Moje ime je James Matthews, ja sam snimatelj filmova i autor YouTube sadržaja, a živim i radim u Ujedinjenoj Kraljevini. Avantura je za mene sve, i u svojim filmovima pokušavam povesti publiku na emotivno putovanje korištenjem zvučnih i vizualnih signala. Za mene su prirodni krajolici, ljudi i glazba najveća inspiracija u radu. Nastojim uklopiti elemente iz ovih triju tema da bih stvorio osjećaj koji moja publika može iskusiti.
Nikada ne propustite priliku
Cilj ovog projekta bio je da prenesem ljepotu pružene prilike. Tijekom cijelog mog života i karijere uvijek sam najviše žalio za onim prilikama koje nisam iskoristio. Cilj ovog filma bio je da posjetim zemlju koja me oduvijek fascinirala te budem svjedok nečemu što je uistinu čarobno.
Prvi dojmovi prilikom snimanja kamerom Sony FX30
Moja omiljena značajka modela FX30 je mogućnost snimanja u prekrasnom 10-bitnom prostoru boja s omjerom poduzorkovanja 4:2:2 u svim 4K načinima rada – sve do 120 sličica u sekundi. Volim mogućnost manipuliranja izgleda slike u postprodukciji i to je bitna značajka koja mi dopušta da stvorim upravo ono raspoloženje i izgled koje želim u konačnoj snimci.
Signalna svjetla su božji dar za snimatelja filmova. Zahvaljujući velikom gumbu za snimanje i gornjim, stražnjim i prednjim signalnim svjetlima moći ćete biti sigurni da zaista snimate. Svi smo to prošli, vjerujte mi!
Za mene je veliki dobitak imati takvo modularno kućište s točkama za montiranje sa svih strana kamere. Stvarno je korisno kada dodatnu opremu možete postaviti izravno na kućište, bez potrebe za kavezom.
Također sam otkrio da je gornja ručka izuzetno korisna, ne samo za praktičnost nošenja i snimanja, već ujedno ima i 2 XLR ulaza koji su od velike pomoći svakome tko želi vrhunsku kvalitetu zvuka izravno u kameri.
Izgled slike i objektivi korišteni tijekom snimanja
Glavni objektiv koji sam koristio bio je 16-35mm f/2.8 GM. Kada se radi o avanturističkom/putopisnom filmu gdje se priča ne vrti samo oko likova, već i oko okruženja, 35 mm je savršena žarišna duljina za stavljanje naglaska na prisutnost subjekta u kadru. Nije preuska, tako da možemo vidjeti okruženje, ali također nije toliko široka da gubimo subjekt. Za mene je to dobra ravnoteža, a snimke dobivene objektivom izrazito su oštre.
Za slabo osvijetljene prizore sam koristio 50mm f/1.2 GM. Osim što ima tako širok otvor blende, ovaj objektiv također sjajno funkcionira potpuno otvoren, a to je značilo da mogu lako snimiti polarnu svjetlost.
Savjeti za snimanje kamerom Sony FX30 i zaključne misli
Nastojte se držati svojih izvornih ISO vrijednosti od 800 i 2500. Time ćete dobiti najbolju kvalitetu slike zajedno s dinamičkim rasponom s kojim se možete poigrati. Upotrijebite otvor blende i ND filtre da biste dobili dobru ekspoziciju i, naravno, uvijek držite kut zatvarača od 180º.Također bih preporučio da eksponirate sliku blago udesno. Uvijek sam smatrao da blago preeksponiranje i zatim sniženje ekspozicije u gradaciji na materijalu snimljenom Sonyjevim uređajima daje najbolji i najčišći rezultat prilikom snimanja uz primjenu gama krivulje S-Log3.
Slijedite ova jednostavna pravila i imate recept za kinematografski uspjeh.
"Moj je rad nadahnut emocijama. Kada publika gleda moj film, želim u njima izazvati određene osjećaje i povesti ih na putovanje."