Fotografija može biti kao niz testova. Testova kreativnosti, vještine, planiranja i snalažljivosti. Kako se nosite s tim testovima definira slike koje ćete snimiti i projekte koje ćete izvršiti. Ako se s tim testovima suočite s fotoaparatom koji još niste koristili, izazov postaje zanimljiviji. Može li fotoaparat testirati i fotografa? Navesti ga da razmišlja drugačije i uoči nove mogućnosti? Ako u obzir uzmete nedavni projekt s kostimima koji je Mathias Kniepeiss proveo u Veneciji, to može biti istina.
Mathias, fotograf i umjetnički direktor s međunarodnim iskustvom na području sporta, portreta i komercijalnih zadataka snima i scenirane povijesne scenarije s bogatim kostimima. Tako je i došao u Veneciju.
“Imam dobrog prijatelja”, pojasnio je, “koji je kostimograf i radi na karnevalu. Zajedno smo u Austriji radili na projektu za kasino i pitao me želim li doći u Veneciju i snimiti njegov rad u sjajnom hotelu s pet zvjezdica. Došao sam s malim peteročlanim timom, no na kraju je to postala zabava za 14 osoba koje su zajedno snimale tijekom tri tjedna.”
Projekti poput ovog obično obuhvaćaju puno posla prije početka rada. “Tu je šest mjeseci priprema, provjera lokacije i traženja kostima”, otkrio je Mathias, “no ovog je puta sve bilo spontanije. Ono što je neobično jest to što nikada nisam bio u Veneciji, pa mi je taj grad bio potpuno nov, kao prazno platno za rad. Bio je to sjajan test za pomicanje granica kreativnosti.” Osim toga, to je bila prilika da Mathias testira α7R III i način na koji radi, kako reagira u uvjetima slabog osvjetljenja i kako se fokusira u odnosu na svjetlost. Njegovo mišljenje? “Bio sam zadivljen kvalitetom”, rekao je s osmijehom.
Prije snimanja u Veneciji Mathias nije snimao s fotoaparatima bez zrcala, no ubrzo je shvatio što sve α7R III može pružiti. “Volim testirati različite fotoaparate da bih si zadao izazov, no i da bih vidio što sve fotoaparat može potaknuti. Uz Eye AF serije Alpha dobivate ono što vidite. Promjenom postavki vidjet ćete sve, a to je mnogo brže kada radite s dostupnom svjetlosti na sjajnim lokacijama. Nema potrebe za testiranjem, već uživate u savršenoj ekspoziciji.”
Iako je velik dio njegovih snimki statičan, oslanjao se i na sjajan AF fotoaparata α7R III kada je snimao pokrete gdje su modeli trčali i skakali u kostimima. “Obično kada je riječ o studijskim fotoaparatima”, pojasnio je, “ne možemo koristiti brzi AF u takvim situacijama. No uz α7R III dobivamo ono najbolje od studijskog fotoaparata sa sjajnim AF-om.”
Pri radu u slabom osvjetljenju Mathias je iskorištavao i vršne vrijednosti fokusa koje su dio EVF-a fotoaparata α7R III, pa čak i Eye AF kada je snimao maske. “Mislio sam da će to biti malo pretjerano”, odao je. “Možda bi se fokusirao na masku, a ne na samo oko, no zapravo je sjajno funkcioniralo.”
α7R III premašio je očekivanja i kada je Mathias snimao u gondoli.
"To je bio pravi izazov", objasnio je Mathias, "bilo nas je troje – dvoje asistenata koji su držali bljeskalicu i snimali videozapise i ja koji sam držao fotoaparat s objektivom FE 12-24 mm f/4 G i visio s broda, i to pod dramatičnim kutom da bih uspio snimiti sliku. Bilo je teško, no uz Eye AF i zaslon koji prikazuje kompoziciju mogao sam snimiti sliku. Da sam morao pratiti tražilo, trebao bih biti u drugom brodu ili bih pak upao u vodu!"
Ima li omiljenu sliku u sklopu projekta? “Postoje brojne”, otkrio nam je, “no ova grupna slika moj je favorit. Volim scenarije u kojima postoji sjajan govor tijela i kada izrazi lica prenose puno značenja.” Snimka nalikuje baroknoj slici s više slojeva i dramatičnim efektom, kao da se na njoj odvija prava priča. To je zapravo i bilo tako. “Tijekom rada naišli smo na neke prepreke”, pojasnio je Mathias, “a jedna od njih bila je to što su tijekom prvog vikenda tri modela morala otkazati svoj dolazak u zadnjem trenutku! Morali smo improvizirati. Zamolio sam članove tima da uskoče na njihova mjesta i bili su sjajni – šminkeri, dizajneri kostima i videografi… čak sam i ja na jednoj slici postao harlekin!”
Gledajući njegove slike, možete osjetiti tu spontanu energiju, što je nešto na što je Mathias naročito ponosan. “Na početku je bila samo ideja, no kasnije su od toga nastale brojne dobre stvari, možda upravo zbog svih testova koje smo savladali. Stvorili smo prilike i mislimo da smo zaista snimili tu energiju i osjećaje na slikama. To je ono najbolje kod fotografije. Ako prenese osjećaje, znaš da imaš nešto veličanstveno.”
"U fotografiji ništa nije nemoguće, bilo da dokumentirate priče za vječnost ili stvarate nove svjetove"