velika skupina ljudi prelazi cestu u tokiju

Spokoj u užurbanom gradu

Matija Vincek

“Moj me prvi posjet Tokiju šokirao,” rekao nam je Matija Vincek, fotograf specijaliziran za uličnu fotografiju. Doduše, to je uobičajena reakcija svih koji još nisu upoznali japansku metropolu. Glavni grad Japana vrtlog je živopisnih vizura, zvukova i mirisa koji mogu zateći svakog posjetitelja.

“To mjesto kao da nije s ovoga svijeta,” nastavlja, “te nimalo ne nalikuje ničemu što možete vidjeti u ostatku svijeta. Grad je veoma užurban. Stalno se oko vas nešto događa, a sve je uronjeno u nevjerojatan spoj moderne tehnologije i drevne tradicije. Tempo života veoma je brz i energičan, no red i pristojnost veoma se cijene. Dugo sam ga vremena želio posjetiti jer me oboje fasciniraju.”

automobil prolazi ispod mosta u tokiju

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/10s @ f/2.8, ISO 200

Odluka da sa sobom na put ponese fotoaparat Sony Alpha 7R V za Matiju je donekle ciklička, jer je njegova ljubav prema Japanu i njegovoj tehnološkoj kulturi već odavno utjecala na njegov odabir robne marke. “Jedan od razloga mog zanimanja za Japan je moja opčinjenost tehnologijom,” objašnjava, “a to je uvelike utjecalo i na opremu kojom se koristim – pred 20 godina odlučio sam se za Sonyjeve fotoaparate. Osjećaj da se koristim nečime što predstavlja sam vrhunac razvoja nikada me nije napustio, a fotoaparat Alpha 7R V i objektiv FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II koje sam sa sobom ponio u Tokio odlični su primjeri toga.”

Bilo da radi kod kuće ili u inozemstvu, odlika Matijinog stila je isticanje pojedinačnih priča koje sačinjavaju kulturu, bez obzira snima li na Šri Lanki ili ovdje u Tokiju. “Gdjegod se nalazio, cijenim život i kulturu,” kaže, “no želim pokazati da smo ispod svega svi mi ljudi isti.”

Kada je u pitanju snimanje brzog tempa gradskog života, Matija napominje da “putujućim fotografima može biti problematično zaista se fokusirati na pojedinačne priče i lica. Ne želite nužno da vas kaos ponese,” objašnjava, “te želite imati donekle jasan uvid u to što radite. Stoga se morate usredotočiti, a to pokušavam prenijeti u svojoj uličnoj fotografiji.”

muškarac u crvenim hlačama prelazi ulicu

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/1250s @ f/2.8, ISO 100

“Dio vremena posvećujem promatranju,” nastavlja, “s ciljem biranja malih trenutaka koji sadržavaju dozu realnosti, određenu dublju vezu. Želim da se ljudi zaustave i zagledaju u osobu na slici. Želim da se zapitaju koja je priče te osobe. O čemu ta osoba razmišlja i kamo se zaputila. Nadam se da ulična fotografija na taj način može biti odgovor na tempo modernog života.”

“Alpha 7R V,” nastavlja, “veoma je snažan, no i iznimno praktičan fotoaparat. Automatsko fokusiranje u stvarnom vremenu je odlično za razaznavanje lica i očiju na ulici i omogućuje mi da se koncentriram samo na ljude i kompoziciju oko njih. Zaslon fotoaparata također ide u prilog mom stilu fotografije jer volim pričekati i kompoziciju napraviti na zaslonu, a tako fotoaparat mogu držati pod različitim kutovima.”

zaposlenik restorana brze prehrane iza pulta

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/250s @ f/2.8, ISO 500

Matijine fotografije iz Tokija prikazuju pojedince brižno izolirane na gradskim ulicama, s time da je na nekima ostvaren kontakt očima, a ne nekim nije. Kako Matija odlučuje želi li kontakt ili ne? “Ovisi,” odgovara. “Ponekad želim iskrenost i povezanost koje pogled sadržava jer se tako možete izravno povezati s dušom osobe na slici. Stoga ću osobu kadrirati i čekati da me primijeti. U drugim slučajevima, kada osoba gleda negdje drugdje, fotografija je suptilnija i kreativnija, a ne gledatelju je da pogađa raspoloženje.”

Kada smo ga pitali o objektivu koji je odlučio ponijeti, FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II, Matija objašnjava kako se “mnogi koriste 35 mm ili 50 mm objektivom. Ovim drugim se i sam koristim kada se želim više približiti subjektima, no na ulici sam se često koristio i 135 mm objektivom. Kompresija koja se postiže tim duljim žarišnim duljinama zaista pomaže u isticanju subjekta. 70 – 200 mm objektivom postižu su nevjerojatna oštrina i prekrasan bokeh efekt, a također je i veoma svestran. Zahvaljujući duljoj žarišnoj duljini također mogu ostati neprimijećen kada to želim i snimiti iskreniji trenutak.”

žena u trgovini gleda u fotoaparat

© Matija Vincek | Sony α7R V + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/125s @ f/2.8, ISO 125

“Kada imate ovako kvalitetan objektiv,” nastavlja, “to je kao da radite s cijelim nizom objektiva fiksne žarišne duljine u jednom komadu opreme. Naravno, tako je i težina opreme koju nosite sa sobom manja. U kombinaciji s malim, laganim kućištem poput modela Alpha 7R V, sa sobom uokolo nosite svega malo više od kilograma opreme. To mi je zaista važno kada ulicama hodam 10 ili 12 sati dnevno. Ova se Sonyjeva oprema odlikuje kvalitetom i malom veličinom. Kada uzmete u obzir da sve to dolazi zajedno s najboljim automatskim fokusiranjem na tržištu, stvarno ne možete pogriješiti.”

“Što je najvažnije,” zaključuje, “radi se o kombinaciji koja fotografu omogućuje da se probije kroz kaos nove lokacije i koncentrira na čistu kreativnost fotografije. To je sve što ja zaista želim. Alat koji mi pomaže povezati se sa svojom strašću, a Alpha 7R V to zasigurno je. Nabavite odgovarajuću opremu i nećete imati razlog ne slijediti svoje srce.”

Predstavljeni proizvodi

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili