silueta benda na pozornici

Živa svirka

Morten Rygaard

“Živa glazba se vratila i to je prekrasno za vidjeti,” blista Morten Rygaard, svjež s koncerata i festivala u svojoj rodnoj Danskoj i diljem Europe. Za njega su užitak glazbe i fotografije odavno isprepleteni. A sada, kao profesionalac koji radi u glazbenoj industriji, svaki dan ponovno može miješati to dvoje. “Ljudi jednostavno polude i podivljaju,” smije se, “i to je ono što volim vidjeti - emocije koje glazba može donijeti u svijet.”

rammstein na pozornici po noći uz plavo osvjetljenje © Morten Rygaard | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/2.8, ISO 200

To isto uzbuđenje lako je vidjeti kod Mortena. “Kroz glazbenu fotografiju pronašao sam način kako komunicirati i izraziti se,” objašnjava, “i već dugo sam znao da je to ono što želim raditi.” Glazba je, čini se, došla prva, ali ne puno prije. Kao zaljubljenik u bendove od najranijih dana, kaže “kada sam odrastao u Danskoj, radio postaje su bile stvarno dosadne, ali moj je tata napravio veliku antenu koja je mogla primati Radio Luxembourg. Dakle, slušao bih rock 'n’ roll cijeli dan, svaki dan, i sviđalo mi se to!”

pjevač okružen zelenim dimom na pozornici © Morten Rygaard | Sony α9 II + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/250s @ f/2.8, ISO 500

Dok su njegovi subjekti i njihova publika tijekom godina uživali u zvuku, baš poput njega, Morten također slavi svjetlo. Ali s osvjetljenjem na svirkama koje varira između ultrasvijetlog i gotovo nepostojećeg, potrebna je odgovarajuća oprema i vještine za svladavanje situacija. “Jedna od najvažnijih stvari je znati sve o svom ISO-u, otvoru blende i brzini zatvarača”, objašnjava. “Morate zamrznuti akciju kako bi osoba bila oštra bez obzira na svjetlo, pogotovo jer ne možete koristiti bljeskalicu za glazbu uživo. Umjetnici to ne vole, a može i pokvariti cijelu atmosferu. Sve je u tome da okidač bude dovoljno brz da zaustavi kretanje subjekta.”

rammstein svira uživo na pozornici uz vatreni nastup © Morten Rygaard | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

“U tim situacijama,” nastavlja, “Potrebni su vrlo visoki ISO-i, stoga ne čudi što sam se odlučio naoružati svojim vjernim Sony fotoaparatima - Alpha 1 i Alpha 9 II. Kad je svjetlo jače, koristit ću Alpha 1 i iskoristiti prednosti datoteka visoke razlučivosti, ali kad je jako slabo, koristim Alpha 9 II gdje možete snimati na ludim postavkama kao što je ISO 6400 bez ikakvog šuma. Čak i iznad toga, gdje počnete dobivati zrnatost, slike i dalje izgledaju fantastično. Podsjeća me na vrijeme kad sam obrađivao filmove. To bi uvijek dodalo teksturu, ali svejedno je izgledalo sjajno.”

Još nešto na što se oslanja je legendarna izvedba AF-a njegovih Sony fotoaparata. “AF s praćenjem oka nije kao ništa drugo što sam iskusio,” kaže Morten, “i osobno vjerujem da je to najbolji sustav fokusa na planetu. S fokusom koji drži oko, lako mogu kadrirati subjekt i znam da će konačna slika biti 100 % oštra. Eye AF čak radi u situacijama visokog kontrasta koje biste očekivali na koncertima, poput jakog pozadinskog osvjetljenja ili kada ima dima i maglice.”

pjevač na pozornici okupan narančastom svjetlošću © Morten Rygaard | Sony α9 II + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 2000

Oslanjanje na visoku ISO izvedbu i preciznost automatskog izoštravanja njegovih fotoaparata znači da Morten može dobiti snimke koje treba u torbi i prijeći na kreativnije kompozicije.

Kao što svaki glazbeni fotograf zna, rijetko imate više od nekoliko pjesama za snimanje. Znam da mi trebaju oštri, lijepi portreti članova benda, kao i snimke pozornice i bilo kakve interakcije s publikom. Ali, kad one budu osigurane, mogu više eksperimentirati. U tome je prava magija.”
pjevač i gitarst mašu publici © Morten Rygaard | Sony α9 II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 1250

Ali da biste imali tu priliku, morate biti potpuno spremni, kaže Morten. Dakle, čak i ako dobro poznaje bend, saznaje što može očekivati gledajući videozapise nedavnih nastupa, tako da ih može predvidjeti i zamisliti kadrove koje želi. Kako bi sebi pružio najveće šanse za uspjeh, Morten se također naoruža vrhunskim izborom objektiva. “Nema vremena za mijenjanje objektiva na koncertima, pa koristim četiri kućišta opremljena objektivima 12-24 mm f/2.8 GM, 24-70 mm f/2.8 GM, 70-200 mm f/2.8 GM OSS II i 100-400 mm f/4.5 -5,6 GM OSS. Oni pokrivaju sve kutove ispred pozornice, a imam i FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS za snimke sa stražnjeg dijela stadiona.”

brian may svira gitarski solo na pozornici © Morten Rygaard | Sony α9 II + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/3.2, ISO 500

Na kraju svega, biti spreman, oslanjati se na svoje teško stečene vještine vezane za ekspoziciju te vjerovati svojoj Sony opremi znači da Morten može raditi ono što najviše voli - igrati se. “Za mene je fotografija poput igre i zabave. To je moja mantra. Volim kreativni izazov i rad sa svjetlom koje imam pred sobom. Radim ovo već 30 godina, ali još uvijek gledam svaki snimak i pitam se kako ga mogu poboljšati. To je zabavni dio i moja Sony Alpha oprema mi definitivno pomaže u tome.”

Predstavljeni proizvodi

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili