicima proizvoda Sony nudi neke omiljene žarišne duljine u kompaktnim kućištima. Sjajno ih je koristiti bilo kao idealne dopune objektivima većih žarišnih duljina sa zumom, bilo onda kada su vam potrebni samo laki fotoaparat i objektiv.

"Širokokutni 24-milimetarski objektiv žarišnog omjera f/2,8 prirodno se nameće za snimanje krajolika i vizura gradova ili u situacijama u kojima u pozadini želim uključiti okoliš koji će mi pomoći da ispričam priču o glavnom objektu", objašnjava Terry pa nastavlja: "40-milimetarski objektiv žarišnog omjera f/2,5 ne nudi uobičajenu žarišnu duljinu, ali lijepo premošćuje prazninu između 35-milimetarskog i 50-milimetarskog objektiva. Smatram ga idealnim za portrete jer nudi drukčiji izgled od onoga kojeg postižem svojim postojećim objektima. I naravno, 50-milimetarski objektiv žarišnog omjera f/2,5 nudi onu tradicionalnu izvrsnu žarišnu duljinu kada želite proizvesti slike vjerne onome što vidi ljudsko oko."

žena stoji ispred kićenih ulaznih vrata

© Terry Donnelly | Sony α7C + FE 24mm f/2.8 G | 1/250s @ f/2.8, ISO 100

Iako su dizajnirani tako da budu što je moguće kompaktniji, to ne znači da je kvaliteta njihove izrade slabija. Svi objektivi metalne su konstrukcije s ugraviranim oznakama umjesto nacrtanih te imaju prsten blende. "Sva tri objektiva divno su izrađena", entuzijastičan je Terry, "i krajnje praktična. Prsten blende može se postaviti na 3EV škljocaje ili na glatku rotaciju, što ga čini izvrsnim i za fotografije i za video. Tu je i prsten za ručno fokusiranje te AF/M prekidač i značajka zadržavanja fokusa, koju je moguće dodijeliti u fotoaparatu. Objektivi nude profesionalnu kontrolu i pouzdanost."

Što se tiče automatskog fokusiranja, objektivi koriste dva linearna motora za brzinu i točnost. Videosnimatelji će biti zadovoljni kad čuju da su motori tihi i da je prsten za fokusiranje također linearan, što znači da je jednostavno ponavljati pokrete za fokusiranje.

odraz zgrade u ogledalu

© Terry Donnelly | Sony α7C + FE 40mm f/2.5 G | 1/2500s @ f/2.5, ISO 800

Naravno, objektivi nisu ništa bez izvrsnih optičkih značajki. Zahvaljujući tome što svaki od objektiva koristi 3 asferične leće, a tu je i jedna izuzetno asferična (XA) leća u 28-milimetarskom objektivu žarišnog omjera f/2,8, slike koje se snimaju pomoću njih nevjerojatne su za svoju veličinu. Terry priča o tome: "Proizvode stvarno oštre slike u cijelom rasponu otvora blende, čak i kada su blende širom otvorene u žarišnom omjeru od f/2,5 odnosno f/2,8, a područja izvan fokusa glatka su i kremasta."

Mali i laki objektivi očito su popularni među fotografima koji snimaju ulice i putovanja, gdje su male dimenzije i težina prednost. "Svaki od ova tri objektiva u kombinaciji s, primjerice, fotoaparatom Alpha 7C lako je i kompaktno rješenje za profesionalne rezultate. Fotoaparat i komplet objektiva možete dobiti u najmanjim torbama", objašnjava Terry. "To bi bila sjajna opcija za nekoga tko ide na put ili snima ulične fotografije," nastavlja i dodaje, "ovi objektivi nude mogućnost snimanja uličnih i putnih fotografija, a manje su upadljivi u javnim prostorima."

žena koja stoji ispred zgrade s ogledalima

© Terry Donnelly | Sony α7C + FE 24mm f/2.8 G | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

U čemu je onda kvaka? Mogu li te objektive koristiti i profesionalni fotografi? "Za određeni izgled ili primjenu u određenim su okolnostima potrebni objektivi sa stvarno širokim otvorima blende npr. f/1,4," kaže Terry, "ali općenito uzevši, profesionalci često koriste objektive s maksimalnim otvorom blende od f/2,8 . Ova tri objektiva s maksimalnim otvorima blende od f/2,8 i f/2,5 stvarno su na razini profesionalnih standarda i očekivanja."

terry donnelly drži alpha 7c s 40-milimetarskim g objektivom

"Ova ću tri objektiva sigurno koristiti ubuduće", nastavlja Terry pa zaključuje, "jer kompaktno i lako kućište, posebno kada se stavi na fotoaparat Alpha 7C, nudi stvarno izvrsno rješenje kada želim putovati s malo opreme i pritom zadržati kvalitetu punog kadra i mogućnost rada s kvalitetnim staklom i za fotografije i za videozapise."

trojac novih kompaktnih g objektiva tvrtke sony
Terry Donnelly

Terry Donnelly | UK

"Unatoč tome što snimam više vrsta fotografija, kombinacija vještina koje time stječem moje radove čine još upečatljivijima"

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili