gimnastičarka skače između ruča

Legendarne sportske fotografije

Thomas Lovelock

Zovem se Thomas Lovelock i fotografiram svijet sporta nešto više od 20 godina. Specijalizirao sam se za sportsku fotografiju i portretiranje nekih od najistaknutijih sportskih marki i događaja za potrebe časopisa i oglašavanja diljem svijeta i kod kuće, u Londonu. Snimam neke od najboljih svjetskih sportaša; predanost i razmjeri treninga koji su ih učinili bržima i boljima u onome čime se bave naprosto su nevjerojatni. Moći ih fotografirati istodobno je i povlastica i izazov – svaki put kad postanu još brži i bolji, i ja moram napraviti novi iskorak.

Bili ste jedan od prvih profesionalnih fotografa koji su isprobali Sony Alpha 1; kakvi su bili vaši prvi dojmovi i koje su vam se značajke posebno dopale?  

Sony Alpha 1 korak je dalje od svih fotoaparata koje sam dosad upotrebljavao. U mom radu brzina automatskog fokusiranja i mogućnosti neprekidnog snimanja doista su važne, a ovaj je fotoaparat korak dalje i pruža oboje. Nov procesor u kombinaciji s CFexpress Type A karticama pretvara ga u najresponzivniji Sonyjev fotoaparat koji sam ikad koristio. Jako mi se sviđa što je Sony zadržao kućište i ergonomiju fotoaparata vrlo slične onima na modelu Alpha 9 II. Kad radim pri velikim brzinama u nevjerojatno teškim uvjetima, ključ svega leži u dobrom poznavanju vlastitog fotoaparata. Detaljnost elektroničkog tražila nevjerojatna je – nisam ni primijetio da je elektroničko, a ne optičko. Kad dijelovi pravilno rade zajedno, vrhunska tehnologija postaje neusporedivo više od pukog zbroja svojih komponenti, a kad je riječ o modelu Alpha 1, nema boljeg opisa od toga.

brdski biciklist podiže se na stražnji kotač u šumi

© Thomas Lovelock | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/2000s @ f/3.2, ISO 2500

Kako po vašem mišljenju ta tehnološka poboljšanja potiču vaš radni proces i kreativnost?

Automatsko je fokusiranje korak dalje od svega što sam dosad koristio, a 30 snimaka u sekundi omogućuje mi hvatanje djelića sekunde koji čine odličnu sportsku fotografiju. Osim toga, senzor od 50 MP otvara prostor za dodatno obrezivanje slike uz očuvanje završne kvalitete, što je dobro za sportsku fotografiju. Alpha 1 u tom je smislu jedinstven alat za sportskog fotografa te će mi pomoći zabilježiti one specifične izraze i pokrete.

gimnastičar tijekom vježbe na ručama

© Thomas Lovelock | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 800

Koje biste još značajke izdvojili i u kojim okolnostima?

Fascinirala su me poboljšanja detekcije očiju u okviru sustava za automatsko fokusiranje u stvarnom vremenu. Dok sam snimao gimnastičarku na dvovisinskom razboju, prilikom prebacivanja između dva dijela sprave mogao sam joj na djelić sekunde uhvatiti lice, a Alpha 1 svaki je put detektirao njezino oko. Zadivljujuće!

gimnastičarka na ručama

© Thomas Lovelock | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 1250

Objektivi i dodatni pribor još su jedna ključna komponenta fotografije i filmskog snimanja. Koje ste objektive i pribor koristili za inicijalno testiranje i zašto?

Za snimanje gimnastike koristio sam FE 70 – 200 mm f/2,8 GM i FE 24 – 70 mm f/2,8 GM. Te sam objektive odabrao kako bih bio siguran da ću uspjeti uhvatiti svaki fino kontrolirani pokret s udaljenosti dovoljno sigurne da vježbačima ostavi prostora za besprijekornu izvedbu vježbe. Kombinacija tih dvaju objektiva obuhvatila je sve potrebne žarišne duljine ostavljajući mjesta za kompozicijske finese.  Ta sam dva objektiva koristio i za brdski biciklizam, uz dodatak objektiva FE 12 – 24 mm f/2,8 GM za iznimno široku perspektivu.

žena na brdskom biciklu u šumi

© Thomas Lovelock | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/2500s @ f/4.0, ISO 4000

Koji biste savjet dali ambicioznim fotografima koji žele poći vašim stopama?  

Svima koji žele postati fotografi savjetovao bih da eksperimentiraju i isprobaju različite stvari. Fotografije koje se po mom mišljenju ističu one su na kojima se vidi da je fotograf pokušao nešto drukčije. One na kojima je uspio ovjekovječiti drukčije raspoloženje, pokret, suštinu trenutka iz neočekivanog kuta ili dimenzije. Nitko nikad nikamo nije dospio radeći sve što rade i svi ostali.

gimnastičarka okrenuta naglavce na ručama

© Thomas Lovelock | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2500s @ f/2.8, ISO 1250

Imate li kakvu poruku za kraj – zahvalu ili posljednji savjet našim čitateljima

Trudite se da uvijek bude zanimljivo!

Predstavljeni proizvodi

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili

Slični članci